SYNT - במעיינות בגליל התחתון

נפתח ב: 19/06/2013

YY

התאספנו במושב שדה אילן 10 רוכבות ורוכבים ,בשעת צהריים לאחר עיכוב של כחצי שעה בשל התפתחויות דרמטיות ,יצאנו דרך השדות והמטעים בדרך הלבנה לכיוון הכפר הצרקסי המטופח כפר כמא חלפנו בכפר היפה וחצינו את כביש כפר תבור פוריה לכיוון רמת סירין ,חלפנו על פני מטעי שקדים וגפנים .מימין הר תבור במלוא הדרו משמאל ולמעלה מאגרי המים שרונה ,לפתע הגיחו כבאיות אש ושעטו לכבות שריפה שהתפתחה באזור כפר קיש גזית גם מטוסי כיבוי הצטרפו לפעילות והמטירו חומר מכבה בעירה. מזג האויר היה טוב ונשבה רוח נעימה. התחלנו בירידה לכיוון עין חידה בריכה נקייה למדי בגודל 5X 2עם מים המגיעים עד לגובה ברכיים. במקום מעין בוסתן עם עצים נותני צל ותאנים מקום יפהפה שנבנה לבקר שלו. מספר דגי זהב שוחים בה להנאתם , מאיר ואריאל היו היחידים שטבלו . חזרנו בטיפוס בעליה קצרה לציר המסלול העיקרי וירדנו לואדי בדרך קצת טכנית שחלק ממנה נסחף בעקבות הגשמים עליה קצרה והגענו לעין אולם מעין קטן ונחבא המכוסה בתקרת בטון ובה פתח קטן דרכו אפשר לרדת לבריכת המעין. מהבריכה המבוטנת יוצא צינור להשקית בהמות. סביב המעין עצים רחבי צמרת המספקים יופי של צל לפיקניק, הבריכה מלאה במים ובירוקת - לעומת זאת המעיין או הבריכה "הסגורה" , ובה 2 פתחים, מלאה במים נקיים ודיי עמוקים - כ- 180-190 ס"מ - יש דשא מסביב מסביב די נקי ,אנחנו בחרנו לחנות להפסקה של קפה שאריאל הכין בצל עץ הדומים הענק. בטיפוס ארוך ומתמשך של 2 ק"מ בערך עם הפרש גובה של כ120 מ' הגענו ל"חללית" שבמצפה אילות הוא מגדל ששימש בעבר להקרנת סרטים בקיבוץ אפיקים, והועבר לכאן כמגדל תצפית לנוף מרהיב.המקום שופץ וכעת ניתן למצוא במקום בור פויקה וספסל אקולוגי המשקיף על הנוף.לאחר השיפוץ מטיילי שביל ישראל יכולים למצוא צל ואף ללון במקום. התצפית מנקודה זו מרהיבה ונוף עמק הירדן והכנרת נשקפים ממזרח והר תבור גבעת המורה והגלבוע ממערב ודרום מצפון בקעת יבנאל. התחלנו לחזור בירידה ואחריה עליה מתונה אבל מול רוח די חזקה שהקשתה על הרכיבה עד למאגרים היפים של שרונה שם קינחנו בבוטנים של עלי. בהתארגנות מהירה קפצנו לבריכה המרעננת. וארוחה כיד המלך באירוח מופתי של דינה וצבי תודה גדולה !!!. תודה לספקטור על ההובלה והאירוח המושלמים. תודה לכל החבורה המצומצמת אך האיכותית. תודה מיוחדת לאריאל על הטרמפ.

נכתב ב - 19/06/2013 11:06:56

תודה על התמונות והתיאור החי מהטיול

תודה לכל המשתתפים על חלקם באירוח
דינה ואני נהנינו מאוד מחברתכם.
נכתב ב - 19/06/2013 11:41:58

טיול גלילי לעת ערביים

תאור מדויק ומצולם של יורם YY לטיול נהדר על אף שביצעתי אותו כבר מספר פעמים.
אירוח מצויין של הספקטורים שמעניק פינוקים שלא ברור למה זה מגיע לנו.....
שימשך ככה תמיד.
נכתב ב - 19/06/2013 11:55:55

יופי של תעוד

ניתן לראות שגם הפעם נהניתם ממסלול נהדר ומהובלה מקצועית.
נכתב ב - 19/06/2013 12:56:02

קבוצה קטנה ואיכותית

תיאור נהדר ותמונות מקסימות ונראה שגם נהניתם.
נכתב ב - 19/06/2013 19:57:03

התחלנו עשרה, ירדנו לתשעה

תודה קודם כל לדינה וצבי על האירוח. הם קבלו את תואר המארחים הכי טובים של SYNT.
הטיול תקתק. אפילו הרוח לא יכלה לנו.
בזכות אילוצים אישיים של יעלי, זכיתי להכיר את אילנה הנחמדה מקרית ארבע.
תודה ל YY על התיאור והתמונות שלא היו מביישות את טרגן.
נכתב ב - 19/06/2013 20:12:08

והילדה הזו היא אני.....

העשירית, שהורידה את מנין הרוכבים ממספר דו ספרתי לחד ספרתי.
תודה לכולם על התמיכה ועל הסבלנות.
הכל חזר למקומו בשלום והחיים חזרו למסלולם.

נתראה בפעם הבאה =)
נכתב ב - 19/06/2013 21:13:44

נפלא

עוד יום שלישי מוצלח תודות לספקטור דינה ותמי קרני. אתם יודעים לעשות חיים. כה לחי הידד.