רכיבה בסטף,הר איתן, צומת הנחלים סורק, הר הטייסים, עין צובא ומה שבניהם

נפתח ב: 06/07/2013

יצאנו 6 רוכבים מחניון הסטף להר איתן, ירדנו לצות נחל סורק ועלינו לצובה דרך הר הטייסים, עם הרבה הפתעות בדרך........ בסטף ישנם כמה וכמה מסלולי טיול בדרגות קושי קלות עד בינוניות. הם מקיפים את הבוסתנים השונים, חלקות גידולי הירקות, שרידי הכפר והמעיינות. מכולם מובטחות נקודות תצפית יפות לעבר ערוץ נחל שורק ופאתיה המערביים של ירושלים. אפשר בקלות רבה למצוא פינה שקטה ורוגעת ולהתרווח בה. בבית הקפה הנמצא בסמוך למגרש החניה העילי ניתן לקבל עלון קטן עםמפה שהוצא על ידי הקק"ל ובו תיאור של השבילים המוסדרים באתר. משם הימשכנו לשמורה משתרעת סביב פסגת הר טייסים, אחת הגבוהות בפסגות הרי ירושלים (נקודת גובה 796 מ'). בראש ההר הוצב מגדל תצפית של קק"ל לאיתור שריפות ביערות (מגדל זה סגור למבקרים). שטח השמורה כולל אזורי חורש ים תיכוני של אלון מצוי ואלה ארצישראלית (בקרקע טרה-רוסה), בתה על קרקע חווארית, ובמפנה הצפוני גדלים קטלבים רבים. בעליות לצובה פגשנו את נתן אזולאי, את רוני יגיל ואת סילבה, כאשר נודע להם שחצינות את נחל סורק ברגל חזרו איתנו על צומת צובהץ משם המשכנו לרכב עד עין צובה שבת די חמה ועדיין היה לנו נעים מאוד. המקום נקי, מסודר מוצל ומאורגן עבור משפחות. נדמה כי אין עוד גזעים נהדרים כמו עצי האלון מצוי והזית שבהרי יהודה. שני עצי הענק בתחילת המסלול קשורים לבית הקברות הסמוך של הכפר צובא. נתחיל בזית. הוא מתפאר בגזע עבה מאוד, שבלבו החלול מקום לשלושה אנשים. במרחק של כמה צעדים מהזית ניצב האלון. זהו אלון מצוי שזכה להגיע לממדים מדהימים. גילו נאמד ב-500 שנה וחלק מענפיו הראשיים התמוטטו. בנובמבר 1999 זכה העץ ל"טיפול רפואי" מידי יערני קק"ל. יש לו עתה שלושה עמודי חשמל בדמות "קביים", שתומכים את הענפים הראשיים האדירים. בצל העץ הוצבו שני ספסלים הצופים אל אזור הסטף חזרנו מבסוטים לאחר 27 ק"מ וטיפוס מצטבר של 630 מ'.    תודה לבני ארבלי על האירגון וההובלה והקפה המשובח, תודה לאמא אילון על העוגה.....תודה לחבורה הנהדרת, ד"ש לחסרים, שבוע טוב דרישת שלום לאחים שפירא, לקוות שאתם נהנים מאוד בחול – חסרונכם מורגשת.   פייר מנסור  ראה לינג תמונות מצורפים:

תוצאות 1-20 מתוך 86

טיול השבת

אז כמו שהבטחתי גם קיימתי רכיבה קלה כפיצוי על שבוע שעבר
סה״כ 28 ק״מ ו 800 מטר במצטבר זה ממש קייטנה והנאה
השתדלתי לקחת אתכם בשבילים שלא הכרתם במיוחד בנתיב ששם טבלתם רגליכם במיי הביוב הנעימים של חל שורק אבל קיבלתם כפיצוי קפה בפינת גן עדן קטנה בשם עין צובא
אני מקווה שנהתם בשבועיים האחרונים שהובלתי אתכם
שבוע הבא אני מחזיר את שרביט ההובלה חזרה לקפטן ואת מלאכת הכנת הקפה לקוביש.
אני ייעדר בשבת הבאה בשל אירוע בבית הכנסת
אז המשך שבת שלום לכולם
וכמו תמיד נפגש בשבילים
בני
נכתב ב - 06/07/2013 15:39:18

בני תודה רק תחזור

נכתב ב - 06/07/2013 20:44:53

קנאה..

אתם עושים חיים!, נראה אחלה מסלול ושנורא נהניתם.