SYNT - טיולדת לתמי ובני בנחל חווה ובמכתש רמון

נפתח ב: 01/01/2014

YY

בשעת בוקר מאד מוקדמת התכנסנו כ 23 רוכבות ורוכבים בתחנות האיסוף ראש העין ויבנה לנסיעה באוטובוס לטיולדת לתמי ולבני בנחל חווה ובמכתש רמון. באזור המרכז מזג האויר נראה טוב למדי וככל שהדרמנו רבו העננים ונראה חורפי כששרידי גשם מהשעות האחרונות מלווים אותנו כל הדרך דרומה. לאחר הפסקה קצרה בתחנת הדלק בעובדת וצעקות זירוז של טרגן המשכנו בנסיעה קצרה עד למצפה רמון . התארגנות קצרה הסבר קצר של בני על המסלול ויצאנו לדרך. נסיעה לאורך צוק מכתש רמון ומישור הרוחות,מזג האויר קר מאד ומקפיא וכולנו עטופים היטב ,נכנסנו קצת לשטח לשבילים שלא היו ברורים כל כך לאחר מכן לאורך הגדר והליכה דרך הסלעים ונחל חווה שממנו טעמנו ורכבנו בעיקר את תחילתו השביל ימשיך לקחת אותנו לעומק השטח ובמורד נחל חווה, בהמשך חלפנו עפ"נ מאהל בדואי וכאן כבר השביל נהיה ברור ומסודר בדרך, השילוט הברור יוביל אותנו בסינגל למפגש עם הדרך הנופית המסומנת בסימון שבילים שחור ,נעזוב כעת את שביל ישראל לאופניים, נפנה ימינה ונתחיל לרכוב בסימון השבילים ימינה בשביל קצר אשר יוביל אותנו למצפור גבעת געש בגובה 752 מ' תצפית יפה מאד על כל המכתש המרהיב מתחתינו למטה גבעת געש שהיא שריד של הר געש שהיה פעיל כאן עוד לפני היווצרות המכתש וניתנת לזיהוי בקלות על שום הצבע השחור המאפיין אותה ומפריד אותה מסביבתה הבהירה. גבעה זו ושאר נופי המכתש נפרשים למרגלותינו ממצפור זה, עובדה שעושה אותה מקום מצוין להפסקת בוקר לנוכח המרחבים קפה של אריאל ותה של מיטרני והעוגה המצוינת של יעלי. לאחר ההפסקה המשכנו במקביל למצוק עם הנופים המרהיבים לאחר ק"מ וחצי התרחקנו ממנו לסינגל שעובר בואדי ומימין ומשמאל רואים היטב את פעולת המים והרוח בדפנות הואדי לאחר פיתולים של ק"מ בני שבר אוזן באופניים החדשים לאחר קונסוליום שלם ועזרה מכל המומחים נמצא מזור לאופניים ,לאחר שכל זה הסתיים אדון אלישע נזכר שאין לו אויר בגלגל ופה הופעל נוהל החלפת פנימית. כל זה קרה בצומת הדרכים המוביל למעלה נוח וגבי חווה מצד אחד ומצד שני עליה למעלה מחמל ,גשם קל החל לטפטף והמשכנו בעליה ונגלה לנו נוף מדהים של המכתש ומעלה . בראש מעלה מחמל קור מקפיא ,יש לנו כמה דקות להתפעל מנוף המכתש הנשקף דרך ה"V" המפורסם החצוב בסלע, שבתחתיתו השביל התלול של המחמל. המשך תיאור הטיול למטה ........

YY
נכתב ב - 01/01/2014 17:38:17

המשך תיאור הטיול ......

השיפוע כאן תלול מאוד,לא הרחק משם מצודה נבטית, מצד מחמל אותה למעשה לא ראינו.
ממצודות דרך הבשמים. נוף מרהיב למכתש רמון. מן המצודה יורד שביל הולכי רגל תלול המתחבר לציר הנפט. הנקודה החמישית בדרך הבשמים הנבטית רומית. במקום מגדל שמירה עם שני חדרים ובסמוך מאגר מים שהכיל כמות של 150 קוב מים.
בינתיים לאורית יש פנצ'ר אריאל נחלץ לעזרתה בסיועו של שמעון ,יתר החבורה המשיכו לאחר התצפית לפתחו של המדרון המהמם למטה והשאירו אותםמאחור שמה שהסתבר בהמשך כטעות.
ירדנו בירידה איטית וזהירה ירידה של כ350 מ' וחנינו בתחתית המדרון המפחיד.
בינתיים לא היה קשר עם אריאל למעלה והיתה המתנה ארוכה צעקנו להם אולי ישמעו משהו והם התברברו קצת למעלה עד שמצאו את פתח המדרון למטה לאחר שהתקשורת חודשה.
בדהירה על דרך הבשמים לאחר רכיבה של כ 9 ק"מ בדרך פוגשים מקבוצות גדולות של תלמידים מטיילים רגלית משמאלינו מרוחק הר ארדון.
הגענו ללב מכתש רמון שם נמצא חניון בארות. כשהשמש קופחת ואין רמז לצל צילו של צל בטווח ראייה, החניון מתגלה כפאטה מורגנה שלבשה ממשות. החניון הוקם לטובת מטיילים שמעדיפים לבלות את הלילה בשטח בתנאים פשוטים ובתקציב נמוך ולצאת ישר מכאן לטיולים הרבים שהאזור מציע. יש כאן שטח שאפשר להתמקם בו עם האוהל מהבית וגם שני אוהלים בדואים גדולים, שבהם אפשר לפרוש את שקי השינה. למתקשים להירדם, מומלץ להשקיף אל שמי הלילה ולנסות לספור את הכוכבים.
ממשיכים ברכיבה עד לכביש 40 עוד כ 7 ק"מ שכל הזמן חופים על פנינו אוטובוסים לאסוף את התלמידים.הגענו לכביש והזמנו את האוטובוס שיאסוף אותנו אדי וטרגן ושמעון הגיעו אחרונים.
הפריסה היתה בחניון שבמצפה רמון בחורשה.
היה קור מקפיא וטפטופים של גשם לאחר המשתה אריאל הקריא פואמות יפות לילדי היום הולדת
וגם מתנות אחרונות היו.
עוד נכונה לנו נסיעה ארוכה חזרה
היה זה יום טיול מוצלח ביותר והרבה הרבה תודות
בעיקר לבני שהוביל אותנו בנפתולי הדרך
לטרגן שארגן את התחבורה
לכל החבורה הנהדרת על עוד יום שלישי מוצלח במיוחד.
נכתב ב - 01/01/2014 19:39:37

3 פעמים כיפאק !!!

התיאור העסיסי והצילומים שלך יורם בהחלט מחזירים אותנו ליום המופלא שהיה גדוש ריגושים , התפעלויות, הנאות ורגעים רבים של מיצוי יכולות והגעה לשיאים.
כל הכבוד לכל המעורבים שנתנו כתף והרימו יום יוצא דופן וכמו כן ל"טכנאים" שלא היססו הפשילו שרוולים והחזירו אופניים לכשירות בתנאי מדבר ואקלים לא פשוטים.
נכתב ב - 01/01/2014 19:52:13

יופי של גלריה

יורם התיאור והתמונות הכל מקסים תודה ושוב מזל טוב לבני ותמי .
נכתב ב - 01/01/2014 21:21:35

טוב לדעת איפה היינו

גלריה ותיאור נהדרים לא ידעתי שהיינו בכל המקומות האלה
מזל טוב למחותנים.
שלא יגמר....
נכתב ב - 01/01/2014 21:39:09

כל הכבוד לתיאור

אין כמוכם מוצלחים. היה לי כיף מאוד מאוד.
נכתב ב - 01/01/2014 21:41:33

טיול מדבר נהדר

תודה למארגנים ולבני המוביל, היה טיול מקסים, ועתיר חוויות....
תודה ליורם על התיעוד
נתראה בשבילים
אורית
נכתב ב - 01/01/2014 23:26:55

חוויה מדברית

אחד הטיולים המדהימים שרכבתי בו.תודה לכולם.
נכתב ב - 01/01/2014 23:29:52

תודה
נכתב ב - 03/01/2014 18:04:04

תמונות מדהימות

תמונות מקסימות יש לנו ארץ נהדרת והן מופיעות בתמונות שלך מדבר יעלים צבעים תהומות ועוד ועוד רוכבים מקסימים.