SYNT - רוכבים ונהנים בנחלי אצבע הגליל עם גיל

נפתח ב: 06/08/2014

YY

בשעת בוקר מוקדמת יצאנו מהמרכז לדרך הארוכה עד לאצבע הגליל למקום המפגש לתחילת הטיול בשדה נחמיה בדרך עצרנו לקפה חפוז ליד מושב כחל קיבלנו הודעה על איחור של כמה מהחברים המשכנו צפונה עד לחניה של שדה נחמיה , שם פגשנו את גיל ושאר החבורה לאחר המתנה מרגיזה מאד הגיעו המאחרים. יצאנו לבסוף 14 רוכבות ורוכבים נכנסים למסלול של נחל חרמון ,עצירה בנקודת מפגש הנחלים שניר, דן וחרמון. בנקודה זו מתחיל הירדן. בנקודת המפגש נמצא אקליפטוס גבוה בין הנחלים הצפוניים. בהמשך, הירדן הולך ומעמיק בדר"כ אבל לא השנה שמימיו רדודים ביותר.המשכנו בשטח הקיבוץ שדה נחמיה חולפים עפ"נ בית העלמין המטופח ,עצירה לצפייה בלבד של המפלון היפה. והמשכנו הלאה עד לחניון הדקל שם נכנסו כמה מהאמיצים למים הקרים והרדודים.המשכנו לאורך נחל חרמון וזו גם השמורה שנקראת על שמו ,גיל נותן הסברים על תל עזזית תל פאחר וגעת האם שבמלחמת ששת הימים היוו נקודות אסטרטגיות בלחימה. חולפים על מתקני שאיבה גדולים שלמקורות ,אחרי כ5- ק"מ מגיעים למעבר כביש 918 חורשת טל גונן וממשיכים במגמה מזרחה בדרך כמה פינות חמד להרגעות ואף רחצה אפשרית ,אנחנו ממשיכים לכיוון נבי יהודה אתר מקודש לעדה הדרוזית לפי המסורת נקבר כאן יהודה בן יעקב. סמוך למבנה יש חניון ומעיין שמאמינים שיש להם סגולות מרפא לראיה טובה ניסינו גם את זה. מאחורי נבי יהודה במרחק של כ 300 מ' שלושה מקדשים פגנים מהתקופה הרומית. כנראה כאן הקים הורדוס את המקדש לכבוד הקיסר אוגוסטוס (האוגוסטיאום). שלושת המקדשים בנוי'ים אחד על-גבי האחר, כאשר הקטן, והקדום שביניהם הנו מסוף המאה הראשונה לפה"ס , המרכזי והגדול יותר הנו מסוף המאה הראשונה (בניה של הורדוס) והשלישי מתחילת המאה השני'יה לספירה. ניתן לראות הרבה שרידים במקום בעיקר מצפון. ניתן לראות עמודים וקירות מסוידים בצבע לבן מקורי וכן כותרות קורינתיות, מזבח ובסיס לפסל לצידו. אנחנו לא התעכנו במקום זה והמשכנו על השביל הלבן צפונה בינות למטעים בערך כ 1.5 ק"מ פניה חדה דרומה וחוזרים למסלול הצמוד לנחל חרמון חופים עפ"נ נקודות חמד וחניונים קטנים לרחצה ומנוחה . אנחנו מגיעים עד לגשר הביילי המגיע למושב שאר ישוב ועושים הפסקה של ממש מתחתיו כאן רוחצים במים הקפואים אריאל מכין לנו קפה משובח והבנות מחלקות עוגות טעימות. המשך תיאור הטיול למטה .......

נכתב ב - 06/08/2014 13:03:52

נפלא

נראה נהדר
YY
נכתב ב - 06/08/2014 13:06:18

המשך תיאור הטיול .....

לאחר ההפסקה המשכנו בעליה חדה דרך כביש מטעי השזיפים וטעמנו מהתאנים המתוקות שליד שאר ישוב ובית העלמין והגענו לברכות הדגים של קיבוץ דן ליד עצרנו לאטרקציה של דגי החידקן- מסעדות היוקרה בניו יורק מגישות ללקוחותיהן קוויאר ב-470 דולר ל-50 גרם, "מייד אין איזראל" היצרן: קיבוץ דן, הגליל העליון כך הפכה חברה עם שמונה עובדים בקיבוץ דן למלכת הקוויאר העולמית. על פרויקט דגי החידקן, מספר בן צבי, עובדים בקיבוץ כבר כמעט 15 שנה. הרעיון לגדל חדקנים היה במקור פרי אילוץ: "גידלנו בדן פורלים, אך עקב התחרות בישראל רצינו להתפתח לתחומים אחרים. אז גידלנו צלופחים ודגי סלמון, אבל הם לא נקלטו היטב, ואז בא הרעיון לגדל את החדקנים, שיועדו לעולים מרוסיה, שהיו רגילים לאכול את בשר הדג הזה", מספר בן צבי. ב-1998 רכש הקיבוץ ביצי חדקן מסוג אוסטרה והחל לגדלם למאכל.
כעבור ארבע שנים, ב-2002, זיהו בן צבי וחבריו כי מחירי הקוויאר בעולם נמצאים בעלייה. חדקנים כבר היו להם, וכל שנותר הוא להסב את מטרת גידולם - ממאכל להטלת ביצי קוויאר, או כדברי בן צבי: "עשינו אחד ועוד אחד וקיבלנו החלטה ללכת על הקוויאר. התחלנו למיין בין זכרים לנקבות. את הזכרים מכרנו לבשר ואת הנקבות ממשיכים לגדל עד גיל עשר בערך, עד שהקוויאר מגיע לאיכות טובה".
המשכנו דרך מטעי האבוקדו לחצית הכביש ורכיבה לכיוון צפון קצת יותר מק"מ לתל דן
שנמצא בגן לאומי ושמורת טבע מהעסוקות והמעניינות בשמורות הטבע של ארצנו. במקום שרידי העיר העתיקה דן שהתקיימה לאורך כל תקופות הברונזה עד לתקופה ההלניסטית ושימשה כעיר מרכזית על אם הדרך אל אזור דמשק והחוף הפניקי ושימשה כמרכז פולחן מעניין וחשוב מאוד גם בתקופה ההלניסטית והרומית שבה נבנו מקדשי פאר מדהימים. החשיבות של המקום הוא בעיקר בשני ממצאים יוצאי דופן. 1-כתובת תל דן שמזכירה את בית דוד ומוצגת במוזיאון ישראל. 2-השער הכנעני(לבני טיט) ממצא בין לאומי השופך אור על צורת בניית שערי הערים בתקופה העתיקה באזור.
המשכנו דרך שביל ישראל לכיוון מערב עוברים בשמורת נחל נוחיילה האזור מלא תעלות באזור, מצומת שיאון, ממורדות הר דב ועד מפגש נחל דן והחצבאני, נועדו להסיט שטפונות חזקים ודליפות נפט מהTAPline מלפגוע בנחל דן.
רוכבים בשביל הלבן כ3 ק"מ עד למטעי האבוקדו במקביל לנחל הדן יש את המחלק עם גשרון החברים נכנסים למים הקפואים פה במיוחד ,מאיר מספר בדיחות וכולם צוחקים.
לאחר הרחצה ממשיכים דרום ומערב ומתקרבים לנחל שניר רוכבים לאורך שביל צר ויפה כ 3 ק"מ עד לגשר שניר שליד חניון הגושרים ,תמי רוצה גלידה ואין בנמצא חוצים את הכביש ונכנסים לשביל יפה בינות לקני סוף בצמוד לנחל השניר ליד בית הלל עוצרים לרחצה נוספת המים פה מאד רדודים ביחס לשנים גשומות אבל המים נעימים מאד לרחצה ללא סחיפה.
ממשיכים עוברים את קייקי כפר בלום שהם די שוממים לצערנו השנה.
ממשיכים דרומה חולפים על פני הכפר התייאלנדי גשר יוסף ,ולעופרה יש פנצר ממשיכים עוד כ 200 מק ומגיעים חזרה לחניה.
הפריסה הייתה מצפון לכפר התייאלנדי היה אוכל טוב והרבה צחוקים וגם רחצה בהמשך.
תודה ליעלי שיזמה את הטיול לגיל על ההובלה והסבלנות ולגדי על המאסף.
תודה לכל החבורה על עוד יום שלישי איכותי ומהנה. תודה מיוחדת לעלי על הטרמפ.

נכתב ב - 06/08/2014 14:23:08

יופי של תמונות

בהחלט תעוד והסברים מצויינים...ליום רכיבה וטבילה שכולו הנאה וכיף בחברותא נהדרת . אין ספק שזה אחד המסלולים היפים בארץ .
נכתב ב - 06/08/2014 14:39:38

אחד המסלולים היפים בארץ

עם אחד המובילים הטובים בארץ !!
נכתב ב - 06/08/2014 15:38:16

טיול משובח

הסבר ותמונות עוד יותר. מקווה לשנה הבאה עם קצת יותר מים
נכתב ב - 06/08/2014 16:38:20

מממושלם!

מוביל אחד חביב ומקצוען ,מסלול אחד מהנה ומגוון וארבעה עשר רוכבים נפלאים כולם!