פרטים

מסלול

לא נבחר מסלול

רכיבה

טיול דובדבנים כבר הפך למסורת, נפגשנו מוקדם בבוקר באל-רום שערפילי הבוקר עדין פזורים באזור. מה שמלווה אותנו אלה הם קולות הירי הכבדים וההפגזות לא רחוקות מאתנו. אנו רואים את תימרות העשן הכבד המיתמרות מעל מקומות הנפילות, קרב כבד מתחולל שם מעבר לגבול במרחק לא רב מאתנו. אנו באדישות מה יוצאים לדרך, פוגשים דרוזים מודאגים שצופים על הנעשה. משוחחים איתם על ההרגשות וכמובן אנו מוזמים לטעום מהדובדבנים העסיסיים והמתוקים. ממשיכים ברכיבה ועוצרים להפסקת קפה בסמוך לאנדרטת הנופלים של סער. בעוד אריה מכין את הקפה, אנו נרעדים מנפילה קרובה שאנו חשים בה היטב. עשן רב מתמר מעל הנפילה ומכסה את השטח. אבל...קפה זה קפה ונפילות יחכו. לאחר הפסקה ממשיכים בדרך שכל בעל מטע מברכנו לשלום, ומזמין אותנו לטעום מהפרי האדום/שחור והמתוק מאוד, כבר אומרים תודה [אנו מלאים מהדובדבנים]. עוצרים בבוקעתא מי לכנאפה, מי לשתייה חמה. משם אנו רוכבים לפאתי יער אודם וחותכים בדרך חדשה שלוקחת אותנו לעליה ברגל עם האופנים ומביאה אותנו למוצב צהלי נטוש, אבל הנוף משם משגע. יורדים ומגיעים למחצבת הטוף הנהדרת. משם כבר חזרה לאל–רום לרכבים. תודה לכל אלה שבאו לרכיבה.

תוצאות 1-20 מתוך 93

שאלות ותגובות

נכתב ב - 17/06/2015 14:10:14

נקודות לציון

אל רום – קיבוץ של התק"ם ברמת הגולן. שהו היישוב היהודי השני בגובנו בישראל לאחר נמרוד. הקיבוץ נוסד בשנת 1971 על ידי גרעין מחנות העולים "בית הערבה". הגרעין היה אמור להתיישב בבית הערבה שבבקעת הירדן, אולם הופנה לבסוף להתיישב ברמת הגולן. ההתיישבות הראשונה הייתה באזור קונטרה, אך היישוב פונה במהלך מלחמת ששת הימים. במהלך השנים הצטרפו לאנשי הגרעין גרעינים נוספים ובודדים.

הר החרמונית – הר געש כבוי שמהווה חלק מקו תילים ישראלי. גבוהו כ- 1.211 מטר מעל פני הים והוא השני בגובהו ברמת הגולן. שמו בערבית תל א-שייח'ה, שם שנגזר מהחרמון – ג'בל א-שייח'. על פי המסורת הדרוזית תל א-שייח'ה [הר החרמונית] הוא אשתו של ג'בל א-שייח' [החרמון]. על מנת שתל א-שייח' [החרמון] לא יפזול לאחרות ויסטה מדרך הישר, שמה היא תל א-שייח'ה [הר החרמונית] עין לשמור על מעשיו היא – ברכת רם. גם השם העברי הר החרמונית הינו נגזרת נקבית לשם הר החרמון. רוב ההר הינו שמורת טבע.

בוקעתא – מועצה מקומית שהוכרזה כמועצה בשנת 1982. בוקעתא אחד מארבעת הכפרים הדרוזים ברמת הגולן שנכבשו מסוריה במהלך מלחמת ששת הימים. היישוב הוקם בערך בשנת 1886 על ידי משפחות ממג'דל שמס, ונהרס בשנת 1888 בעקבות סכסוכים בין היושבים באזור וגם במהלך מרד הדרוזים בשנת 1952.

ברכת רם - אגם טבעי שהמקומיים נוהגים לכנותו "ראן" ואילו בכתביו של יוסף בן מתתיהו מכונה האגם "הפיילה" – הקערה. צורתו עגולה ומימיו מתוקים ובהירים. כיום המקום משמש כמאגר מים להשקיית הגידולים באזור. יש הנוהגים לקרוא למקום גם "בח'ירת מסעדה" על שם הכפר הדרוזי הסמוך. במקום נמצאת צלמית ארכיאולוגית חשובה מאוד "ונוס מברכת רם" הנחשבת לייצוג העתיק ביותר של דמות אנושית הקיים בתיעוד הארכיאולוגי. ברכת רם נוצרה מהתפוצצות הר געש שלועו התמלא או היה כבר רווי במי תהום. במהלך השנים נקשרו לברכת רם אגדות רבות שאחת מהן שברכת רם קשורה בקשר תת קרקעי עם נחל חרמון, אגדה נוספת מופיעה במיתולוגיה היוונית שמספרת שהאל פאן איבד את חלילו בבריכה ומצא אותו מאוחר יותר צף בימי הבניאס. גם במדרש היהודי לא נפקד מקומה של הבריכה. ברכת רם, חמי טבריה וחמי גדר הם על פי המדרש שלושת מקורות המים שנותרו לאחר המבול המתואר בפרשת נח.