מברעם ליסוד המעלה לאורכו של נחל דישון

נפתח ב: 09/12/2015

לא נבחר קבוצה

ברעם יסוד המעלה טיול שעובר בנופי הגליל העליון. טיול שעובר ביער מקסים, אתרים היסטוריים, ונופי מיוחדים. נפגשנו בצומת יסוד המעלה, הקפצה לברעם ויצאנו לדרך. מברעם טיפסנו בתוך יער שפרה עד לתצפית. אנו לבד ביער שצינת הבוקר מכה על פנינו, אבל...תחושה נהדרת השקט סביב שרק רעש גלגלי האופניים מפירים אותו, הקבוצה הקטנה, הכל יחדיו רק מעצים את חווית הרכיבה. ירדנו מההר לחניון ביער רבין. רכבנו בתוך היער עד שהתחברנו לנחל דישון עליון. בדרך הוזמנו לקפה נהדר באתר קידוח מים של מקורות. המשכנו בנחל דישון שאנו מקפצים על ובין האבנים – אין רגע שקט מסלול טכני. מתחברים לנחל דישון תחתון עד לכביש 90. חוצים את הכביש מתחתיו ועולים למתחם בצומת יסוד המעלה לרכבים. תודה שאלה שהגיעו ליום רכיבה מענג.

תוצאות 1-20 מתוך 78

תוצאות 1-20 מתוך 78

נכתב ב - 09/12/2015 19:42:22

נקודות לציון

ברעם – עלה לקרקע ביוני 1949 שמייסדיו היו י וצאי שלושת הכשרות של תנועת השומר הצעיר מישראל, רומניה וצ'כוסלובקיה. היישוב נקרא על שמו של יישוב יהודי קדום שראשיתו מימי בית שני, במהלך תקופת המשנה והתלמוד וכנראה בתקופת השלטון הממלוכי הארץ תושביו נטשו את המקום. במקום נמצאו שירידי ארכיאולוגיים המתוארכים למאה ה-2 עד למאה ה-3. כמו כן שרידי בית כנסת מפואר ביותר שעל פי הממצאים נבנה בסוף המאה ה-4 תחילת המאה ה-5. על פי בית הכנסת ניתן לאמוד כי הקהילה היהודית שחייה במקום הייתה קהילה גדולה ומפוארת. לפני קום המדינה התקיים במקום כפר ערבי מרוני בשם "בירעם". שנתיים ישב הקיבוץ בכפר "בירעם" שעה שהחברים בונים את בתיהם וענפי המשק השונים על גבעה חשופה במרחק כ- 2ק"מ מהכפר העתיק. לאחר שנתיים של בנייה עברו המייסדים למקום הקבע.

נחל דישון – הוא הגדול שבנחלי הגליל העליון. מקור השם "דישון" הוא על שם הכפר הערבי "דישום" ששרידיו נמצאים בצמוד וממערב למושב דישון. ראשיתו במורדות המזרחיים של הר מירון ושפכו לירדן מזרחית לחולתה. אורכו של הנחל כ- 26 ק"מ ובסביבותיו נובעים מספר מעיינות שהעיקריים בהם: עין דישון, עין נחלית עין אביב. בתקופות קדומות נוצלו מימיו להפעלת תחנות קמח. עד שנת 1948 היה הנחל נחל איתן, אך כיום הינו נחל אכזב, מימיו נשאבים על ידי חברת מקורות. בנחל תופעות גיאולוגיות שונות וחלקים ממנו הינם שמורות טבע. החל משת 2013 החל שיחרור מי המעיינות הסובבים את נחל דישון במטרה להפכו לנחל איתן.