לטרון לפני המופלטה 30.4.2016

נפתח ב: 30/04/2016

שבת בבוקר נפגשנו חמישה רוכבים בלטרון, ויצאנו לדווש בסביבת לטרון, הפעם בחר הקפטן רונן שפירא מסלול ספונטני, די חדש מסביב לשדות קיבוץ נחשון, בדרך מצאנו את משלט 200, ששלט על האזור לטרון במלחמת השחרור, משם עלינו לכמה תצפיות יפהפיות, כאשר פנינו אל תל גזר – שם ערכנו את הפסקת הריענון. בדרך חזרה חלפנו ליד מעין עין ורד, הישוב בקוע, כרמי יוסף, כפר בן נון, משמר אילון, שלהבים, וחזרה לטרון.   המעיין עין ורד שימש כבר לפני אלפי שנים כמקור המים הטבעי היחיד של היישוב הקדום בתל גזר, כיום משמש התל אתר טיולים, ואילו המעיין הפך למקום בילוי נחמד. הבריכה העגולה בנויה אבני גזית, ומעליה סוכך עץ תאנה גדול, בימות החורף והאביב, כאשר נביעת המעיין שופעת, מתמלאת הבריכה במים, אך דווקא בזמן זה, העץ יבש ואינו מפיק פירות. השטח סביב הבריכה מטופח מאוד, ומוקדש לזכרו של איתי שטיינברג ז"ל, בן כרמי יוסף, שנהרג שנהרג במלחמת לבנון השנייה.   חזרנו מאושרים, בהובלתו של הקפטן רונן שפירה, תודה על החברותה ועל עוד רכיבת חג  מהנה כולנו ביחד.   לסיום מנת חלקנו 31 ק"מ, וטיפוס מצטבר של 490 מטר גובה נטו, ברכיבה של שעתיים, וארבעים ואחד דקות נטו.   החסרים...חסרתם לשלמות הכיף, המשך חג אביב שמח לכולם,   נתראה בשבילים.   פיירו   מצ"ב לינק לגלריה :