אמת המים בעכו

נפתח ע"י

מסלול

לא נבחר מסלול
מהחניה מול אורי בורי יצאנו לרכיבה בניצוחו של בני בין חומות העיר העתיקה , משם המשכנו לבית של ג'אבר חמדאן ( ג'אבר הוא אמן מיוחד במינו - הוא מתגורר בבית גדול סמוך לעכו העתיקה. סביב ביתו וכן בחצרו הפרטית מופיעים פסלים צבעוניים עשויים בטון וגבס על שלד ברזל. המוטיב המרכזי של כל הפסלים הללו: השלום בין העמים. בביתו פנימה יש תצוגה מדהימה של עבודות ריקוע נחושת - סוסים ותרנגול, ירושלים והשלום וכן מוטיבים מן התנ"ך. את מלאכתו הוא מחלק בין שני מקומות: עבודות הפיסול הגדולות נעשות בפינה קטנה בחצר ביתו. את עבודות הנחושת הוא חורט בסטודיו זעיר וחבוי בסמטת צלאח ובצרי בעכו העתיקה.) , משם המשכנו לכיוון גיחון אל-עוג'א (המגדל הראשון מתוך שלושה שבנה סולימאן.המים עלו למגדל על-פי חוק כלים שלובים ומשם זרמו לבריכה פתוחה) , משם המשכנו לכיוון אמת המים ורכבנו לאורכה , בדרך ביקרנו בבית הקולנל מקניל { בית מידות גדול נבנה כנראה ע"י איברהים פחה (בנו של ג'זאר מושל עכו בתחילת המאה ה 19). היה משכנו של עלי חוסיין (באהה אולה) מייסד הדת הבאהית.כמעצר בית מטעם השלטונות העותמניים בנשים 1877-1879. בשנות העשרים של המאה ה20 שימש משכנו של קולונל מקניל -מפקד הז'נדרמריה הבריטית בצפון (מכאן שמו של הבית). כיום מתפקד כאתר של הבאהיים, בעקרון סגור לקהל הרחב, אולם מומלץ להתבונן מבחוץ על עושר הארכיטקטוני } אחרי שעברנו את אמת המים המשכנו על תוואי נחל געתון אל ארמון המושל בתל כברי {( עקב הקוצים והצמחיה לא ניתן לראות הרבה ) החפירות משני צידי הכביש המשובש. התגלה ארמון מושל גדול עם רצפה מצוירת היחידה במזרח התיכון והמשויכת לתרבות המינואית. במקום נמצא מרתף יינות בן 3500 שנה, העתיק ביותר שידוע } לא הרחק ממנו לקחנו בשביל ימינה ונכנסו לבית ישן עם ציורי קיר יפים, משם התחלנו לחזור חזרה דרך השדות לכיוון הטיילת בנהריה ומשם דהרנו ברכיבה חופשית לאורך החוף עד לחומוס חמודי בעכו ומשם חזרה לרכבית והביתה :) תודה לכל מי שהגיע תודה מיוחדת לבני בעזרה בהובלה בנהריה ובעכו העתיקה

שאלות ותגובות

נכתב ב - 10/06/2016 18:08:14

תיעוד הטיול מעולה

זהו מגדל התצפית ששימש לגילוי צוללות ונבנה על ידי הבריטים .
נכתב ב - 10/06/2016 18:18:13

האומן גאבר חמדאן מעכו

http://www.el-akko.info/page.asp?id=461 כנס לקישור.
נכתב ב - 10/06/2016 22:36:59

גלריה יפה מאוד

תיאור המסלול והתמונות שממחישות את היופי של המסלול שעברתם .
נכתב ב - 10/06/2016 23:09:30

תודה רבה .

משה ,
אני מתאר לעצמי שאתה מתכוון למגדל שנמצא על רצועת החוף בסוף הגלריה...