רכיבת חג מסורתית סובב עפולה יער מגידו

נפתח ב: 17/04/2017

רכיבה

לא נבחר רכיבה
גם השנה יצאנו לרכיבה מסורתית חג שני של פסח תשע"ז סובב מגידו . נפגשנו בתחנת דלק עפולה. מתארגנים ויוצאים לדרך. אורך המסלול 50 ק"מ. גובה מצטבר:346 מטר. יצאנו ממתחם תחנת הדלק דרך שדות העמק עד למנחת מגידו משם המשכנו דרך סינגל הכלניות שכולו זורם וכייפי במסלול טבעתי . ממשיכים לנוע לעבר זולה גד"ש מגידו פינת צל מטופחת עם תצפית מדהימה לדרום עמק יזרעאל לג'נין לגלבוע וגבעת המורה ששייך לגד"ש מושב היוגב. עוצרים להשקיף על הנוף היפה שניראה ממרום ההר לכיוון עתיקות מגידו והאזור. חוצים את כביש 66 ונעים לכיוון הכניסה לקיבוץ מגידו מיד מתחילים בתנועה לכיוון נחל הקיני עוצרים ליד גשר עתיק המוסתר בסבך, כפי הנראה מימי הביניים (אם כי יש הטוענים שהגשר הוא מהתקופה הרומית), ובו שלוש קשתות, תחת אחת מהן ניתן ללכת ואילו תחת השנייה זורם הנחל עצמו. הקשת השלישית מוסתרת כליל בסבך הצמחייה. המקום מכונה "טחונת אל ג'יסר", חור בתקרת הקשת הצפונית הוא זכר לפעולת חבלה - אנשי קיבוץ מגידו נהגו להעביר עדרים על הגשר, עד לפיצוץ מוקש שהונח במקום.מצטלמים וממשיכים דרך נחל הקיני הנחל זורם והכול מסביב טבול בירוק צהוב. נחל קיני הוא אחד הנחלים היפים בשולי רמת מנשה. בעקבות שם קדום המוזכר בכתובות הנצחה של תחותמס השלישי, מלך מצרים, שנלחם במגידו וכבש אותה בסביבות שנת 1458 לפני הספירה (לפני כ- 3470 שנה). בתיאור הקרב מוזכרת הגעת המלך "לדרומה של מגידו, אל שפת נחל קינה". הצורה הנוכחית - קיני - מנציחה כנראה גם את שבט הקיני שכפי הנראה שכן באזור בתקופת השופטים (סיסרא, שר צבאו של יבין מלך חצור, נס מפני דבורה וברק וביקש מחסה אצל יעל אשת חבר הקיני, ובשירת דבורה מוזכר הקרב נגד הכנענים "(בתענך, על מי מגידו"). מי הנחל הזורמים נוצלו להפעלת שש טחנות קמח שפעלו לאורכו עד למאה ה- 20', ושרידיהן ניכרים בשטח עד ימינו. הנחל נשפך לקישון באזור מנחת מגידו. חולפים על פני מאגר מים וממשיכים לעוד נקודת תצפית מרהיבה גבעת יאשיהו שמשקיפה על כל העמק מעל קיבוץ מגידו עוצרים להפסקת בוקר . מתארגנים וממשיכים במגמת ירידה חדה וכיפית חוצים את כביש 66 לכיוון מושב היוגב . מיד פונים לכיוון עין עזי מבנה אבן הניצב בתוך סבך צפוף של עצי תאנה.(שווה ביקור). משם מתחילים לנוע לאורך שדות העמק עד עין עדעד (הוא מעיין ששימש בעבר כמקור המים העיקרי של מושב היוגב)

נכתב ב - 17/04/2017 17:27:04

איזה יופי של גלריה....

נופים יפים,פריחה,חברים,מי צריך יותר....