סובב עמק המעיינות

נפתח ב: 22/04/2017

החזאים הבטיחו חמסין אז הבטיחו , למרות זאת החלטנו לצאת לרכיבה כיפית מסביב לעמק המעיינות . שבע בבוקר נפגשנו חברי קבוצה אח(לה)במגרש החנייה שקיבוץ בית אלפא . מתארגנים כמה מילים מהמוביל מומי ויוצאים לדרך . אורך המסלול:25 ק"מ גובה מצטבר 176 מטר(פלטה). יצאנו מהחנייה עוברים דרך בתי החברים שבקיבוץ בית אלפא וממשיכים לכיוון הגן היפני-מקויה שנמצא בקיבוץ חפצי בה. גן מקסים, פינת חמד בצמוד להר. אוהבי ישראל מיפן המקויה, נתנו אותו לקיבוץ חפצי-בה במתנה. יש בו מוטיבים מסורתיים מיפן וגם שלל עצי ארץ ישראל. עצרנו להתרשם מהמקום המיוחד קיבלנו הסבר על הגן קצת צילומים וממשיכים לנוע לכיוון שדות העמק עד לגשר הקנטרה . עוברים על הגשר בתוך אמת המים לצד השני .מקבלים הסבר קצר משמעון רוזן על המקום . גשר ממלוכי מהמאה ה12 שעליו עברה אמת המים שהיטתה את מי נחל חרוד ומעיינות הגלבוע שנשפכו אליו, ובעיקר מי הסחנה,. הקיר הדרומי של הנחל ממזרח לגשר מכוסה שכבה עבה של טרוונטין (נטף נחלים). ממשיכים לנוע בשבלים לבנים 4X4 עוברים דרך בית ג'ורג' מבנה שמירה בן שלש קומות בסגנון של הבית שמעל תל השלשה נועד לשמירה על השדות. עוברים דרך רשפים לכיוון עין מודע מעין שמימיו נסכרו לבריכה. טמפרטורת המים קבועה C24. עוצרים להפסקה קצרה להתרעננות וכניסה לבריכה . מתארגנים וממשיכים דרך תל השלושה תל ארכיאולוגי, שמו הקדום תל- שוק (קוץ בערבית), שמו המודרני תל השלושה על שם שלושה נוטרים שנרצחו לרגלי התל בשנת 1938 בידי ערבים. בעקבות הירצחם הוקם מגדל בטון בראש התל שסייע להגן על האזור. ממשיכים לנוע עוברים דרך אתר חומה ומגדל –תל עמל שיחזור חצר חומה ומגדל. תל עמל היתה הנקודה הראשונה לרעיון חומה ומגדל כאן גם עוצב ותוכנן הקונספט. כיוון שהצליח כאן הוא פעל גם בעוד כ 57 מקומות בימי המרד הערב. עוברים דרך נחל עמל שעובר בתוך קיבוץ ניר דוד וממשיכים לנוע לכיוון הסחנה - גן השלושה עוצרים להפסקה קצרה נכנסים למים הקרירים . מתארגנים וממשיכים בדרכנו חזרה לקיבוץ בית אלפא לסיום המסלול. לסיום ברצוני להודות למומי על מסלול משובח למרות תחזית מזג האוויר היה פשוט נפלא . ולכם החברותא היה לי כייף לרכב לציידכם .