הר אלכסנדר((שיח איסכנדר)

נפתח ב: 29/04/2017

שבת 6.30 בבוקר נפגשנו חברי קבוצת רוכבי "כל גיל" ברחבת החנייה של ישוב הקהילתי שקד . אורך המסלול:32 ק"מ גובה מצטבר:461 מטר. התארגנות קצרה כמה מילים מהמוביל וזזים יצאנו מחניית הרחבה לכיוון שביל אגדות של ילדי טל מנשה . נכנסנו דרך שער ממגרש החנייה של בית-הספר למערכת שבילים סבוכה ויפהפייה בחורש/יער טבעי ושתול זהו החלק המזרחי של "יער אום-ריחן המנדטורי" אשר הבריטים שתלו בו חורשות עצי אורן ירושלים. ממשיכים לנוע לשמורת יער ריחן עצרנו בבית היערן על הר ריחן טיפסנו ל מגדל שמירת יער מהתקופה הבריטית שהיה פעיל עד לפני מספר שנים. השקפנו תוך כדי קיבלנו הסבר משמחה רום על האזור . ליד המגדל ישנו חניון מוקף בחומה נמוכה מהתקופה הבריטית. מצטלמים וממשיכים לנוע חולפים על פני חרבת אום ריחן אום ריחן הייתה בעבר העירה הגדולה ביותר באזור ושימשה את תושבי האזור שהיו ברובם חקלאיים. בסמוך לחורבת הכפר נתנתה אום ריחן של ימינו, כפר קטן ואותנטי. בתוך הכפר יש אתר קבורה מאד מפואר ומאוזוליאום ששימש לקבורה של כמה דורות.(מצאנו רק חורבות ). ממשיכים לנוע דרך שמורת הר אמיר חוברים לכביש 596 ומתחילים בטיפוס ליער מי עמי עוצרים ליד תצפית מדהימה לכל כיוון אפשרי, מלב הר אלכסנדר שמסתיר חתיכה מעמק יזרעאל. ממשיכים עד פאתי כפר אום אל פחם ההר הכי גבוה הנוף מדהים מתחילים לגלוש עד מרכז הכפר ומשם מתחילים בטיפוס אכזרי עד לקבר שיח איסכנדר עוצרים להפסקת בוקר . מתארגנים וממשיכים מגמת ירידה דרך שביל הפטרולים חוצים את יער אום אל פחם חולפים דרך תל קדש/ תל אבו-קודיס בתל נחשפו שכבות ישוב רבות: ברונזה, ברזל, פרסית, רומית, ביזנטית וערבית-קדומה, ונתגלה מזבח ארבע-קרניים. משם המשכנו עד לתחנת הדלק בצומת מגידו לסיום המסלול. מתארגנים מעמיסים את כל זוגות האופניים לרכב של איתן ומשם בדרך חזרה לנקודת המפגש בשקד. לסיום ברצוני להודות לאיתן על מסלול מעולה שהיה בו הכל . להתראות בשבילים