כרם בן זימרה - טוסקנה של ישראל

קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
השעה 6.30 נפגשנו מספר חברים בחניית כרם בן זמרה . אורך המסלול:32 ק"מ גובה מצטבר:800 מטר. לאחר התארגנות קצרה יוצאים מכרם בן זמרה יורדים בירידה לכיוון גוש חלב העיניים פתוחות במבטי התפעלות מיופי המקום ועוצמת הנוף ההררי. עוצרים ליד מעיין עין עלווה מבנה בטון ובו פתח בגג. רוב המבנה מלא במים .מן המבנה יש שני פתחי צינורות המזרימים מים לערוץ . מצטלמים וממשיכים בירידה דרך נחל גוש חלב בדרך חלפנו על פני תחנת קמח . ממשיכים לנוע במגמת ירידה עד למפגש עם נחל דישון ומכאן מתחילים בטיפוס מתגבר מערבה לכיוון שמורת יער ברעם, בסוף העלייה חניון קק"ל עוצרים מסדירים דופק . לאחר הפסקה קצרה ממשיכים דרך חורש טבעי מדהים לכיוון כפר גוש חלב , חוצים את גוש-חלב ונעים לאורך מאגר ענק לכיוון הישוב קדיתא . יישוב אקולוגי הוקם בשנת 1988 על ידי ארבע משפחות בהסכם מיוחד עם מנהל מקרקעי ישראל. הישוב נקרא על שם חורבות כפר ערבי נטוש באותו שם. אחד הישובים ההזויים ביותר. חוצים את הישוב עוברים לאורך כרמים מדהימים דרך נוף ,שמים צלולים, שמש ,שקט ושלווה . ממשיכים במגמת ירידה עוברים דרך מבנה כחול כיפה ,המהווה ציון קבר אלקנה אבי שמואל ואמורא רבי בנאה. מצטלמים וממשיכים לנוע חולפים על פני אנדרטת השריון במקום ישנו אתר הנצחה לכ-150 חללי השריון של חטיבה 37 מעוצבת ראם. באתר טנק צנטוריון, שמות החללים ותיאור מספר רב של קרבות שריון במלחמות ישראל על לוחות אבן, ועמודי פלדה עגולים בגובה עד 9מ' היוצרים את האות שי"ן המבטאת את קדש, ששת הימים, שלום, שדי, שריון, משם מתחילים לחזור צפונה במגמת עליה חדה לאורך נוף קדיתא, מאגר דלתון, שביל עפר המוביל אותנו בחזרה לרכבים. לסיכום: תודה ליעקוב כהן(הצרעה הירוקה) על מסלול מאתגר שהיה בו הכל עליות ,ירידות ,נחלים זורמים .ומזג אוויר מעולה . להתראות בשבילים