נחל שורק, יער עמינד, יד קנדי 13.5.2017

נפתח ב: 13/05/2017

• במקום סובב ירושלים כפי שהוגדר עלידי הקפטן, בני ארבלי הוביל אותנו למסלול שונה לגמרי אחר, בהסכמה של הקפטן רונן שפירא... סיפור הדרך יצאתי השכם בבוקר ברכיבה דרך יער ירושלים לפגוש את החברי בבלאק סטיר. יצאנו כולנו יחד מבית זית, לעמק מוצא, לאורך נחל סורק, עד מתקן טתהור המים, התחברנו ליער עמינדב עד חורבת סעדים, יד קנדי, דרך הישוב עמינדב עד תחנת הדלק אורה, המשכנו עד יד ושם, דהרנו לאורך מסילת הרכבת הקלה עד גשר המיתרים, ודרך יער ירושלים חזרה לחניון בלאק סטאר. פה נפרדתי מהחברי והמשכתי חזרה דרך פארק ארזים אשר ביער ירושלים, עד צומת גולדה מאיר, וחזרה לצומת ברמות לרכב. החיוך הגדול שינתח על הפנינו לא נימחה כשהגיענו לנקודת הכינוס אחרי מספר קילומטרים נוספים, כי מה טוב יותר מסיום טיול כה מאתגר בהרי ירושלים עם אוויר של שעות הבוקר, נוף נהדר, רכיבה משובחת, עניין ועתיקות. אני אישית חזזרתי מאושר לאחר 55.11 ק"מ לרפרטואר, וטיפוס מצטבר של 750 מטר גובה, ברכיבה של חמש שעות ושלושים ותשע דקות, כולל המתנות, והפסקות. תודה לרונן שפירא על הארגון, וסיום ההובלה, תודה לבני ארבלי על תחילת ההובלה, תודה על עוד שבת מענגת במחיצתכם, החסרים........חסרתם לשלמות הכייף. שבוע טוב לכולם, נתראה בשבילים פיירו מצ"ב לינק לגלריה: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- נַחַל שׂוֹרֵק בערבית ואדי אַ-צְרַאר או לפני קום המדינה (Wadi Sarar, Nahr Rubin) הוא אחד הנחלים הארוכים בישראל. תחילתו בהרי ירושלים דרומית לרמאללה, הוא זורם לאורך 70 ק"מ, בחלקו המרכזי בהרי ירושלים הוא עובר בתוואי מפותל עד סמוך לבית שמש, משם ממשיך הנחל דרך השפלה, ונשפך לים התיכון צפונית לקיבוץ פלמחים. ער עמינדב ויד קנדי יער עמינדב, שאותו נטעה קק"ל משתרע על פני כ-7,000 דונם ברכס שלמון-שורק, המתנשא בין נחל שורק ונחל רפאים ממערב לירושלים. יחד עם החורש הטבעי יוצר היער את הריאה הירוקה המשמעותית ביותר העומדת לרשות תושבי הבירה. מדרך הנוף שפרצה קק"ל ביער נשקף נוף מרהיב. ביער מצויים מעיינות, טראסות ושרידי חקלאות עתיקה. בכניסה ליער פיתחה ובתוכו קק"ל חניונים, מתקני ספורט ונופש פעיל, מסלולי רכ