שביל עמק יזרעאל - הקטע הרביעי

פרטים

נפתח ב: 24/08/2017
סוג: טיול בארץ
 64 תמונות
 1 תגובות
 930 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

לא נבחר קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
ביוני 2016 נחנך שביל יזרעאל-קק"ל, שביל טיול העובר באתרי הטיול החשובים של עמק יזרעאל ושל הרי נצרת. אורך התוואי הראשי של השביל מגיע כמעט ל-100 ק"מ, חלקים ניכרים ממנו כבר סומנו על ידי הוועדה לשבילי ישראל, ואף הפיקה מפת טיולים וסימון שבילים. מהשביל הראשי מתפצלים שבילי משנה שיוצרים יחד מארג של כ-200 ק"מ שבילים – גן עדן לחובבי טיולים רגליים ולרוכבי האופניים. שביל יזרעאל-קק"ל הציב לעצמו כמה מטרות. מטרת העל היא להציג את ה"יזרעאליות" – מושג חמקמק אבל נוכח היטב בעמק – תרכובת שבנויה מיסודות של עבר היסטורי רחוק, גאולת קרקע והתיישבות, חקלאות, טבע ופסיפס אנושי. השביל עובר באתרים ידועים ובהם ציפורי, תל שמרון ושמורת בלפוריה, אבל בה בשעה חושף אתרים נהדרים והרבה פחות מוכרים כגון עין גדעון, מעיינות אלונים, מחילות מסתור בחורבת רומה, עין מַקָּב, בית הכנסת הקדום ביפיע ואבן השבת בתמרת. יצאנו לרכוב את הקטע הרביעי

תוצאות 1-20 מתוך 64

מוטי...אפשר להמשיך
משה ולבנה
משה
סוף...סוף...זזים
אני וגיל סוגרים את המעגל
בשדות העמק
קרני שמש ראשונות מעל העמק
ואנו בדרל לעין אפרוח
עין אפרוח
הראשונים כבר מתמקמים
עין אפרוח - מקום נחמד להפסקה
האקליפטוסים האדירים בעין אפרוח
שלווה אמיתית
כרגיל אי אפשר בלי הקפה של אריה
יהודה ולבנה
המשכנו בטיול
לאורך נחל מגידו
משה ולבנה
מתחילים לחזור
בקשתם....קיבלתם - צבי ואריה
נו...יש צילום
מוטי ואירית
משה
גיל ללפורץ קדימה
ולבנה אחריו
אני אחרון
ונמשיך בשבילי העמק
לאורך הקישון
צילום הדדי
בדרך לתחנת הרכבת הישנה
תחנת הרכבת השינה של כפר יהושע
מקום מצויין למנוחה וטעימות
מתרגעים ונהנים
בדרך למכוניות
מגיעים לתחנת הרכבת החדשה למכוניות
מתארגנים לחזרה הביתה
סוף הטיול - נתראה בטיול הבא

תוצאות 1-20 מתוך 64

שאלות ותגובות

נכתב ב - 24/08/2017 22:14:35

נקודות לציון

שלום רקיר בן למשה (מישה) וקרולינה נולד בשנת 1930 בגרמניה. בגיל 6 עלה עם הוריו לארץ, למד בתל אביב והיה מדריך בגדנ"ע ובקלוב תעופה. בן 17.5 התגייס שלום בחודשיה הראשונים של מלחמת העצמאות. רק טבעי היה שיעדו יהיה חיל האוויר. בסוף 1948 נשלח ללימוד טיסה באיטליה חזר לארץ והוצב בטייסת 101. זו טייסת "הקרב הראשונה" שהוקמה בבסיס עקרון במאי 1948 כטייסת מטוסי מסרשמידט, שהגיעו מצ`כוסלובקיה. גיחה מבצעית ראשונה בוצעה ב-29 במאי 1948, יום הנחשב כיום ההקמה של הטייסת: ארבעה מטוסים המריאו מעקרון בפיקודו של סא"ל מודי אלון, מפקדה הראשון של הטייסת, לתקוף את הכוח המצרי ליד אשדוד. הגיחה הביאה לעצירת הטור המצרי שנע לכיוון תל-אביב. בגיחה ספגה הטייסת אבידה ראשונה. בנובמבר 1948 עברה הטייסת לבסיס חצור ושהתה במקום עד יוני 1949. בסך-הכל זקפה הטייסת לזכותה 12 הפלות במהלך מלחמת העצמאות. במארס 1949 הוענקו לבוגרי הקורס הראשון כנפי טיס ישראליות. ביוני 1949 עברה הטייסת לבסיס רמת דוד, שהפך להיות כנף הקרב של החיל. בתקופה זו הפעילה הטייסת מטוסי ספיטפייר ומוסטאנג. מטוס המוסטאנג אותו הטיס שלום (North American Aviation P-51 Mustang) הוא מטוס קרב מתקופת מלחמת העולם השנייה ונחשב על ידי רבים מטוס הבוכנה המתקדם ביותר שנבנה. בטייסת הצעירה היו תאונות עניין של כמעט שגרה. עמוס דור במחקרו על תאונות ואיבוד מטוסי מוסטאנג בחיל האויר, מונה 23 תאונות מהן 13 קטלניות. אהוד יונאי כותב בספרו "עליונות אוירית" (שכתבה שלו שימשה השראה לכתיבת התסריט לסרט ההוליוודי המצליח TOP GUN) "..טיסות ללא פיקוח בסופי שבוע , שבהן יכול כל טייס לקחת מטוס ולעשות כרצונו, היו רצחניות במיוחד. בבוקר שבת אחד החליט טייס צעיר, שלום רקיר שמו, "לעלות לגובה עשרים וחמישה אלף רגל, ומשם להיכנס לצלילה בכוח מלא כדי לראות לאיזו מהירות יוכל להגיע ועוד למשוך ברגע האחרון לפני שיכנס לקרקע". מספר הארי ברק. רקיר דיווח ברדיו לבסיס על התקדמותו ולפתע שמעו חבריו צווחה מקפיאת דם ולאחריה דממה. יחידת החיפושים מצאה את המטוס תקוע כמה מטרים בתוך הקרקע לא הרחק מהבסיס. לאחר שניסיונות להוציא את המטוס נכשלו, הורשתה משפחתו של רקיר להשאיר אותו קבור עם מטוסו במקום ולהקים מצבה מעליו".

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר