יום ראשון לרכיבה במדבר נחל גרר ושמורת נחל גרר עליון

נפתח ב: 03/12/2017

שישי עם בוקר מתכנסים חברי קבוצת כל גיל במתחם תחנת דלק צומת גילת. לאחר התארגנות קצרה כמה מילים מהמוביל ויוצאים לדרך. אורך המסלול:30.4 גובה מצטבר:303 מטר. יצאנו ממתחם תחנת הדלק חוצים את כביש 25 ונכנסים ליער רנן דרך נופית נחל שמריה סובב אפקים. נעים לאורך שבילים לבנים עצרנו ליד ריכוז גדול של אגבות (המקום נראה כמו מטע שנזנח). בעבר היה מפעל לייצור חבלי סיזל מצמח האגבה. את צימחי האגבה נטעו אחר קום המדינה, בישובים רבים על מנת לספק סחורה למפעל זה. ממשיכים לאורך סוללת רכבת תל א-שריעה במקום נשאר מבתר חצוב בו עברה המסילה. עוצרים להפסקת בוקר מסורתית לקפה ושאר מיני. מתארגנים וממשיכים לנוע לעבר באר פיכל במקום ישנה משטח בטון מתומן המכסה באר עמוקה, שמה הערבי הוא ביר אל מנצור, ובשיבוש מנסורה, אך שמה העברי, באר פיכל, הוא על שם שר צבאו של אבימלך מלך גרר. משטח הבטון הוא עבודה של שלטונות המנדט הבריטי. משלימים צילומים וממשיכים חוצים את כביש 264 מבצעים מעקף חוצים את כביש 264 ונכסים לשבלים שמובילים אותנו לבאר הלבנה באר מים עתיקה ועמוקה במיוחד, עשויה מלבנים לבנות. בעבר הייתה מעל הבאר קשת לבנים שנתנה לה מראה ציורי, אך זו נפלה בעקבות סופה אדירה בראשית שנות ה-90. ממשיכים לנוע לאורך מעקף מסילת רכבת הטורקית עד לנקודת הסיום . מעמיסים את האופניים למכוניות וממשיכים בשיירה לכיוון ח'אן ספינת המדבר. מגיעים לח'אן מתחילים בהתארגנות קצרה מקבלים אוהל בדואי גדול פורקים את הציוד מתקלחים נחים קצת. לאחר מנוחה קצרה מגיעים הצוותים (צוות סלטים /מנגלים/סידור שולחנות וכ"ו). בשעה 20.00 מגיעים כל חברי הקבוצה לארוחת ערב שישי מתחילים בברכה על היין . ומתחילים בסעודה הגדולה . בסיום הסעודה חגגנו לחברנו ניסים יום הולדת בן ............. צוות הבידור נכנס לפעולה מתחילים בריקודים ובמחולות בקיצור היה שמח . בסיום המסיבה ניקינו וסידרנו את השולחנות . ומשם ישר לאוהל להתארגנות ושינה וממתינים ליום השני .