• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

כאן בחיק הטבע , חודש אוקטובר חלף, החורף הגיע 31.10.2019

פרטים

נפתח ב: 01/11/2019
סוג: טיול בארץ
 37 תמונות
 1 תגובות
 81 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

לא נבחר קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
כאן בחיק הטבע , חודש אוקטובר חלף, החורף הגיע , שדה שהצהיב בדרכי, לחש סודותיו, בלכתי חציר נאסף והסתיו כבר בסף ונראה כי הקיץ כבר תם וחלף לו . החורף ממתין לתורו, כל איש אסף יבולו , מיהר החצב, והלבינו פרחיו , כן הקיץ כבר תם וחלף לו. הקיץ עבר, וליבי כמו נשבר, אוסף זיכרונות מן הסתם, אכן קצת עצוב גם קר וגשום, אך הבטיח הוא לשוב . צפור מחפשת דרכה, אל ארץ החום רחקה, ועץ את עליו, כבר משיר מעליו , ונראה כי הקיץ כבר תם וחלף לו . הקיץ עבר, ואותי כבר שבר, הותיר זיכרונות רחוקים, אכן קצת עצוב, גם קר וגשום, אך הבטיח הוא לשוב. סיפור רכיבת חמישי בבוקר, החורף הגיע עונה מאתגרת לאלו מאיתנו שמדוושים ושנוהגים להתאמן בחוץ אך אין זה אומר שצריך לצמצם את שגרת האימונים. אני נוהגי להתאמן, ולדווש בחוץ בשבילים, בדרך קבע מומלץ להביא להסתגלות גופנית (ואף פסיכולוגית) מתאימה לשם ביצוע הפעילות הגופנית בחורף. הקפדה על הכללים הבאים תסייע לכם לעבור אותו בבטחה, בריאים וחזקים יותר היישר אל חודשי הקיץ החמים, שכרגע נראים מעט רחוקים. ישנו קשר, כמובן, בין מזג אוויר קר והסיכוי לחלות, במיוחד עם מדוושים נגד רוח חזקה ואף קרה. במקרה כזה עלולה להיות פגיעה גם במערכת החיסון. מסיבה זו חשוב במזג אוויר קר להתלבש כראוי, בעיקר כשמדובר באזורים בהם הטמפרטורות עשויות להיות נמוכות. לקראת 00:07 בבוקר, מזג האוויר האיר פנים, הפוגה בגשמים, אכן יצאתי מצפון תל אביב, שכונת המשתלה – הכפר הירוק – תל ברוך צפון – גשר המכביה גדות נחל הירקון - נמל תל אביב – טיילת חוף תל ברוך - חוף הצוק - חזרה לנחל הירקון – דרך מחלף בני ברק ברמת גן, חזרה הביתה לשכונת המשתלה. התגמול המלא היה עוד כמה קילומטרים נוספים לרפרטואר: אורך המסלול: 42:71 ק"מ - גובה מצטבר: 165מ' - זמן מוארך (3:12) שלוש שעות, ושניים עשרי דקות כולל עצירו

תוצאות 1-20 מתוך 37

תוצאות 1-20 מתוך 37

שאלות ותגובות

נכתב ב - 01/11/2019 08:08:36

המלצות לחורף שכבר כאן - כך תתאמנו בחוץ בבטחה

בטיחות
בטיחות היא ערך עליון בחורף, בעיקר בשל הסכנה להחליק, מדובר בעיקר על ריצות, רכיבה על אופניים ובסוגי ספורט שנחשבים אקסטרים, ועוד.
המשטח החלק במיוחד בגשם ראשון וחוסר מיומנות והכנה גופנית של המתאמן עלולים להיות כרוכים בעלייה משמעותית בסיכון לפציעות, שעלולות להגיע גם לדרגות חמורות. ייתכן שבתקופה מסוימת במהלך החורף לא ניתן יהיה לבצע את הפעילות הספורטיבית הייעודית. בנוסף, בעת ביצוע אימונים אירוביים בתנאים של רוח שעלולה להיות גם צדדית וחזקה קיים סיכון של ערעור שיווי המשקל והסתכנות בנפילה.


שעות אור
בחודשי החורף החשיכה יורדת מוקדם יותר. לדבר יש מספר השלכות, בין אם על המוטיבציה להתאמן או על הסיכון לפציעות, שעולה מאוד עקב נפילות, התנגשות בעצמים שונים בדרך בשל ראות לקויה, ועוד. גם כאן על הרצים להקפיד על זהירות יתרה ולהצטייד בציוד מתאים כמו פנס.

איבוד חום
תשומת לב לאיבוד חום הגוף חשובה עד מאוד בעת ביצוע פעילות גופנית בחוץ בחורף. באימון בתקופה זו קצב איבוד חום הגוף מוגבר בשל הזיעה הנספגת בבגדים והאוויר הקר במיוחד. לכן בעת ביצוע מאמצעים ממושכים בקור חשוב להיערך מראש עם ביגוד מותאם ולעשות זאת באופן מושכל והדרגתי.

לקור
כמו בכל מזג אוויר ובמיוחד בחורף, חשוב להרגיל את הגוף בהדרגתיות למצב החדש. מדובר על מזג אוויר לא סטנדרטי ולכן ההסתגלות חשובה במיוחד. לדוגמא: ריצה במקום מחומם על בסיס קבוע למשך שעה שלמה אינה זהה לריצה בחוץ בקור עם רוח נגדית.

צריכת נוזלים
בחורף ישנה נטייה לא לשתות מספיק ועל כן צריכת נוזלים מספקת חשובה במיוחד. למאזן הנוזלים בגוף השלכות מהותיות על תפקוד הגוף בכלל ובמאמץ בפרט. בחורף שכיחים המקרים בהם מתאמנים בהיקפים גדולים, אך לא שותים בהתאמה את כמות הנוזלים הדרושה לגוף ומכאן הדרך להתייבשות קצרה מתמיד. חשוב להקפיד על שתיית מים וכמובן לא להתפתות לשתייה ממותקת עתירת קלוריות..

הוצאה קלורית
בזמן דיאטה בחורף יש להקפיד על העקרונות החשובים התקפים בכל דיאטה כמו יחס נכון בין אבות המזון וסך צריכת הקלורית היומי, אך בהתייחסות לדגשים הייחודיים שמביאה איתה העונה. למשל, מזג אוויר קר, רעידות או צמרמורות, ריצה מול רוח נגדית או צדדית, בגדים ו/או נעליים שספוגים במים - כל אלה מביאים לצריכה קלורית גדולה יותר. בנוסף, פעילות אירובית בתנאי קור מביאה את הגוף לשימוש רב יותר במאגרי הגליקוגן ולהגברת המטבוליזם.

התאקלמות
כמו בכל מזג אוויר ובמיוחד בחורף, חשוב להרגיל את הגוף בהדרגתיות למצב החדש. מדובר על מזג אוויר לא סטנדרטי ולכן ההסתגלות חשובה במיוחד. לדוגמא: ריצה במקום מחומם על בסיס קבוע למשך שעה שלמה אינה זהה לריצה בחוץ בקור עם רוח נגדית.

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר