מה חשוב לדעת?
מאז שאני מתגורר בתל אביב, למדתי כרוכב אופניים שאני נמצא בתחתית שרשרת המזון של התחבורה המקומית.
כרוכב אופניים מקצועי, אני מדווש בתדירות שבועית כבערך 140 ק"מ בשבוע למרחקים גדולים, מצפון תל אביב, דרך פארק הירקון לנמל תל אביב, ולאורך טיילת החוף הדרומי לנמל יפו, ולאורך הטיילת הצפונית עד המרינה הרצליה, וחזרה דרך שדות רמת השרון הביתה. מניסיון היומיומי, אני נתקלת באבני שפה גבוהות, שבילי אופניים שמתחילים באמצע המדרכה ונגמרים במפתיע, ומעברי חצייה שלא מסונכרנים זה עם זה.
עקב הצפיפות על השבילים המיועדים לרכיבת אופניים, ובגלל החוויה האלימה בשבילי האופניים, אני נוהג לאחרונה לרכוב על הכבישים. אני עושה זאת באטיות, תוך שאני נזהר ברמזורים, ובמיוחד בצמתים, מעניק זכות קדימה לרכבים, ותרחק מהסכנה.
רוכבי אופניים נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד, שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה. פגיעותם של רוכבי אופניים נוגעת לשלושה מאפיינים עיקריים: הם אינם מוגנים דייָם, נתיבי התנועה שלהם אינם נפרדים מנתיבי תנועה של כלי רכב אחרים, מהירות תנועתם נמוכה בהשוואה לכלי הרכב הסובבים אותם.
מפחיד לאן המדינה הזו הולכת, ושוב העיריה מענישה את האזרחים על הטעויות התכנוניות שלה(ל"ת)......
למרות הסכנה על השבילים, והכבישים, השתדל להיזהר, המשיך לשלב רכיבה על הכביש, על השבילים, וגם המדרכות כשאין שבילי אופניים והכבישים עמוסים – המשיך לדווש בבטיחות, בזהירות, עד יום מותי.
סיפור רכיבת שבת
יצאתי מצפון תל אביב, שכונת המשתלה – הכפר הירוק – תל ברוך צפון – גשר המכביה גדות נחל הירקון - נמל תל אביב – טיילת חוף הדרומית, נמל יפו העתיק, טיילתה צפונית תל ברוך - חוף הצוק - מחלף פי גלילות, שדות רמת השרון, חזרה הביתה לשכונת המשתלה.
התגמול המלא היה עוד כמה קילומטרים נוספים לרפרטואר:
אורך המסלול: 50:32 ק"מ - גובה מצטבר: 215מ' - זמן מוארך (3:25) שלוש שעות, עשרים וחמישה דקות, כולל עצירות.
שבת שלום מבורכת לכול החברים, נתראה בשבילים - פיירו,
מצ"ב לינק לגלריה: