למרות הסכנה על השבילים, והכבישים - 23.11.2019

פרטים

נפתח ב: 23/11/2019
סוג: טיול בארץ
 27 תמונות
 1 תגובות
 403 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
מה חשוב לדעת? מאז שאני מתגורר בתל אביב, למדתי כרוכב אופניים שאני נמצא בתחתית שרשרת המזון של התחבורה המקומית. כרוכב אופניים מקצועי, אני מדווש בתדירות שבועית כבערך 140 ק"מ בשבוע למרחקים גדולים, מצפון תל אביב, דרך פארק הירקון לנמל תל אביב, ולאורך טיילת החוף הדרומי לנמל יפו, ולאורך הטיילת הצפונית עד המרינה הרצליה, וחזרה דרך שדות רמת השרון הביתה. מניסיון היומיומי, אני נתקלת באבני שפה גבוהות, שבילי אופניים שמתחילים באמצע המדרכה ונגמרים במפתיע, ומעברי חצייה שלא מסונכרנים זה עם זה. עקב הצפיפות על השבילים המיועדים לרכיבת אופניים, ובגלל החוויה האלימה בשבילי האופניים, אני נוהג לאחרונה לרכוב על הכבישים. אני עושה זאת באטיות, תוך שאני נזהר ברמזורים, ובמיוחד בצמתים, מעניק זכות קדימה לרכבים, ותרחק מהסכנה. רוכבי אופניים נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד, שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה. פגיעותם של רוכבי אופניים נוגעת לשלושה מאפיינים עיקריים: הם אינם מוגנים דייָם, נתיבי התנועה שלהם אינם נפרדים מנתיבי תנועה של כלי רכב אחרים, מהירות תנועתם נמוכה בהשוואה לכלי הרכב הסובבים אותם. מפחיד לאן המדינה הזו הולכת, ושוב העיריה מענישה את האזרחים על הטעויות התכנוניות שלה(ל"ת)...... למרות הסכנה על השבילים, והכבישים, השתדל להיזהר, המשיך לשלב רכיבה על הכביש, על השבילים, וגם המדרכות כשאין שבילי אופניים והכבישים עמוסים – המשיך לדווש בבטיחות, בזהירות, עד יום מותי. סיפור רכיבת שבת יצאתי מצפון תל אביב, שכונת המשתלה – הכפר הירוק – תל ברוך צפון – גשר המכביה גדות נחל הירקון - נמל תל אביב – טיילת חוף הדרומית, נמל יפו העתיק, טיילתה צפונית תל ברוך - חוף הצוק - מחלף פי גלילות, שדות רמת השרון, חזרה הביתה לשכונת המשתלה. התגמול המלא היה עוד כמה קילומטרים נוספים לרפרטואר: אורך המסלול: 50:32 ק"מ - גובה מצטבר: 215מ' - זמן מוארך (3:25) שלוש שעות, עשרים וחמישה דקות, כולל עצירות. שבת שלום מבורכת לכול החברים, נתראה בשבילים - פיירו, מצ"ב לינק לגלריה:

תוצאות 1-20 מתוך 27

תוצאות 1-20 מתוך 27

שאלות ותגובות

נכתב ב - 23/11/2019 11:20:15

למרות הסכנה על השבילים, והכבישים - 23.11.2019

בשבועיים האחרונים מובילה עיריית תל אביב קמפיין נגד רוכבי האופניים, ברחבי העיר פוזרו שלטים שלא מבחינים בין רוכבים על אופניים רגילים, רוכבים על אופניים חשמליים וקורקינטים, וקוראים לכל אלו לרדת מהמדרכות — אל הכביש.
לפי עיריית תל אביב, בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית. מלבד הסמכות לקנוס, הפקחים יורשו להוציא אוויר מהגלגלים, להחרים כלים ולעכב רוכבים עד לבוא שוטר.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מסר, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל. אנו מבצעים מאמץ הסברתי כדי להדגיש שהמדרכות אינן הפקר. אנחנו שמחים שהאופניים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי וכלי תחבורה שמיש וזמין. עם זאת, לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל. אנו משקיעים רבות בסלילת שבילי אופניים ופיתוח תשתיות, ובקרוב תתווסף גם אכיפה כנגד נסיעה בניגוד לחוק".

סגנית ראש העיר מחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, הוסיפה: "תל אביב-יפו, כמו ערים גדולות נוספות בעולם, מקדמת את השימוש באופניים כתחליף אמיתי לרכב. כמות רוכבי האופניים העולה מידי שנה עומדת ברף הגבוה של התחזיות ואף מעבר לכך. מדיניות האכיפה בעיר תחל לאחר תקופת הסברה והתראה, והיא עוד צעד חשוב ומתבקש על מנת להפוך את הרכיבה על אופניים בעיר לאלטרנטיבה של ממש לכלי התחבורה הממונעים ולצמצום הפגיעה במרחב של הולכי הרגל. אנו לומדים את הצרכים של משתמשי הדרך, ומקווים שהראשונים להבין ולתמוך בצעד זה יהיו רוכבי האופניים עצמם. לצד זאת אני יוצאת בקריאה לנהגים, שימו לב למשתמשים החדשים בכבישים וסעו בזהירות".

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר