השכם בבוקר עולה לדווש בירושלים – היעד עמק צורים 11.5.2020

נפתח ב: 11/05/2020

השכם בבוקר עולה לדווש בירושלים – היעד עמק צורים 11.5.2020 בדרך לירושלים, חלפתי על כמה מחלפים לאורך הדרך, כשהתקרבתי לכניסה לחניון מוצא, הדרך הייתה חסומה, חזרתי חזרה למבשרת ציון, ודרך האחורית הגעתי ליעד. מאז פעם האחרונה שהייתי בירושלים חל שינויים בכבישים, נדהמתי מפיתוח הכבישים והגשרים החדשים , במיוחד לאורך המסלול מפארק ארזים לגבעה הצרפתית. סיפור רכיבת הבוקר בשעה 8:30 בבוקר נפגשנו שבעה רוכבים בחניון בלאק סטיר ברמת מוצא, ויצאנו לדווש מפארק ארזים לעבר הגבעה הצרפתית, המשכנו להר הצופים אל מורדות הכפר הערבי עיסויה, ולאורך השביל עד בית חולים אוגוסטה ויקטוריה. משם אל היעד המתוכנן עמק צורים. עמק צורים שהוא אתר הסינון החדש ממוקם במתחם מצפה המשואות המצוי בתוך חורשת אורנים בין הר הצופים להר הזיתים, בצמוד לאוניברסיטה העברית בירושלים. האתר יושב על פסגת הרכס המפריד בין מדבר יהודה לבין ירושלים ובו תצפית מרהיבה לעבר העיר. באזור זה בימי בית המקדש השני נהגו להדליק את המשואה הראשונה אשר בישרה על ראשיתו של החודש העברי. אתר מצפה המשואות מהווה נקודת עצירה למטיילים באזור, ובו שולחנות פיקניק ושירותים, במקום קיים אולם הרצאות, תערוכת ציורים ודוגמאות לממצאים ארכיאולוגים מהר הבית שנתגלו בפרויקט הסינון. ניתן גם לבקר באתרים מעניינים נוספים בסביבה וביניהם: מגדל בית החולים אוגוסטה ויקטוריה (כניסה עד שעה 13:00) ובו נוף מרהיב של ירושלים ומדבר יהודה, הגן הבוטני הקסום של קמפוס הר הצופים בו מצוי גם קבר ניקנור אשר תרם את דלתות הנחושת לבית המקדש, מצפור ייהודי הפונה לעבר מדבר יהודה, תחילתו של שביל ירושלים ועוד. הכפר הערבי עיסאוויה: רוב התושבים בעיסאוויה אינם מעורבים במעגלי האלימות והטרור. כמחצית מהם עובדים בשכונות היהודיות גורמי הביטחון רואים בכפר ‘קן צרעות’, ואחד מייצרני הטרור המרכזיים במזרח ירושלים, והשפעת ארגון הטרור ‘החזית הדמוקרטית בכפר’ רבה. כרוזים שהופצו בעיסאוויה הכתירו את השכונה כעזה של ירושלים” כאשר כולנו רעבים לעליות, שהוא סוג של חיידק שדבק בנו, חזרנו מאושרים יחד, מרכיבה מאתגרת, נופים עד אין סוף, עליות שלא נגמרות ועוצרות את הנשמה, ירידות מטריפות, זרימה, שקט, מהירות, מאמץ, יופי, קלילות, עם "חבורה נהדרת" • זמן דיווש האופניים כולל: (3:33) שלוש שעות, שלושים ושלוש דקות בלבד. • הוספת מ