למרות החמסין ממשיך להתמיד בדווש 18.5.2020

פרטים

נפתח ב: 18/05/2020
סוג: טיול בארץ
 109 תמונות
 2 תגובות
 457 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

לא נבחר קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
סיפור רכיבת הבוקר למרות גל החום שהולך ומחריף, "אני לא מוותר" התעוררתי השכם בבוקר, ב4:30 יצאתי לדווש על מנת לסיים את האימון לא יאוחר מ 9:00 בבוקר. אכן יצאתי למקום שאיננו "מקום", המרחב בין נקודת המוצא לנקודת היעד, שבו בעצם "מתרחשים החיים" שלי. חזרתי הביתה עם תחשים פתוחים למרחב, לצבעים החדים של הטבע, הרעשים והקולות, הריח ותחושת האוויר שנושבת על הפנים. הרגשה של לביטוי ופורקן של תחושות ודחפים, בדיקת גבולות ויחסים עם העולם והחברה אשר הם מעבר לכל כלי תחבורה רגיל. גם חוויה ייחודית זו מחברת את האופניים לצרכים העמוקים יותר של הרוכב ולמהלך חייו האמיתיים המתרחשים ברגעים שבין נקודות השיא. חזרתי הביתה מאושר במצב רוח מרומם, ברכיבה מאתגרת, במזג אוויר קיצי חמים מאוד, אך נעים בשעות הבוקר המוקדמות . • זמן דיווש האופניים כולל: (4:00) ארבע שעות בלבד. • הוספת מספר קמ"ש נוספים לרפרטואר: 56:04 • טיפוס מצטבר: 240 מטר. מאחל לכם המשך שבוע נהדר, שהקב"ה ישגיח עליכם, נתראה בשבילים. פיירו קישור מצורף לגלריה:

שאלות ותגובות

נכתב ב - 18/05/2020 11:56:02

למרות החמסין ממשיך להתמיד בדווש 18.5.2020

מדי כול רכיבה אני נוהג לכתוב את סיפור הרכיבה, אני בוחר לחלוק עמכם את חווית התחושה שמסביב לאופני החיים - מסע אופניים במסלול החיים ושפע של סיפורים, שחלקם תלויי זמן, כלומר – עכשיו, או לעולם לא.

כיצד מתחברים ערכים של שינוי והתפתחות, דווקא לאופניים? הרי עובדה ידועה היא שכלי התחבורה עצמו כמעט לא השתנה מאז המצאתו במאה ה-19, בעוד שלצידו נמצא האדם הרוכב, העובר תהליכים של צמיחה, שינוי והתפתחות מינקות ועד זקנה. סט שלם של חוויות שונות מתפתחות סביב האופניים, ונדמה שלכל שלב בחיים, הם ממלאים צורך ייחודי ושונה מקודמו. הם הגלגלים של הילד כמו של המבוגר, מבטאים רכיבה והנעה עצמאית אך מחוברים בקשר הדוק לחוויית הרכיבה בקבוצה או הזוגית-אינטימית, הם אמצעי להגיע ממקום למקום כמו לשוטט וליהנות מהמרחב.

לאופניים אין קיום ללא רוכב על אופניו, הוא בעצם גוף היברידי, חציו בשר ודם וחציו ברזל, שכל מהותו הוא בחיבור ביניהם על מנת לחולל תנועה. יכולת התנועה קדימה נוצרת בזכות פעולות חוזרות ונשנות, אשר כאשר הן נפסקות נעלמת גם זכות הקיום של הכלי. קשר אדם-מכונה הדוק זה יכול להסביר את ההשפעה ההדדית שמתקיימת ביניהם, במובן זה שהאדם מעניק ל"מכונה" המחוברת לגופו משמעויות רחבות וחיבור לרבדים עמוקים יותר בנפשו.

פעולת הרכיבה מעניקה חווית רכיבה שונה, ומעמד חדש למקום שאיננו "מקום": המרחב בין נקודת המוצא לנקודת היעד, שבו בעצם "מתרחשים החיים". בנוסף, ברכיבה על האופניים כל החושים פתוחים למרחב: הצבעים החדים של הטבע, הרעשים והקולות, הריח ותחושת האוויר על הפנים. בכך מעניקה הרכיבה הזדמנות לביטוי ופורקן של תחושות ודחפים, בדיקת גבולות ויחסים עם העולם והחברה אשר הם מעבר לכל כלי תחבורה רגיל. גם חוויה ייחודית זו מחברת את האופניים לצרכים העמוקים יותר של הרוכב ולמהלך חייו האמיתיים המתרחשים ברגעים שבין נקודות השיא.
נכתב ב - 18/05/2020 11:57:19

לאורך טיילת החוף, חופים ארוזים למרות תקנות הנגיף כאשר מתנפחים ישראלים תחת גלי חום

עם סגירת הכספית על 40 מעלות צלזיוס, אלפים מתקררים בים למרות הסגירה הרשמית; מתפלאים מצטופפים בפארקים, בכיכרות במקום בסורגים עם מעט התערבות מצד המשטרה ,אלפי אנשים ביקרו בחופי המדינה מתחילת יום שישי, כאשר המדינה התנפחה בתוך גלי חום, למרות הגבלות הנמשכות בתוך מגפת הנגיף הקורנו.

אלפי אנשים ביקרו בחופי המדינה מתחילת גל החום כאשר המדינה התנפחה בתוך גלי חום, למרות הגבלות נמשכות בתוך מגפת הנגיף הקורנו.

ההמונים פגעו בחופים במשך יום שני ברציפות, בעקבות האבלגן ביום שישי. ישראל הקלה בהדרגה את ההגבלות על פעילויות בחיק הטבע, אך חופים אמורים להיות רשמיים להיות פתוחים בעוד מספר ימים.

לחופים מסוימים היו מצילים, למרות שהים אמור להיפתח רק למתרחצים ביום רביעי לאחר תקופה כמעט של חודשיים בגלל הנגיף הקורונה.

בדרכי לאורך חוף הטיילת הייתי עד למעורבות מסוימת של המשטרה במצב, אבל לדעתי הם החמירו את המצב, כמו כן היו פקחים מהעירייה בחוף הים בתל אביב, הם לא אכפו את תקנות, וחוסר הוודאות הוסיפה לתקנות לא הגיוניות.
"זה מוזר" - אתה יכול לשבת על הטיילת אבל לא על החול, זה הזוי. היו פקחים והם אמרו לנו שאנחנו לא יכולים לשבת על החול וזה גרם לנו להתכרבל ולצפוף את הטיילת, הם רק ביקשו שנלבש מסכות.

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר