• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

צעד קדימה, ושניים אחרה 16.11.2020

פרטים

נפתח ב: 16/11/2020
סוג: טיול בארץ
 130 תמונות
 1 תגובות
 71 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
שני בבוקר חזרה לאימונים. רגע לפני שהתעוררתי התבוננתי בחלוני, אפוגגה בגשמים לאחר לילה סוער שהתחיל כבר ביום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות. הרשו לי להקדיש את הפוסט הזה סיפור רכיבת הבוקר שני בבוקר חזרה לאימונים - רגע לפני שהתעוררתי התבוננתי בחלוני, אפוגגה בגשמים לאחר לילה סוער שהתחיל כבר ביום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות. השכם בבוקר עם אור שחר ראשון יצאתי לעוד אימון, למרות זמנים קשים קצת, ויש דברים מרים קצת, ובכל זאת יש לומר, לא קל אך היה כדאי צעד צעד, דקה אחר דקה, רואה עוד צבע בתוך האפלה, רואה עוד מקום, בדרך קדימה שמיים נפתחים. שמש מפזרת קרניים לצדדים, מפזרת עלים של כותרת, נפתחים, עננים של בוקר נעלמים. בדרך חזרה בין השבילים לאורך השדות, לבסוף, השמש כבר קפחה ללא נשוא, עצרו. שני עצי אלמון מותשים הנידו עלעלים רפויים במרחק מטרים אחדים מחלקה של קני סוף, על גדה של מה שהיה מן הסתם ברכה. בצד אחד שורת קנים חיוורת עלים שצמחו לאורך תלם התרחקו מן הסבך הראשי כטריז על פני המישור. בצד האחר , על הקרקעית היבשה המבוקעת של מקווה המים שירטטו שרידי הצמחייה צורות כשל קווי לחץ במפה מטאורולוגית. עדות לחרחוריי המוות האחרונים של הברכה. חזרתי הביתה עם חיוך שמח בלב, רכיבה מאתגרת, נהניתי מהטבע, החוויה הייחודית של שעות הבוקר הקטנות לפני סערת ההמונים. • זמן דיווש: (5:12) חמש שעות, ושניים עשרי דקות. • תוספת של כמה ק"מ לרפרטואר: 67:32 ק"מ • טיפוס מצטבר: 235 מטר. בנימה אופטימית זו, אני מאחל לכולכם שבוע מקסים ומהנה. פיירו קישור מצורף לגלריה:

שאלות ותגובות

נכתב ב - 16/11/2020 13:07:43

צעד קדימה, ושניים אחרה 16.11.2020

שני בבוקר חזרה לאימונים. רגע לפני שהתעוררתי התבוננתי בחלוני, אפוגגה בגשמים לאחר לילה סוער שהתחיל כבר ביום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות.

הרשו לי להקדיש את הפוסט הזה

אני יודע שלא פשוט איתי אני אוהב אתגרים, ואני מאתגר את עצמי בכול פעם מחדש, והתוצאות לא מאחרות להגיע.
לעיתים אנחנו עשויים להתבלבל ולחשוב שהתנהגות בתחום מסוים בחיינו לא קשורה לתחומים אחרים. על זה כבר נאמר: האופן שבו עושים דבר מסוים הוא האופן בו עושים את כל הדברים. המחשבה שלכאורה דבר אחד לא נראה שייך לאחר בטעות יסודה.

התשובה לשאלה זו יסודה בהבנה שתוצאות קשורות בסופו של יום באינטגריטי האישי שלנו, כלומר בעשיה שלנו. זהו הקשר בין מה שאנחנו אומרים ומתכוונים ומה שבסופו של דבר אנחנו עושים. תירוצים לאי עשייה והצלחה, מוצדקים ככל שיהיו, הם עדיין תירוצים.
במקום לדבר בשפת התירוצים רצוי לדבר בשפת המעשים והאחריות האישית, כלומר לחפש בכל סיטואציה מה כן יכול לעבוד, מה הוא הדבר שתלוי בי על מנת לקבל את התוצאה ולפעול מתוך אינטגריטי על מנת להשיג את התוצאות הרצויות. לי זה עובד, מה איתכם?
לפני מספר חודשים החלטתי ולהגדיל את מרחקי הדיווש. כמובן שהחלטה כזו, במצבי, כרוכה באימונים אינטנסיביים, בישיבה ארוכה על אוקף האופניים, וברצון נועז להתחיל את האימון מוקדם בבוקר, ובכו מצב של מזג האוויר, חום הקיץ, ובחורף תחת הגשם. והתוצאות לא איחרו להגיע - לא מדובר ברכיבה מסביב לבית, אלא מרחק הרכיבה הממוצע בשבוע היה כ-230 ק"מ.

מה השיפור העיקרי שקיבלת מאימונים אלה ?
• גיליתי שיפור מאוד משמעותי בחודשים האחרונים, שיפור הרבה יותר משנים קודמים.
• עניין – אימון מאתגר שעובר מהר ומרגיש אינטנסיבי.
• דיוק – התמדה, דביקות במטרה.
• משוב מהיר ומקיף (סל""ד, שיפור יכולת הדיווש.
• שיפור דיוק בהספק – קפיצה בכושר בעקבות כל אימון.
• שיפור מיומנויות רכיבה (סל""ד, כוח, סיבולת).

למה לרכב על אופניים – ההיבט הבריאותי.
כללי

העיסוק בפעילות גופנית פיזית מסייע למנוע מחלות, תורם לבריאות תקינה, מקטין את ההוצאות הרפואיות של תרופות וטיפולים שונים. גם מעסיק שעובדים אצלו עובדים בריאים נהנה, כיוון שעובדים כאלו נעדרים פחות כתוצאה ממחלות, ותפוקתם גבוהה יותר.


חושבים שרכיבה על אופניים בהילוך נמוך תאפשר לכם להגיע רעננים יותר ומזיעים פחות? כדאי לכם לחשב מסלול מחדש.
מחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד ופורסם החודש בכתב העת Physiological Reports, מצא שרוכבים המפדלים מהר מדי על אופניים למשל, בגלל כוונונם על הילוך נמוך, עלולים "לבזבז" אנרגיה מיותרת, מבלי שיגבירו את המהירות.

כך למשל, המחקר הראה כי רוכב שיעלה את מהירות הרכיבה שלו מ-50 סיבובים לדקה ל-110 סיבובים לדקה – יגדיל פי 10 את צריכת האנרגיה שלו, ללא קשר למרחק שעבר. במילים אחרות: רוכב זה יבזבז אנרגיה רבה רק על הנעת הרגליים, מבלי שבהכרח הניע את אופניו מהר יותר.

עורך המחקר, הפיזיולוג פדריקו פורמנטי, הסביר לאתר החדשות של כתב העת Science: "מצאנו שאנשים שרכבו במהירויות גבוהות ותוך התנגדות נמוכה (בהילוך נמוך) – ביזבזו את רוב האנרגיה שלהם רק על הזזת הרגליים. תגובת השרירים לפעילות גופנית שונה מאוד כאשר הם מתכווצים לאט כנגד התנגדות גבוהה, בהשוואה למצב שבו הם מתכווצים מהר כנגד התנגדות נמוכה".

ניתן להסיק מהמחקר, כי בניגוד לנטייתם של רוכבי אופניים חובבים לחשוב שרכיבה על אופניים בהילוך נמוך – כלומר, עם התנגדות נמוכה – תקל עליהם את הרכיבה, הרי שבפועל הם עשויים לבזבז יותר אנרגיה בהשוואה לרכיבה איטית יותר, אך בהילוך גבוה יותר (התנגדות גבוהה). בשורה התחתונה, בכדי לבזבז כמה שפחות אנרגיה בעת רכיבה על אופניים, מבלי להפחית מהמהירות, על רוכבי אופניים לדעת להתאים היטב בין ההילוך לבין השיפוע, כך שלא ידוושו מהר מדי, אך גם לא לאט מדי.

החוקרים הגיעו למסקנות אלה לאחר שניטרו את ביצועיהם של 10 רוכבי אופניים בגילאים שונים ובדרגות כושר שונות. לראשם של הרוכבים הוצמדו מסכות שניטרו את צריכת החמצן שלהם – מדד לקצב חילוף החומרים שלהם. הרוכבים התבקשו לפדל מהר יותר ויותר בעוד שהם מתמודדים עם דרגות שונות של התנגדות.

החוקרים ביצעו 160 מדידות – 16 לכל משתתף – והשוו אותן עם נוסחה של גוף המחקר האמריקאי לרפואת ספורט ACSM לצריכת חמצן צפויה. נוסחה זו מתייחסת להתנגדות ולמרחק בלבד. אבל פורמנטי טוען שהנוסחה חסרה משתנה שלישי: קצב הנעת הפדלים. הוספת המשתנה השלישי תאפשר לדבריו לאימוד טוב יותר את צריכת האנרגיה הצפויה לרוכב האופניים, ולהדריך את הרוכב בהתאם. "הנוסחה הקיימת אינה כוללת את העול המופעל על הרוכב, בעת הנעת הפדלים”.






הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר