יום כיף בתל אביב- 15.8.2021.

פרטים

נפתח ב: 15/08/2021
סוג: טיול בארץ
 81 תמונות
 1 תגובות
 279 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
סיפור רכיבת הבוקר: יום ראשון הגיע, השכם בבוקר יצאתי לדווש בשבילי האופניים של העיר, אחת הדרכים המיוחדות והמהנות ביותר לתור תל אביב וליהנות מטיילת החוף מהטבע הנפלא של העיר היא באמצעות אופניים. טיול אופניים מאפשר חוויה, הרוח נושבת על הפנים, הנופים הנפרשים ממול ללא חציצה, השקט עוטף אתכם מכל עבר. למרות החששות, והפחד להידבק, כולנו, בארץ ובעולם, נמצאים בימים קשים, מוזרים, ימים שרובנו לא הכרנו כמותם. ימים של מגיפה, מדברים על סגר רביעי. ימים שהרבה ממה שמוכר לנו ומהווה את ”העולם שבו אנו חיים״, כניסוחו היפה של ויניקוט, עובר טלטלה, משתנה. אנו מביטים סביבנו, מנסים להבין, להיערך, שואלים עד מתי, ומה ההשלכות, כעת ובעתיד. דונלד וודס וויניקוט FRCP היה רופא ילדים ופסיכואנליטיקאי אנגלי שהשפיע במיוחד על תורת יחסי האובייקט ופסיכולוגיה התפתחותית. תל אביב היא יעד מושלם לטיול אופניים לבד, בזוג או עם כל המשפחה. בין אם בעונות המעבר, בחורף או בקיץ, בכל עונה יש בעיר לא מעט מה לראות ובעזרת האופניים ניתן לחוות את כל זה באופן קצת אחר. על בניין העירייה מתנוסס שלט שקובע כי תל אביב הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, בזכות 4,000 בתים בעיר, שמקנים לה את התואר הזה. הסיור יפגיש אותנו עם הצבעים, הצורות וההיסטוריה שמאחורי העיר הלבנה – תל אביב של שנות העשרים והשלושים. מעט היסטוריה: ב-11 באפריל תרס"ט (1909) התכנסו 66 משפחות על דיונת חול והחליטו להקים לנו עיר בישראל, ושמה “אחוזת בית”, שלימים שינתה את שמה לתל-אביב. חברי אגודת אחוזת בית – דיזנגוף, שינקין, בוגרשוב, גוטמן, שלוש, אבולעפיה, חסין עקיבא אריה וייס ואחרים – הגרילו צדפים וחילקו ביניהם מגרשים. בשנות העשרים החלה העיר להתפשט לכיוון שדרות רוטשילד, ורוב הבתים מאותה התקופה נבנו בסגנון האקלקטי, או ה”לקטני” בעברית, שהוא סגנון שאוסף ומשלב בין סגנונות שונים. חזרתי הביתה לאחר רכיבה מאתגרת, לא הרגשתי השפעה על הרכיבה לאחר החיסון במנת בוסטר, נהנתי ממזג האוויר הקריר של שעות הבוקר. • זמן דווש: (5:21) חמש שעות, עשרים ואחד דקות. • תוספת של עוד כמה ק"מ לרפרטואר: 52.11 קילומטרי. • קלוריות 1400 KCAL קלוריות. • עלייה: טיפוס מצטברת 130 מטר. • ירידה: ירידה מצטברת:170 מטר. מאחל לכם תחילת שבוע מהנה, נתראה בשבילים. פיירו קישור מצורף לגלריה:

שאלות ותגובות

נכתב ב - 15/08/2021 12:52:34

יום כיף בתל אביב- 15.8.2021.

בעולם אימצו האופניים להתמודד עם הפקקים.

בערי אירופה מתנהלת תחרות גלויה על שיעור הרוכבים והולכי הרגל מבין התושבים, בניו יורק מיישמים תכנית מיוחדת לקידום התנועה הקלה ואצלנו דירות סמוכות לתחנות תל אופן אטרקטיביות יותר ■ אז איך זה שלמרות שמדובר בתקציבים קטנים, משרד התחבורה עדיין מקצה לאופניים לא יותר ממה שהשקיעה עיריית תל אביב?

עוד רבה הדרך עד שמדינת ישראל תוכל להתהדר בתרבות תחבורה קלה ואיטית כמו שיש בערי אירופה וכמו זו שמתפתחת בדחיפת הרשויות בניו יורק. בינתיים אנחנו צריכים להסתפק בתל אופן אחד ולהאמין שלמרות שעד כה רק 19% מתושבי העיר שבה הותקן ממש משתמשים בו, הוא סימן לבאות.

כבר בשנות השמונים , תל-אביב היא דימוי לא פחות ממה שהיא עיר. הביטוי "הבועה התל-אביבית", ויותר מזה "מדינת תל-אביב", עומסים משהו מהמתח הטמון בדימוי זה: עיר הנתפסת בעת ובעונה אחת כראש החץ של הישראליות וכישות בדלנית הבזה לישראליות. ראש העיר רון חולדאי אמר ב-2018 שתל-אביב אינה בועה אלא בבואה, בבואה של ישראל כולה.

מעט היסטוריה:

ב-11 באפריל תרס"ט (1909) התכנסו 66 משפחות על דיונת חול והחליטו להקים לנו עיר בישראל, ושמה “אחוזת בית”, שלימים שינתה את שמה לתל-אביב. חברי אגודת אחוזת בית – דיזנגוף, שינקין, בוגרשוב, גוטמן, שלוש, אבולעפיה, חסין עקיבא אריה וייס ואחרים – הגרילו צדפים וחילקו ביניהם מגרשים.

בשנות העשרים החלה העיר להתפשט לכיוון שדרות רוטשילד, ורוב הבתים מאותה התקופה נבנו בסגנון האקלקטי, או ה”לקטני” בעברית, שהוא סגנון שאוסף ומשלב בין סגנונות שונים.



הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר