לדווש ביער ביריה – 8.11.2021

נפתח ב: 09/11/2021

תיאור המסלול סינגל אופניים יער ביריה - סינגל מלהיב ומרהיב לרוכבים מנוסים במסלול יפייפה, המעוניינים לשלב את האהבה לרכיבת אופניים עם האהבה לטבע. סינגל יער ביריה הוא סינגל מרהיב ביופיו הנמצא ביער ביריה, היער משתרע על פני כ-20,000 דונם והוא היער הנטוע הגדול בצפון הארץ. מדרונות תלולים לכל הכיוונים וכך, סינגל יער ביריה הוא סינגל שיורד מגובה 810 מ' ל470 מ' וחזרה. השביל עובר בין עצי היער, מטעי זיתים ובוסתנים כמעט לכל אורכו. הרכיבה בצל העצים והאוויר הנעים של פסגות יער ביריה עם הנופים המרהיבים של הרי הגליל, החרמון, ועמק החולה. לאורך המסלול, מספר קברי צדיקים בהם אפשר לעצור למנוחה, להתרשם מיופיים, ולמעוניינים גם להתפלל ולהדליק נרות. השביל יורד בקלות במורד ההר ללא קשיים טכניים מיוחדים. במהלך המסלול עוברים במספר נקודות ואתרים מעניינים שגם בהם ניתן לעצור לתצפית או מנוחה: מצפור ליאורה נטלסון, עין מרגנית, נחל מחנים ושביל החלמוניות שבמדרונותיו, מצפור חן, מצוקי דלתון, עין נבוריה, ביה"כ נבוריה, עמק הבוטנה ועוד. ניתן לשלב את המסלול עם אטרקציות נוספות באזור כמו סנפלינג במצוק דלתון, טיולי ג'יפים, טיולי טרקטורונים וכן ביקור וטעימות ביקבים הטובים והאיכותיים שיש באזור. נתוני השביל: • אורך השביל: כ-23 ק"מ, טיפוס מצטבר כ-550 מ • דרגת קושי: קל בינוני, קושי טכני קל- בינוני. • תכסית: קרקע רנדזינה בהירה וחומה. • זמן רכיבה כ-3 שעות לפי רמת הרוכב • עונה מתאימה לרכיבה: כל השנה. מאחלת לכל החברים, שבוע טוב, ומהנה, נתראה על השבילים. פיירו מצורף קישור לגלריה:

תוצאות 1-18 מתוך 18

נכתב ב - 09/11/2021 13:20:42

לדווש ביער ביריה – 8.11.2021

גילוי נאות

העלייה בתוחלת החיים משפיעה לא רק על אורך החיים של בני גיל הזהב, אלא גם על אורח החיים שבו הם בוחרים. כך זה בא לידי ביטוי בזוגיות, בהתנהלות אחרי הפרישה ויחסים במשפחה.

רבים נוטים לציין בחצי חיוך ש"הילדים של היום הם לא הילדים של פעם", אבל בפועל – גם המבוגרים של היום ממש לא מזכירים את דור ההורים והסבים שלנו. תופעת ה"מבוגר הצעיר" היא כבר מזמן לא רק כותרת, אלא תיאור מדויק של אורח החיים שמאפיין יותר ויותר בני גיל הזהב.
אלה פעילים ברשתות החברתיות, מחוברים לוואטסאפ המשפחתי, צורכים חדשות ברשת, עושים שופינג אונליין, קובעים תור לקופת חולים באפליקציה וכדומה. למה זה קורה ומה עוד מאפיין את מי שמוכיחים פעם אחר פעם שגיל הוא רק מספר.

מה הוא האתגר שהייתי רוצה לקראת גיל 70 ?

ישבתי חשבתי תכננתי, והחלטתי לצאת יומיים בצפון הרחוק עם שני חברים ותיקים, לקבוצת הרכיבה, פרופסור איתן מהדסה עין כרם, ורענן מקרוב מדריך תיירות ותיק, וגיא בני.

יום ראשון לקראת השעה 8:00 בבוקר התארגנו ויצאנו לעבר קיבוץ גלעדי, שני רוכבים מירושלים, אני ובני גיא יצאנו מתל אביב.

נפגשנו במבואת כפר גלעדי ליד גן הפסלים, לפני תחילת הסינגל של יער הרי נפתלי. לקראת הערב סיימנו, ונסענו כולנו למלון אלסקה-אין במטולה, לנוח לאחר רכיבת סינגל מאתגרת, והטיפוס עד לצוק מנרה, כארבע שעות.

לקראת השעה 19:30 יצאנו לארוחת ערב לחגוג כולנו יחד במסעדת בשרית פוקצ'ה.

למחרת בבוקר בעקבות הרכיבה של סינגל יער הרי נפתלי, המאתגר, קשה, ומתיש, הוחלט על ידי לוותר על רכיבה בכביש לפסגת החרמון ולצאת לדווש "ביער בירייה" שהוא היער הנטוע אדם הגדול בגליל - עם מסלולי טיול מגוונים והיסטוריה מרתקת.

לקראת השעה 14:00 חזרנו כל אחד בדרכו הביתה. ומה שנותר לי לומר, תודה לאיתן, ורענן, ש נענו לבקשתי, הגיעו כל הדרך מירושלים לדווש יחד אתי במשך יומיים, כמובן, תודה ענקית לבני גיא, שהצטרף אליי, במשך יומיים, נטש את עסקיו ועבודתו, כדי לחגוג אתי.