התייצבתי לבית חולים בלינסון לבצע Gated Cardiac CT – 25.1.2022.

נפתח ב: 25/01/2022

מה זה ? באמצעות הבדיקה ניתן להדגים את העורקים המספקים דם לשריר הלב (העורקים הכליליים), את ורידי הריאה, מבנה הלב והמסתמים, וכלי הדם הגדולים שיוצאים ממנו. למה עשיתי את הבדיקה? כידוע לכם אני רוכב אופניים, חורש את השבילים ממוצע בין 700 ל 1000 קילומטרים לחודש. הקשר בין פעילות גופנית, כשירות גופנית ובריאות מתועד היטב בספרות המדעית. עבורי כרוכב אופניים אני רואה בפעילות זו מרכיב חשוב בחיי ושואף מדי יום לשלבה בשגרת חיי. למרות האמור לעיל, רוב הציבור בארץ, כמו בעולם הרחב, נוטה במאה האחרונה לאורח חיים לא פעיל, עקב סיבות רבות שקצרה היריעה מלדון בהן בסקירה זו. בהתבסס על עדויות מחקריות רבות והמלצות של גופים מדעיים כגון הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט (ACSM) איגוד הלב האמריקאי. ההמלצות מתייחסות לפיתוח ושימור כשירות לב-ריאה, מבנה גוף, כוח וסבולת שריר, וגמישות בקרב מבוגרים בריאים. רקע לפני כחמש שנים, התגוררתי בירושלים, כרוכב שטח דיוושתי בהרי ירושלים וסביבתה, בוקר אחד הרגשתי כאבים בחזה, תיאמתי מיד תור לקרדיולוג, בהדסה עין כרם, התייצבתי ברמת אשכול לבדיקת אקו במאמץ, אובחנה בעיה במסתם האורטלי בחומרה קטנה, לאור הנסיבות האלה התבקשתי להתייצב כמדי כל שישה חודשים לבדיקה חוזרת על מנת לוודאות שאין החמרה במסתם. בשנת 2018 עברנו לגור בתל אביב, ומאז אני במעקב בבית חולים בילינסון. בתאריך 5.10.2021 התייצבתי כמדי שנה לבדיקת אקו במאמץ, ומאז לא חזרתי עדיין לדווש, נוכח תוצאות בדיקות אקו לב במאמץ שביצעתי בילינסון. בשיחה עם הקרדיולוג, סיפרתי לו, שאני לא מרגיש הרעה במצבי, מרגיש מצוין, וממשיך בפעילות רכיבות ספורטיביות ארוכות על האופניים ללא שום קושי. בעקבות הבדיקה התייצבתי שוב ב בילינסון, בתאריך 12.1.2021, הומלץ לידי הקרדיולוג, לבצע CTA קורונרי ובינתיים להפסיק פעילות מאומצת עד קבלת תוצאות הבדיקה ועדכונו על התוצאה. סיפרתי לו שאני, מזמן כבר לקחתי את האימון שלי לרמה אחרת, כאשר אני מנתר את הדופק, העיקרון פשוט לדעת כמה קשה גופי עובד ולהסדיר בקלות את רמת העצימות של האימונים. ניטור הדופק מבטל את הצורך לנחש ונותן דחיפה נוספת לאימון בטוח ללא סיכון. רוב הרכיבות שלי אני לא עובר מעל 120 דופק, ועם כן אני עוצר למשך כמה דקות לנוח ומתחיל שוב. אתמול בערב התייצבתי ב בילינסון לבצע את הבדיקה: Gated Cardiac CT

תוצאות 1-13 מתוך 13

נכתב ב - 25/01/2022 17:03:08

התייצבתי לבית חולים בלינסון לבצע Gated Cardiac CT – 25.1.2022.

סיפור רכיבת הבוקר:

השכם בבוקר התעוררתי, ניצלתי את הפוגת הגשמים, ויצאתי לקראת השעה 9:00 בבוקר לעבר השבילים של תל אביב.
התוודעתי לענף הספורט של רכיבת אופני הרים לפני כ-20 שנה, בתחילת שנות ה-2000.

כדי לייצר התקדמות עם אופניים צריך פשוט לעלות על האוכף, להניח רגליים על הפדלים ולהתחיל לסובב. זה לא משנה על אילו אופניים, עם איזה ציוד, באיזה שטח – אופניים לא זזים אם לא עולים עליהם ומתחילים לדווש! השיעור הזה, המאוד טריוויאלי לכאורה, מגלם בתוכו עובדה מאוד חשובה שאנחנו כמבוגרים נוטים לשכוח. כאשר אנחנו רוצים לעשות משהו בחיים ולהתחיל לייצר התקדמות חיובית – הצעד הראשון הוא להתחיל לעשות או במקרה של אופניים – לרכוב.

חזרתי הביתה, אחרי רכיבה מאתגרת, נהניתי ממזג האוויר הקריר של שעות הבוקר
• זמן דווש: (3:34) שלוש שעות, ושלוש, וארבע דקות
• תוספת של עוד כמה ק"מ לרפרטואר: 39:07 קילומטרים.
• קלוריות: 958 KCAL קלוריות.
• עלייה: טיפוס מצטברת 170 מטר.
• ירידה: ירידה מצטברת 180 מטר.

מאחל לכולכם המשך שבוע מהנה, נתראה בשבילים.