היה לי העונג להוביל יחד עם יהודה פורתי קבוצת חברים "אנשים טובים באמצע הדרך".
נפגשנו בחניון לימור-חורבת קרתא כמה מילים מתארגנים ויוצאים לדרך .
אורך המסלול:37 ק"מ גובה מצטבר:164 מטר.
יצאנו מהחניון עולים על שביל שמוביל אותנו עד למצפור לימור עוצרים מתצפתים לעבר הים מקום מדהים . מתארגנים וממשיכים לנוע לעבר בריכות הדגים עוצרים ליד תצפית פלמינגו מראה מרשים המון מיני עופות מים יש בברכות משלימים בוק.
ממשיכים למפעל " מלח הארץ" עוצרים מתצפתים לעבר בריכות המלח וגושי המלח שזה אתה מעלים אותם למשאיות להמשך דרכם .
מצלמים תוך כדי תנועה עוברים את הברכות ומגיעים לפארק המים בנווה ים עוצרים לראות תופעת טבע מרשימה הגייזר התפרצות של מים מתוך הסלעים, בעיקר בימים בהם הים סוער. (היום הים היה שקט כך שלא זכינו לראות את ההתפרצות הגייזר).
מתארגנים וממשיכים דרך שבילים לבנים בצמוד לכביש החוף עד אנדרטת אסון הבונים עוצרים מתבוננים בכיתוב שמוצב באתר וממשיכים לשמורת הטבע דור הבונים עולים על השבילים שמובילים אותנו למערה הכחולה עוצרים להפסקה קצרה מצלמים וממשיכים לאורך שמורת הטבע עד לעתיקות דור אחת מערי החוף החשובות ביותר בארץ לאורך ההיסטוריה.
מיקומו האסטרטגי של התל הפך את דור לעיר נמל מרכזית ונקודת מפגש בין מזרח למערב לאורך כל העת העתיקה. תל דור מזוהה עם העיר דור מהכתובות המצריות של רע מסס ה-2 וכן ממכתבי הכהן המצרי ואן אמון. בתקופה המקראית נקראה העיר דאר ואילו בתקופה היוונית והרומית שמה הוא דורה.
תל דור יושב לראשונה בתקופה הברונזה התיכונה עד לקו המים, התיישבות שהמשיכה גם בתקופה הברונזה המאוחרת .
בתקופה הישראלית הראשונה העיר דור מיושבת על ידי הת'כר "גויי הים". זהו ישוב עירוני גדול המתפרש על כל שטח התל.
עוצרים לצילום קבוצתי מול הים . מתארגנים וממשיכים לנוע דרך קיבוץ נחשונים עוצרים ליד מוזיאון המזגגה במקום ישנם ממצאים ארכיאולוגיים וארכיאולוגיה ימית וחפירות תל דור וסיפור המפעל לייצור בקבוקי זכוכית ועל משפחת רוטשילד.
במבנה אבן ייחודי שנבנה ע"י רוטשילד ודיזנגוף כמפעל זכוכית לייצור בקבוקים עבור היקב בזיכרון-יעקב במטרה להשתמש בחול מהחוף הסמוך, אך בשל אי היכולת ליצור בקבוקים שקופים שנדרשו באותה תקופה עבור יין, נאלצו לייבא חול מחו"ל .המפעל נסגר.
משלימים בוק וממשיכים דרך הבונים, עתלית ולרכבי