להלן התשובה שעניתי לרט"ג. טרם קיבלתי כל התיחסות:
שירי
א. אני מאוד שמח לתשובתך שמבהירה שאין סיבה אמיתית למניעת רכיבה לאורך שביל השרות והגישה לנכים שאורכו כ 200 מ' המוביל מהכניסה ישירות למצודה.
ב. במכתבי המקורי ביקשתי כזכור לאפשר כניסה "לפחות באזורים או שבילים מסויימים, שאינם פוגעים בעתיקות" . אני שמח שמאתיים המטר הנ"ל מתאימים להגדרה זו. מאתיים המטרים הללו קריטיים לנו לא בגלל ההנאה של רכיבת 200 מטר, אלא כי הם מאפשרים קשר עין עם האפניים בזמן ביקור במצודה.
ג. כזכור הסיבה לפנייתי היתה ש"אפולוניה נמצאת בקצה של אחד ממסלולי האפניים הכי פופולריים לתושבי גוש דן: רכיבה מת"א לאורך שבילי האפניים המסודרים עד חוף הצוק, ומשם להרצליה פיתוח עד אפולוניה... כאשר שיא הטיול הוא ביקור באתר על עתיקותיו המעניינות." כדי להפוך רכיבות וביקורים אלה לעניין שבשגרה, מה שייטיב גם איתנו וגם איתכם, אנו זקוקים לאפשרות לעבור עם האפניים את מאתיים המטר הללו. כך נוכל להביאם למרגלות המצודה, ולעשות את ההפסקה שלנו תוך כדי כך שחלק מאיתנו מבקרים רגלית במצודה. אחרת אנו נדרשים להפרד מהאפניים ללא קשר עין, מה שהופך את הביקור לבלתי מעשי ומסיבה זו כמות הביקורים הפכה לאפסית, למעט מספר רכיבות גישוש ביזמתי וביזמת חברי הקרובים. תשובה שלילית מצידכם תסתום את הגולל על יוזמות אלה.
ד. אני מקווה שכעת ברור שמאתיים המטרים המדוברים "מהווים יתרון לרוכבי האפניים", כלשונך למטה. זהו יתרון קריטי עבורנו. בהתאם לנתונים שהצגת בתשובתך, אני מבקש על כן, שתתירו את כניסת האפניים לאתר. כניסה רק לאורך שביל השרות עד המצודה תספק את צרכינו.
ה. אם תציגו זאת כתנאי, נוכל להסתפק בהליכה ברגל כאשר האפניים לצידנו. עם זאת אינני רואה סיבה הגיונית לכך וגם את ציינת שניתן שם לרכב.
ו. לגבי החנייה בשער, אנא הבהירי: האם העובד או המאבטח בשער
116
2024
ו. לגבי החנייה בשער, אנא הבהירי: האם העובד או המאבטח בשער לוקחים על עצמם את האחריות לבטחונם של האפניים ואביזריהם והציוד המותקן עליהם?
ז. אם המאבטח בשער לוקח על עצמו אחריות ברורה ומחייבת לבטחונם של האפניים שלנו וציודם, נוכל להיענות להצעתך להעמיד אותם שם. וזאת למרות אי נוחות מסויימת כי חלק מהמצרכים להפסקה מועמסים על האפניים. כמוכן, ההפסקה מנוצלת לטיפול באפניים וזה יאלץ את מי שצריך לתקן תקלה לעשות זאת לבדו בחוץ בטרם ייכנס עם יתר הרוכבים.
ח. אם לא (אם המאבטח בשער לא לוקח על עצמו אחריות ברורה ומחייבת לבטחונם של האפניים שלנו וציודם), אני מבקש שתאפשרו לנו להכניס אותם לאורך שביל השרות כפי שביקשתי, ואנו נקח עליהם אחריות בעצמנו.
116
2024
העתק מכתב ששלחתי לרט"ג בנושא, עם העתק לאייל:
לפני כ3 חודשים, בעקבות פנייתכם לגבי שינוי מדיניות הרט"ג בנושא רכיבות אופניים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, שלחתי אליכם לאישור שלוש קבוצות של שבילים מסומנים לאישור בשבילי הנגב, ובהם 6 שבילים.
מדובר בשבילים מוכרים ומסומנים, המשמשים הולכי רגל ושימשו גם את רוכבי האופניים. שבילים אלו מחברים בין תואי שטח שונים והכרחיים לשימוש לצורך יצירת מסלול רציף. כמו כן, אין בשימוש בהם פגיעה נוספת בשטח, בנוסף לזו הנגרמת על ידי הולכי רגל.
למותר לציין, שלמעט תגובה קצרה שהבקשות נתקבלו, לא התקבלה תגובה כלשהיא במשך 3 חודשים, זאת למרות שהצעתי את סיועי בנושא - אני מכיר את השטח היטב, ובניגוד גמור להנחיות בנושא למוסדות ממשלתיים.
יתרה מזאת, בשטח ניתנו הנחיות נוספות לפקחי שמורת הר מירון למנוע מרוכבי אופניים להשתמש בשבילי ההר בהם רכבו בעבר, גם באלו המשמשים לנסיעה בכלי רכב לדרוזים תושבי בית ג'אן.
צר לי לקבוע שבפנייתכם לציבור הרוכבים מדובר בהטעיה לצורך יחסי ציבור, שנעשתה על חשבון כספים ציבוריים ואין מאחריה מאומה. מדובר במדיניות שלהערכתי תפגע ברט"ג ובמטרותיה.
בכוונתי לפרסם את הנושא ברבים, על מנת ליצור לחץ ציבורי שיחייב החלפת הנהלת הרט"ג ושינוי מדיניותה כלפי רוכבי האופניים. מדובר במדיניות הרסנית ומזיקה, הפוגעת בערכי טבע.
מציע שתורידו את הפרסומים מטעמכם בנושא - במילא אין מאחוריהם דבר.
בברכה
טל ריבלין
474
2465
טל.
א.קבל ממני
ב.אני אמנם לא מכיר אותך אישית אבל קשה לי להאמין כי באמת ובתמים האמנת כי תזכה לתשובה או התייחסות עיניינית.............ממש לא מאמין.
ניר
132
2567
סליחה, אבל מישהו מופתע??
את הסקפטיות שלי הבעתי בשרשור זה לפני חודשיים בדיוק.
לא ציפיתי ולכן לא מופתע. וכשאין ציפיות לא תהיינה אכזבות.
את מנוי מטמון - שהיה לי - לא חדשתי, וכך גם לגבי חברות באיגוד.
מצד שני, אני ממשיך ואמשיך לרכוב היכן שבא לי - כי שאין דיין, אין דין.
מצד שני, גם מעולם לא נקנסתי (עדיין), ובמספר התקלויות מצומצם שהיה לי עם פקחים - יצאתי כשידי על העליונה (כי הלוגיקה בעת הויכוח עמדה לצידי - או שסתם התשתי אותם בדיאלוג של חרשים)...
165
1334
טל
תגובותיהם למכתבים שלנו מכיוונים נוגדים מוכיחים שאכן הכל אצלם אחיזת עיניים והאטימות מוחלטת.
א. בתשובה למכתבי הם מציינים במפורש שהקטע המדובר איננו פוגע בטבע ובכל זאת באופן שרירותי לא מוכנים להרשות כניסה, לטענתם מחוסר עניין כביכול.
ב. בקטעים שיש בהם עניין הם לא מרשים, בטענה של פגיעה בטבע...
116
2024
שאלה לאייל הרשטיק. האם נתנה תשובה חיובית אפילו אחת למבקשים בטופס המיוחד שהציאו בתופים ובמחולות. אם לא הרי ניתן לשער שזה מה שהם חושבים עלינו משת... עלינו מהמקפצה.
52
578
271
5474
225
1564
זאב.
למה להעלות מהאוב סדינים אדומים ולנפנף אותם מול עיני.
אמר משהו מר אלי אמיתי בפגישה עם איגוד רוכבי האופניים.
איזה מלחך פינחה שלא עושה כלום רטן, ופתח איזה דף HTML באתר האיגוד רק כדי שהבוס יהיה מבסוט ולא יטריד ב24 השעות הקריטיות - אותן שעות שלוקח לו לבוס לשכוח את ההחלטות של עצמו.
הוא רק זוכר במעורפל
איך הוא אישית,
בכל הזדמנות שרק ניתן
מנחיל מדיניות חיבוק לרוכבי האופניים.
מה הם עושים למען רוכבי האופניים ?
את אתר הבקשות ואת הדיסק. הכל בהקלדות על המחשב וללא שום יישום נוסף בשטח.
בוז. בוז. בוז.
239
1473
רק האיגוד יכול .
225
1564
שלום דודי.א .ושלום לכולם , אני יודע בדיוק למי התכוונת, והיתה נכונת מצידי ומצד רוכבים נוספים באתר - כולל עזרה מצד מנהלי האתר , לצאת ולארגן פעילות למען מטרה חשובה ונעלה לבוא כקהילת רוכבי אתר הגרופי - מול הר.ט.ג, אבל מישהו פה יצא בהצהרה כי רק האיגוד יכול ,רק האיגוד יכול ,אם היינו פועלים פה כמיקשה אחת כולנו בטוחני שדברים היו זזים יותר מהר מאשר סתם לשבת ולקבל מכתבים ,לצעוק ולגעור אחד בשני לנבל את הפה באמירות מקוממות , אני לא מחכה לאף אחד אני מטייל איפה שאני רוצה לפי מגבלות החוק ,בשבילי הפרק הזה נגמר תלכו, תזיעו ,תפגינו, תשלחו מכתבים ,עצומות ,ואני בסוף היום אהנה מעמל כפכם, ביי.
225
1564
דווקא היו סימנים להתארגנות בגרופי
אבל כבר בהתחלה התחילו מאבקי כח
על דרכי הפעולה ועל אני אנווט . . . . . לא ! אני אנווט
בשלב ראשון צריך להתאחד תחת קבוצה אחת
ואחר כך לבחור דרכי פעולה
זו לא שיטה שמי שרץ ראשון קונה את זכות הניווט
אם המטרה חשובה ומשותפת צריך קודם כל להתאחד
ולמצא דרכים לנטרל את מאבקי הכוחות הפנימיים עד למינימום האפשרי
רק אז תתאפשר פעולה אפקטיבית שאולי . . .
אולי תעזור לכולנו
428
11304
כדי להצליח מול ממסד צריך מנהיגות. בלי מנהיגות אין התארגנות, אין יד מכוונת ואין הצלחה.
מנהיגות באה משני כיוונים -
1. מישהו שמוכן ובעל התכונות הנכונות להנהיג.
2. ההכרה של הקבוצה במנהיג.
בגרופי כמעט אין שרוצים לקחת אחריות וגם מי שרוצה לא תמיד מתאים.
בגרופי אין סיכוי שקבוצת החתולים עם האגו המנופח השוהה פה תכיר במשהו כמנהיג.
לכן מגרופי לא תבוא שום בשורה מול הרשויות.
לגרופי יש יתרונות עצומים אחרים:
1. החלפת ידע ודיעות.
2. התארגנות לטיולים.
3. חנות הרכש הזמינה.
4. במקרה שלי - פריקת תיסכולים מול רשויות.
אי אפשר לצפות שמגרופי תבוא בשורה בנושא הרט"ג, האיגוד, רכבת ישראל או כל מימסד אחר פשוט בגלל שלא יווצר פה לעולם מנהיג שיהפוך את העוצמה הפוטנציאלית של הקבוצה לאגרוף מכריע.
אז נמשיך לעסוק ב :
239
1473
דודי ... מה איתך ? אתה נשמע מנהיג רציני
1047
5441
מה שלא הבנתי
איך אני יודע אם מותר לרכב באותו שביל?
31
231
איציק.
בתוך שמורת טבע מוכרזת מותר לך לרכוב עם אופניים רק בשבילי ג'יפים המסומנים בסימון שבילים.
- שים לב שיש הרבה שמורות מוצעות שטרם הוכרזו וגם שם מנסים לעשות אכיפה או לתת להן מראית עין של שמורות מוכרזות.
-בפועל כיום האכיפה האגרסיבית עד כדי התנקלות לרוכב מתבצעת רק באזור שדה בוקר, מצפה רמון ואזור הנקרות.
- ניתקלתי גם בפקח במירון שאסר תנועה בנחל עפאים. אם כי פה אני יכול להבין כי בכל מקום שרק ניתן הם מפרסמים שהנחל הוא אזור סגור לצורכי מחקר...
עדי.
בעיקרון אני בעד זה : http://parks.org.il/sigalit/ofanayim.ppsקרי מדיניות האופניים של הרט"ג.
הבעיה היא שבגוף הזה הראש לא יודע מיד שמאל שלא יודעת מיד ימין כיאות לגוף המייצג ומוביל את קבוצת אירגוני הממסד הרקוב של מדינת ישראל. הגוף טובע במילים, סיסמאות, מצגות ויחסי ציבור במקום עשיה אמיתית שקטה של צעד צעד שבסופו של דבר מביאה את ההערכה של הציבור ואת שיתוף הפעולה שלו (ראה קק"ל).
אני לא מתאים להנהיג משהו פה. אני רק יודע לשרוט עם הלשון.
ענת 27 למשל מתאימה הרבה יותר. אבל אותה מעניינים דברים אחרים מאשר רכיבת שטח.
הרשטיק יכול היה להיות מתאים. אבל הוא בגישה של עשה ואל תדבר ומתוך שיתוף פעולה ולא עימות.
לכן הוא לא רוצה לקחת מושכות ויתכופף במיקרים של כישלון כמו הכוונות שהיו לו כשיזם את השרשור הזה עצמו לפני מספר חודשים.
239
1473
דודי
דווקא אתה יכול להיות מנהיג מוצלח
[כמה תיקונים קטנים וזהו ]
1 - תדאג שהבוחרים שלך לא יגלו שאתה מזלזל בהם
2 - אל תגלה שאתה כזה תוקפני
3 - תדאג שהשריטות שאתה מחלק ירגישו לטיפות
תסדר את זה ואתה על הסוס
אופציה שניה
תחבור לעוד שניים שלושה רוכבים
תכריזו שאתם לא רוצים להנהיג אלא רוצים לאחד את כולנו למען מטרה
ואז תארגנו את הרוכבים לאירגון שייצג את כולם
אחרי שתעשו אירגון
יש סיכוי שיכירו בפועלך ויבחרו בך כיושב ראש
רק אז הדרך פתוחה לעשיה מתוך אירגון
428
11304
גם אם אין מי שירצה או יתאים להנהיג, לא צריך הרבה - מספיק שכל אחד שירצה יכתוב מכתב לנוגעים בדבר, מבקר המדינה, ראש הממשלה, השר לבטחון פנים, או כל מי שיש לו יד ורגל קרוב לנושא. את המכתב יפרסם בפורום פתוח להצעות ותיקונים ואז יחתמו כמה שיותר על המכתב (טכנית לטיפול של עדי). לאחר הפצצה של מכתבים כאלה עם העתקים לעתונות אני משער שמשהו יתחיל לזוז.
52
578
צביקה...
כמעט פגעת בשורש הבעיה.
אם אעשה כל מה שהצעת בסוף באמת אדרש לעשות משהו למען הארגון.
אני מעדיף להשמיץ.
אני בעד הצעתו של אלכס ואפילו שלחתי לכל אלה כבר מכתבים ואפילו יזמתי את זה:
http://www.atzuma.co.il/petition/dudi1/1/
239
1473
יתכן ויהיה ארוח של נציג הרט"ג בפורום
טיולים וידיעת הארץ.
מוזמנים להשתתף, אני כרגע בחו"ל.
474
2465
נציג הרט"ג או עובד במקרה נחמד ואיכפתי ברט"ג?
בתחילת השרשור הזה עוד הייתי תמים ודווקא אתה היית מפוכך.
אתה באמת חושב שהם יזיזו משהו?
הרי תראה את הטיעונים שאתה העלית שם בעצמך.
239
1473
חברים
גם אים יקום מנהיג מתוכנו, אינני רואה לאן הוא יוכל לנהיג אותנו מול הרטג.
גם בעצומות ומכתבי מחאה אני לא מאמין גדול , קל מאוד להתעלם מהם תוך כדי השתנה בקשת. זה סופם של 99.9 אחוז מהעצומות. גם הפגנות של כמה עשרות מפגינים, רכיבות מחאה וכו' נידונו מראש לאותו גורל. ובאשר לאיגודים, שכוונותיהם כנראה טהורות, הם אינם מייצגים אותנו המטיילים, הרגליים והרכובים (יש לנו שותפים רבים למאבק בקרב הרגליים, כנסו לפורום ידיעת הארץ בתפוז ותראו) אלא את שולחיהם - הרוכבים התחרותיים והעירוניים.
ברור שיש לנו עסק עם גוף דיקטורי וכוחני, שהשמירה על הטבע או על רווחתם של המטיילים, לא כל שכן רוכבי האופניים, רחוקה ממנו כמרחק מזרח ממערב. ההיפך הוא הנכון: הראשות שואפת לחסל את הטבע בישראל ע"י הפיכת כל פיסה שהיא יכולה לשים עליה יד לנכס מניב, ולמקסם רווחים. בדיוק כמו מפעלי ים המלח, אורון, צין. די לראות את אופי פעילות קק"ל מנגד, כדי להבין זאת.
לפיכך, יש דרך אחת שעולה בדעתי, שגם אם לא תפתור את הבעיות, היא יכולה לחולל דיון ציבורי רחב שיעכב ויצמצם קצת את ההרס: עלינו לאתר עיתונאי חזק ונועז, עם תכנית טלוויזיה מאחוריו, שיעשה תחקיר מצולם נרחב על המתרחש ברט"ג, לשידור בפריים טיים. אמנון לוי, גיא מרוז, מיקי רוזנטל. לאחד כזה ימצאו כאן, ובפורום ידיעת הארץ בתפוז, מתנדבים רבים, שיוכלו לעזור המון באיסוף אינפורמציה, בצילום וכו'. (תחקיר רכוב נקרא לזה)
נסו לאתר קשרים: מי למד בכיתה מקבילה עם אמנון לוי? מי יצא פעם עם אורלי וילנאי? מי היה שכן של ניצן הורוביץ? (אופס, הוא כבר נשר לטובת הפוליטיקה, כמה חבל)
קדימה חברים, לחשוב!
37
1185
גם אני לא מאמין בעצומות
ואכן פעילות באמצעי ה
תקשורת היא הכי משמעותית
אבל היא תהיה יותר יעילה אם מול הרט"ג יעמוד ארגון מסודר שמשדר
אהבת הטבע של אוכלוסיה רחבה ונחמדה הם הם הרוכבים [אנחנו
]
כנ"ל לגבי הטיפול ברכבת ישראל
כתבה טובה שמצד אחד רכבת ישראל ומצד שני
ארגון רוכבים ירקרקים ונמרצים שהרכבת לא מאפשרת להם לממש את
תרומתם לירוק הירוק הזה
אירגון כן יכול לעזור
428
11304
גם אני (מאמין גדול בהוצאת קיטור ע"י כתיבה) לא מאמין שנוכל לשנות ולו בימעט את ההחלטות של הגוף המסואב שניקרא רט"ג
הייתי ממליץ להמשיך לחלום על היום שבוא יהיה ניתן להעלות את האופניים לרכבת ובעיניין הרט"ג הייתי מאמץ את רעיון הכושר ברגלים וברגע שניתפסים פשוט לתת גז וליברוח (קשה לי להאמין שיעשו מירדפים אחרי אופניים)
274
4783
טרבלסי ,צריך להזהר יש להם חפרפרת בגרופי
225
1564
צביקה
בזמנו כתבתי לכתבי ספורט וכתבים אנטי ממסדיים שיציצו על המאבק הזה ועוד כל מיני נימוקים - זה לא עורר עיניין.
אני באמת שמעבר למימד הוירטואלי של מיילים, תלונות, מכתבים וכד' צריך לפוצץ לרט"ג עם אופניים איזה אירוע ססגוני רצוי בחסות ראש הממשלה או הנשיא.
239
1473
דודי
רוכבי האופניים הם עדיין לא בראש הסולם
זה פשוט לא יעניין אותם גם אם ימות אחד או שניים
אנחנו (בניגוד להומואים) עדיין נחשבים לגוף טורדני שניתן להיתעלם מימנו אז אל תצפה לנאום של ראשי השילטון
274
4783
באו לא נאבד את הפרופורציות
העניין מצדיק מאבק
אבל בינינו זה לא סוף העולם
חילקו לכמה רוכבים דוחות
רוב אזורי הארץ ניתנים לרכיבה חפשית
גם המקומות האסורים נרכבים בפועל ע"י רוכבים ערמומיים
שלא מפרסמים ברש' גלי את מקום רכיבתם האסור
אז בואו נטכס עיצה איך תורמים למאבק מבלי למוסס את המוח בשטויות
זה גורם לאיבודי אנרגיה החיוניים לרכיבה
לא רוצים להתארגן אז לא צריך
אם תחליטו להתארגן אשתדל לתרום את חלקי המאד צנוע
למען האמת רק בשנה הבאה אגיע לכושר המתאים לביצוע
טיולי שמורות אסורות
כך שלא בוער לי
אל תשכח דודי
שגם עצומה אינטרנטית צריכה לבוא מגוף מאורגן בשר ודם ולא
מאיזה "מאן דבעי" שתפס יוזמה
428
11304
למישהו יש קשרים בערוץ 2/10?
שיעשו איזו כתבה עסיסית על רכבת ישראל
31
231
תחשבו קרימינאלי...
אולי מישהו שלנו ייקח את
המכרז ?
זה יהיה סוס טרויאני אמיתי ואפשר לעשות כמה לירות?
239
1473
המכרז הזה זה עניין פורמלי-חוקי ותו לא.
הוא תפור עבור מושיק תאומים מגיתם (משרד יח"צ G.P.N BBDO).
וללא קשר, לדעתי, כל עשייה "טרויינית" שכזו - אסורה ע"פ חוק וגובלת בפלילים (מרמה, הפרת אמונים, הפרת חוזה, ועוד מיני סעיפים שונים - בדיני עבודה, חוזים וסתם. בטח יש בקיאים ממני).
אני הגעתי למסקנה שרק הזמן (והפסקת כהונתו של מר אמיתי, מנכ"ל הרט"ג) יעשה את שלו - כמו שקרה בקק"ל, במנהל המקרקעין, בגופים ממשלתיים רבים - ויקרה גם ברכבת, ברט"ג וכו'.
ובינתיים - להוריד ראש, להמשיך לעשות את שעשינו בשקט, להתחמק מלצאת פראייר,
לנשום עמוק ולהמתין בחירוק שיניים ונשיכת שפתיים.
כשאין דיין - אין דין, וכשאין דין - אין ברירה.
165
1334
עברו למעלה מ7 חודשים מאז ה"קול הקורא" של הרט"ג והבקשות שנשלחו בעיקבותיה.
אמנם לא קיבלתי תשובה כלשהיא אולם רואה שהרט"ג עשו בבקשות בכל זאת שימוש:
באותם הסינגלים שהרט"ג נתבקשו לפתוח יש כיום מארבים לרוכבי אופניים של פקחי הרט"ג.
השלב הבא להערכתי הוא פניה לכתבה עיתונאית או טלויזיונית. ניסיתי, אולם הקשרים שלי אינם טובים מספיק. אשמח לסיוע.
474
2465
מאסטרו טל, תן לי לעוץ לך עצה קטנה ,לשם מה לך לעשות מסעות במסלולים אסורים או בשבילים אסורים ולקבל קנסות גבוהות, תחזור לרכיבות שטח בשבילי 4.4 ותאמין לי שקהל היעד שלך בטיולים האלה רק יתעצם , אין כמו טיולי 4.4 בשבילים מסודרים , בכבוד רב, מאסטרו מייק-בייק ,הגורו של אופניי ההרים
225
1564
אמרת בשרשור קודןם ואני מצטט:
" לא מבין אייך אפשר לעשות טיול במדבר עם אופניים ששוקלות 17 קילו עם כל התוספות ,ללכת ברגל 20 קילומטר עם אופניים על הגב במקרה הטוב בכל מיני שבילים לא ברורים או על מצוקים ולהגיד שהיה אחלה טיול "
פתאום הוא מאסטרו ?
107
789
גורו שמורו
גם אני ניסיתי אצל חברים בתקשורת. התשובות שקיבלתי, בגדול: 1. הסיפור ניראה איזוטרי ולא נוגע לציבור רחב, 2. נופל בין סעיפים - לא מספיק מיוחד ואקזוטי מחד, לא עוול משווע וגוזל חיים מאידך. 3. מתאים למאבק ב"
טלוויזיה החברתית" וכדומה - המאבק להצלת חוף פלמחים התרחש ברובו בטלוויזיה החברתית ונחל הצלחה.
ניראה לי שבתור התחלה צריך לעשות כמה כתבות אישיות, באמצעים עצמיים, על המסעות שלנו, שישקפו את ערכם וחשיבותם, ואת המרדף של הרט"ג וההתחמקויות שלנו, ולהפיצם בטלוויזיה החברתית, כדי לצבור אוהדים ודעת קהל.
ויש גם פייסבוק וטוויטר וכו', שאני פחות מבין בהם
בקיצור - מאבק חברתי
מה דעתכם?
37
1185
הנה טל, אני מצוטט את עצמי מתאריך 10.05.09
"אני אישית לא מתכוון לשלוח להם מאומה. לא מאמין להם ולא סומך עליהם.
בסופו של התהליך מעט מאוד, אם בכלל, יאושר, אבל מצד השני
רט"ג יקבלו תמונה מאוד ברורה איפה לחפש אותנו רוכבי השבילים.
(כן, יש עוד הרבה שבילים שהם לא הגיעו אליהם, ועכשיו זה יקל עליהם)."
אני מציע לפתוח שירשור בו נרכז את הבקשות אשר נשלחו, וכך נוכל
להיות זהירים יותר באותם השבילים.
271
5474
טלויזיה היא כלי מצוין לגרום שינוי (ואני מניחה שהכתבות מהחודשים האחרונים עזרו לנו לשנות את המדיניות של רכבת ישראל ולהסכים על פיילוט העלאת אופניים לרכבת)
צריך לדעת איך לעבוד איתה, ישנם עוד כלים נוספים.
ישנם חברים רבים בישראל בשביל אופניים שהנושא מעסיק אותם
אם תרצו לקיים מפגש נוסף ולהסתייע בנו לקדם את הנושא הזה, אתאם את חדר הישיבות שלנו
ענת
ישראל בשביל אופניים
israel@bike.org.il
346
728
חבר'ה עזבו את ההתנגחויות וההתנצחיות גורו שמורו בגן גורו וכ'ו.
אל תתיחסו .
זאב צדק וצודק.
על פניו נשמע בזבוז זמן
עדיף לשתוק ולא לפרסם
נתקלתי גם במסלול מעניין ואתגרי משהו, רובו סלעי (לא חורצים את הסינגל) ורוחבו כמטר!!! חלקו שביל אבנים די מהודק במיוחד אחרי הגשמים, אז מה כבר יש להרוס?
רק להנות ולאסוף פה ושם בקבוקים ועטיפות ביסלי, במבה, ופלים ובדלי סיגריות,
מי מנקה?
הפקחים שמחכים בסופו ל"צוד" תחת הכותרת שמורה ו"שביל הולכי רגל"?
ד"א מישהו יודע מה עם הסגוואי שטח? מותר בנסיעה בסינגלים?
צריך להיות מעניין איתם לא?
"מנדטורית" הם לא מוגדרים רכב, אבל כבדים ומהירים ...
ולענת, אותה שאלה לגבי הסגוואי ו הרכבת (אם את יודעת)?
(לא , טרם החלפתי את אופני השטח והכביש בסגוואי, רק מעניין לדעת)
199
2634
חבר'ה ,
חייב להודות שאתם די מצחיקים אותי.
לחשוב ולזלזל בפקחים שהיו צריכים את הבקשות שלנו בכדי לדעת היכן אנחנו רוכבים זה באמת מצחיק. הפקחים הללו מכירים כל שביל ושביל בשטח שלהם ויודעים טוב טוב היכן רוכבים והיכן לא.
ועכשיו לנושא הרלוונטי:
ישנה התקדמות ברשות בכל הקשור לסינגלים , כמובן לא כמו שאני ציפיתי , אך עדיין יש התקדמות הדרגתית ובשנה האחרונה אושרו עוד כמה סינגלים לרכיבה בדרום. גם אם זה לא מה שהכי הייתם רוצים בעולם , עדיין אישור של סינגלים ברשות זה תהליך. לוותיקים ביננו אזכיר כי לפני שנתיים וחצי המילה אם היית אומר "סינגל" בקק"ל אז היו מעיפים אותך מהפגישה כלא רלוונטי וראו מה קורה היום.
עדיין , למרות שרובכם חושבים שמצבנו לא משהו אז אני חייב לציין שלמרות הכל אנחנו בסדר גמור לעומת מה שקורה בחו"ל. יש לנו כמה בעיות מקומיות באזור שדה בוקר ומירון אך גם זה ישתפר.
לא בכל מקום נוכל לרכוב .
ודרך אגב לגבי הבקשות , אני יכול להגיד שכל הנושא הזה לא זכה לשיתוף פעולה מצד הרוכבים , אז אל תעלבו אם לא מתייחסים אליכם. רק 3 רוכבים מכל עשרות אלפי הרוכבים הגישו בקשה לאישור סינגלים.
אנחנו ממשיכים לעבוד בצורת שיח ודיבור אל מול הרשות להמשיך להתקדם.
311
1031
הרשטיק היקר
אל תזלזל בבקשה ב"מצחיקים" שאתה אמור ליצג, מי שמצחיק זה אתה! למה לא דאגת להביא לפחות תשובות לשלושת המבקשים? גם הפילוט הקטן של שלושה לא נענה ע"י הרט"ג , כן "רק" שלושה פנו והעבירו כ 10 סינגלים ובמקרה הטוב אחרי תזכורות קיבלו "בקשתך התקבלה ותענה ..." , גם תשובה שלילית היא תשובה!!!
אז למה שישלחו עוד בקשות?
כנראה שאתה מדבר איתם במשרד , צא תחקר ושוחח איתם בשטח ולא בצורה רישמית ואולי תשכיל להבין למה מלינים כאן.
מחזק אותך בדרכך שתביא את היום לפי המוטו, אתה נציגנו דרך האיגוד.
ד"א האם אתה יודע מה שטח הבעיה "הנקודתי" , כדבריך? של שדה בוקר הכוונה.
תבדוק בבקשה עד היכן זה שדה בוקר, אם תעלה מפה נראה לי שאתה ועוד רבים כאן יופתעו!
בהצלחה
199
2634
רק להעמיד דברים על דיוקם:
בעיית הפקחים בנגב אינה קיימת רק באזור שדה בוקר. לאחרונה הוצבו שלטים בנחלי הר הנגב (נחל אליאב ולוץ), חלקה המזרחי של שמורת מצוק הצינים (אזור צופר וספיר), מעלה עקרבים הרומי ומעלה חצרה בכניסה למכתש הקטן.
כמו כן הוצב שילוט דומה בסינגלים של הר מירון.
לא היתה כל התייחסות לבקשות לפתיחת סינגלים שהועברו, מלבד הגברת הפיקוח.
לעומת זאת, אני כרוכב מתחיל רכבתי לפני כ5 שנים בשביל שנפתח על ידי הקק"ל לטובת רוכבי האופניים כשנה לפני כן בשם
20K אדום.
כך שמאז ומתמיד לא היה קשר בין התיחסות גופים אלו לרוכבים...
474
2465
אופניים נחשבים לכלי אקולוגי ?! אז מותר או אסור???
שמעתי על שילוט חדש, חדש לי בכל אופן, באיזור רמת צבירה, "סגירה אקולוגית".
אולי משהו יסביר את המושג הזה?
ומשהו
"מדליק" , מהשכנים, יותר נכון סיפורון כדברי הכותב.
199
2634
מחר יתארח יובל פלד בפורום טיולים וידיעת הארץ וישיב בין היתר על נושא רכיבת אופניים בשמורות טבע.
אתם מוזמנים
להעלות שאלות כאן
474
2465
העתק מכתב שנשלח לרט"ג לאחר האירוח של יובל פלד בפורום:
לפני כ8 חודשים, בעקבות "קול קורא" שהוצאתם, פניתי אליכם עם בקשה מנומקת לאישור של שישה שבילים להולכי רגל לרכיבת אופניים.
להזכירכם, מדובר בשבילים מסומנים, שעד לא מכבר ניתן היה לרכוב בהם על גבי אופני הרים.
למעט תגובה שהבקשה נקלטה, שנשלחה לאחר תזכורת שלי, לא קיבלתי מכם דבר. חוסר התשובה מהווה עברה על החוק.
אתמול, בעת אירוח בפורום טיולים וידיעת הארץ בתפוז נתן יובל פלד, האחראי על הנושא ברט"ג, את התגובה הבאה (ציטוט)
הרשות גם פנתה לרוכבים בבקשה שיפנו בבקשות לפתיחת שבילים, למרות הלחץ הגדול הגיעו כ 10 בקשות, כולן נבחנו על פי הקריטריונים חלק אושרו וחלק נשללו.
בינתיים, מאז ההכרזה על שינוי המדיניות אושרו כ 20 מסלולי רכיבה בדרום אשר עוברים גם בתחומי שמורות טבע
מאחר ואף אחת מהפניות אותן אני הגשתי לא נענתה, אשמח אם תאירו את עיני בנושא. קשה לי להאמין שתגובתו איננה נכונה - אולי התשובה אבדה בסבך הבירוקרטיה המשרדית שנוצרה כתוצאה מהפניות המרובות שקיבלתם?
בנוסף אינני מכיר ולו גם סינגל אחד שאושר ביזמת הרט"ג בדרום, אלא אם מדובר בנסיון לקבל קרדיט על סינגלים ביזמת גופים אחרים.
לתגובתכם אודה
474
2465
בקיצור, צריך המון כח לסחוב את הסחבת ...
טל ישר כוח.
עקבתי שם אחרי התגובות.
המפות הקיימות באתרי משרדי המשלה אינן תואמות האחת את השניה, לכן, סביר להניח שהרשות שמזמינה הדפסת מפות, במחלקת המדידות, תבצע "השתלות והשתלטות" על הניר .
יאיר - אולי תאיר את עיננו?
איפה ניתן, אם בכלל, ל"שופ" מפה עדכנית של שמורות לסוגיהן (מוכרזות מוצעות ...) ומאושרת ע"י "החוק".
199
2634
טל, האם הם אמרו לכם מהם אותם 20 סינגלים שאושרו בינתיים? איפה אפשר להתעדכן ולקבל את הרשימה?
17
397
לדעתי מדובר בפיקציה.
באתר הרט"ג מופיעים 19
מסלולי רכיבה לאופניים, 6 מהם בדרום.
ביניהם שני סינגלים - חלוקים וירוחם שהרט"ג לא נקפו אצבע על מנת לממשם אלא התירו את המעבר בהם במספר מאות מטרים בשמורה.
ועל זה הם רוצים לקבל קרדיט...
474
2465
טל, הקישור לא עובד javascript:void(0);/*1262694364138*/
199
2634
קבל שוב
קישור. לא תמצא כאן משהו שאינך מכיר - מדובר ביחסי ציבור בלבד.
474
2465
199
2634
טל ,
אם כבר מדברים על אי דיוקים אז גם אתה לא תמיד מדייק. רק בירוחם לדוגמא אושרו כ-8 ק"מ של סינגל בתחומי שמורת טבע וגן לאומי.
כמי שדוחף מהצד את העניין אז אין ספק שרואים התקדמות לגבי נושא האופניים. המדיניות של הרשות מתחילה להיות מיושמת אט אט ויותר ויותר מתעסקים בזה.
בתור אחד שליווה את קק"ל עוד לפני הימים שהיא בכלל חשבה על שבילי אופניים אני יכול להגיד שגם אצלהם זה היה די דומה.
כמובן שההבדל בין קק"ל לרשות מבחינת מדיניות שמירת טבע היא שונה לגמרי אז ברט"ג ככל הנראה יקח טיפל'ה יותר זמן.
מעצבן אותי בדרך כלל זה שכל מי שמגיב בדרך כלל הם כל אלו שמעולם לא היו בהרצאות , כנסים מקצועיים , שמעו אנשים מהעולם הגדול שמסבירים על התהליכים שעברו בעולם , קראו ספרות וכו' ועל כן כל התגובות הינם בדרך כלל לא מקצועיות.
להגיד בואו נאשר את כל השבילים המסומנים מהיום לרכיבת אופניים לעולם לא יקרה וזה לא קורה באף מדינה ! זה פשוט חוסר מקצועיות להגיד זאת. גם שבילי הולכי רגל נבדקים בטיחותית ולא כל שביל מאושר.
ישנם דברים שמתקדמים בחצי השנה האחרונה באופן יפה כולל כמה דברים שאי אפשר כל כך לספר עליהם (כי עדיין בשלבי בחינה).
311
1031
טוב אי אפשר להאשים את טל בחוסר מקצוענות, נדמה לי....
מעצבן אותי בדרך כלל, וגם את טל כנראה, שרשות ציבורית שתפקיה לתת שירות לציבור ושממומנת בכספי הציבור, לא מגיבה לפניות שהיא עצמה יזמה ולא מתייחסת לאזרח שפונה אליה בתגובה מינימלית. אפילו שהאזרח הוא רוכב אופניים, מגיע לו תגיבה אחרי מספר חודשים, לא?
כמובן אני שמחה על ההתקדמות שאתה מספר עליה ובהחלט מסכימה שרומא לא נבנתה ביום אחד. בהחלט גם דוגלת בהדברות ובתהליכים. תמשיך בעבודתך המבורכת.
17
397
שימו לב למה שכתבתי כאן לגבי השמורות המוצעות:
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=191120&page=1וכדאי שנזהר שלא "לשפוך את התינוק עם המים" בטעות במסגרת מלחמת החורמה עם הרשט"ג...
הדגש צריך להיות על
שת"פ עם רט"ג ו
שינוי סטטוס האופניים בשבילים המסומנים
ולא צמצום שטח השמורות המוגנות בפועל. עדיף לי שמספר רוכבים "ירכבו כגנבים בלילה" בכמה מקומות ולא שקבלני פסולת ושאר מזיקים יגלו גם הם את ההבדל בעיתונות...
גם ככה הם מצפצפים על החוק, אז בלי הגנה המצב רק יחמיר.
בדו"חות שיקבלו אותם רוכבים שלא בצדק ניתן יהיה לטפל הרחק מעין הזרקורים...
כמובן שאנחנו גם צריכים להיות
כלבי השמירה של השמורות, שלא ינגסו ע"י כל מיני יישובים ויזמים בהסכמים תמוהים עם הרשט"ג או המדינה...
138
1078
לא צריך טובות מאף אחד ,לא חסר איפה לרכב, אין טעם לרדוף אחר ה.ר.ט.ג בדיונים בפורומים ממילא לא יוצא מזה כלום, לעשות את הטיולים בשקט ,ולהנות מרכיבות במדבר באשר הם , תלכו לרכב במדבר עוד מעט נגמרת העונה
225
1564
הרשטיק,
מצטער אבל בעניין חוסר הדיוק בפרטים האמת הרבה יותר קרובה למה שכתב טל (מאות מטרים), וזה עניין מהותי כי הרשט"ג מטעים ביודעין את הציבור.
אמנם סינגל ירוחם נקרא "סינגל", אבל הוא לא כולו סינגל.
יש שני קטעים שעוברים בשמורות:
1. החלק המזרחי עובר בשמורת "מצלעות המכתש" וקטע השביל שהוא סינגל (כלומר לא דאבל ולא כביש) שעובר בשמורה אינו עולה על מאות מטרים בודדים.
2. החלק המערבי עובר ב"גן לאומי ירוחם", וגם בו הקטע שהוא סינגל בגבולות הגן הלאומי אינו עולה על מאות מטרים.
מייק,
צודק - רכבנו ונמשיך לרכוב בסינגלים בשמורות (כרמל, הר הרוח, מדבר...) ושום פקח רשע לא יוכל לעצור את זה. אבל גם אין סיבה שמישהו מאיתנו ירגיש כמו גנב בלילה, ועל זה אנחנו נלחמים.
49
709
מייק, עד כמה שזכור לי אתה מטיף כאן בפורום לרכב רק בשבילי 4X4, כך שכל זה לא ממש רלוונטי עבורך.
גיאג, אני עדיין מחכה לתשובה ממקור ראשון לשרשור האחר שלי בנושא הזה, או שבעצם עדיף במסרים...
138
1078
אייל הרשטיק, שלום רב , הרי אתה מקורב לכל הגופים הרשמיים -ק.ק.ל - ר.ט.ג., ואתה גם נמצא איתם בשטח ,אתה הרי יודע יותר טוב מאיתנו איפה נמצאים אותם 20 שבילים המאושרים לרכיבה ,בקש יפה מנציג הר.ט.ג שאתה מכיר את רשימת השבילים ותרשום לנו אותה בפורם זה כדי שלא נלך סחור סחור, או שכבודו נציג ה.ר.ט.ג ינהל איתנו בפורום זה דיון על השבילים הפתוחים לרכיבת אופניים ,להזכירך מי שפתח את השירשור הזה זה אתה ,לכן מגיע לך הקרדיט לפחות להזמין את נציג הר.ט.ג שאתה מכיר שנוכל יחדיו לנהל פה בפורום דיון על השבילים הפתוחים או סגורים ,ככה נוכל יחדיו להתקדם בעשיה המשותפת ,
225
1564
מקפיץ.
שאלות:
א. האם מישהו מוסמך יכול לפרט איזה מסלולים כן אושרו בעיקבות בקשות שלנו, אם בכלל?
ב. האם מישהו יכול לפרט בצורה ברורה מהם 20 המסלולים שכביכול אושרו והאם הם אמנם סינגלים בשמורות והאם הם בעקבות בקשות?
ג. האם הגמל האדום היה אחד מהמסלולים שהוגשו בטופס?
ד. האם מישהו יכול לתת רשימה של כל המסלולים שהוגשו והסטטוס שלהם, והנימוקים שנמסרו לפסילת רכיבת האפניים בהם, אם נפסלו.
ה. אשמח לתגובה מעודכנת גם מהאיגוד.
ו. האם היו מאמצי הסברה כלשהם של רט"ג לציבור רוכבי האפניים (באתרים, פורומים, גרופי תפוז וכו') כדי להסביר נזקים אפשריים של אופניים לטבע וכיצד למנוע אותם או למזער והיכן רוכבי אפניים עלולים במיוחד להזיק והיכן הם אפילו יכולים לתרום לשמירה על הטבע?
ז. האם 20 מסלולים זה כל ההבדל בין ההשפעה של אפניים על הטבע, לעומת ההשפעה של ג'יפים, טרקטרונים, אופנועים ומכוניות על הטבע?
116
2024
אגב, מסתבר שגם מסלול "גמל אדום" נתבקש על ידי אחד הרוכבים.
לא שזה הזיז משהו לרט"ג...
474
2465
יצאה היום כתבה מרכזית בנושא במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות.
הכתבה להערכתי אינה מאוזנת, בעיקר בשל תגובת איגוד האופניים הטוען שמדובר בחבורה קטנה של רוכבי אופניים פורעי חוק, וכי הרט"ג ממשיך להכשיר מסלולי אופניים.
בין היתר טענה הרט"ג כי הרוכבים שהתלוננו "מעולם לא טרחו לבקש שום דבר".
אני שולח דוא"ל על כך לכתב. שמו דניאל וכתובתו dani-s@yedioth.co.il
מקווה גם שרוכבים אחרים יעשו זאת.
בנוסף אני עומד לבקש שיעלו את הכתבה ל YNET על מנת להקל על כתיבת תגובות.
474
2465
ראשית אציין כי איני משפטן. לאחר רכיבת האהבה בגמל האדום, חלק מאתנו נכנסו לאופוריה וחשבו כי הרט"ג מתחיל לשנות את מדיניותו כלפינו. אך מהתגובה למעלה של טל אנו רואים כי הרט" ג מנצל את משאביו ומעסיק אנשי מקצוע על מנת לגרום לכתבות בנושא להציג אותנו כפורעי חוק. כאן אני אומר שבמדינת ללה לנד נוהגים לסמן במפות את שמורות הטבע בצורה המגדילה את שטחם פי כמה וכמה מכפי שהוכרז. אם נבדוק הרי שבעבר אם מי מאתנו ביקש להשפט על דו"ח רכיבה בשביל להולכי רגל הוא עדיין לא זומן לדיון בבית המשפט. הסיבה היא פשוטה, מספיק שרוכב אחד יזוכה וזה כבר יהיה תקדים. עדיף המצב המעורפל לרט"ג שנותן לכל אחד מפקחיו להחליט כיצד לנהוג בשטח הנמצא תחת פיקוחו, ללא שיש מדיניות אחידה וברורה. ניתן כמובן לאסוף כסף מהרוכבים לממן הגנה משפטית למי מאתנו שיגיע לבית המשפט. לדעתי בחוות דעת משפטית שקיבל הרט"ג הם בספק רב לגבי זכיה בבית המשפט, כל האמור לעיל הוא אך ורק בכל הנעשה במדינת ללה לנד. לטל והאחרים הפועלים בדרכם ללא ליאות, המשיכו בפועלכם ומי ייתן ויצלח הדבר.
52
578
אופס
52
578
כנראה שהגשתם בקשה מבלי לשלם
מרשות הטבע והגנים נמסר כי מדובר באירוח קבוצת תורמים יהודים. התעריף לשכירות המקום עומד על כ-12 אלף שקל בלבד, אגרה הקבועה בחוק
זה פורסם בגלובס 07/04/2010, 06:14
199
2634
ניסיתי לקרא את כל השרשור מתחילתו ונשברתי ........ חבל שאין תקציר (-:
מתייחסת רק למכתב שמצורף לטופס בקשת אישור השבילים ולערוצי ההידברות שנפרצו לאחרונה.
ראוי היה שעד לגיבוש מדיניות חדשה ובמהלך המו"מ סביב השולחן, תוכרז הפסקת אש ולא ינתנו דוחות לרוכבים שיתפסו , בנוסף להקפאת דוחות שכבר ניתנו, והפסקת דיונים שעלו לערכאות.
לא יעלה על הדעת שמצב הלוחמה ימשיך כשהצדדים יושבים מסביב לשולחן ומנסים לגבש הסכם.
מי יכול להעלות את הכתבה מידיעות ?
231
1472
אהה !! כמה שאני מתגעגע לימים שרכבנו בכל הסינגלים שחפצנו בלי כל הרעש הזה.
לדעתי, הרט"ג נכנס לתמונה והתחיל לאכוף את החוק הטיפשי רק בגלל הבירבורים המיותרים וההתרברבות של הרוכבים בפורומים השונים.
7
33
יש למישהו מידע איזה שבילים, מתוך הבקשות אשר הוגשו,
אכן אושרו לרכיבת אופניים??
271
5474
177
2233
לכן האישורים היו יכולים להיות "עוקף צברי"
הוא עצמו היה מעדיף שגם בני אדם לא יגיעו למדבר,
האיש אשר מדבר על "הקרום העדין" ולא רואה, או שלא
רוצה לראות מה קורה מאחורי הגב שלו, לדוגמה התיישבות הבדואית
ופריצת השבילם ממש ממול לעובדת, נחל צין עם הגבים שלו
אשר מלאים בשפכים או רכס הרי אפעה אשר נטחנו לאבקה,
אין בו הגינות אלמטרית.
271
5474
האיש תורם במסגרת יכולותיו.
הוא לא יכול להמודד עם הפגיעה בטבע שנעשית ע"י הבדואים או מפעלי תעשיה מזהמים . מי יכול ?
הוא אוכף את החוק ומחנך מטיילים ברגל או על אופניים , שאיתם הוא מוצא שיג ושיח ומטרות משותפות.
11
795
"מי יכול?" רט"ג על פקחיה יכולה וצריכה לעשות זאת,
אבל זה לא קורה, עוד דוגמה לשחיתות שילטונית.
עזבו את צברי, אז מה עם השבילים? יש כאלה?
271
5474
אז אם הבנתי נכון:
1. נסעו כאווות נפשכם בשבילי ארצנו.
2. שמרו על הסביבה ואל תלכלכו.
3. הימנעו מוויכוחים עם פקחים ובמידה ונתקלתם באחד חזרו על עקבותיכם ללא ויכוח.
4. רכבו ללא ת"ז (?)
5. היו מודעים לסביבתכם. חוץ מאיתנו רוכבי האופניים ישנם גם:
א. שטחי אש
ב. שדות מוקשים
ג. חיות בר וצמחים
ד. מכוניות
ה. ג'יפים
ו. ערבים
ז. בדואים
ח. צ'רקסים
ט. הולכי רגל
י. בעלי קרקעות פרטיות
ומסתבר שהשטח לא מספיק לכולם.
לא כ"כ נהיר לי מה בסמכותם של פקחי רט"ג, האם מניעת מעבר בלבד או גם דו"חות וזימונים לבתי משפט?
האם קיימת רשימה כלשהי של שבילים/ סינגלים שאושרו?
תודה,
121
1339
http://www.nevo.co.il/Law_word/law01/093_001.doc
זה מספיק?
הענקת סמכויות שוטר לפקחים
(תיקון מס' 2)
תש"ן-1990
(תיקון מס' 3)
תשנ"ז-1997
(תיקון מס' 5)
תשנ"ח-1998
11. (א) הסמכויות המסורות לשוטר לפי סעיפים 22, 25 ו-32 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש], תשכ"ט-1969, לפי סעיפים 23(א)(1), (2), (3), (5)(ד), ו-(ב), 67, 69 ו-71(א) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), תשנ"ו-1996, ועל פי סעיפים 2 ו-3 לפקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות) יהיו גם לפקח לגבי עבירות על חוק זה ועל התקנות לפיו, וההוראות והפקודות האמורות יחולו על מעצר, חיפוש, תפיסת חפצים וחקירה, הנערכים על ידיו כאילו נערכו בידי שוטר.
(ב) הוראות הסעיפים 33 עד 42 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש], תשכ"ט-1969, יחולו גם על תפיסת חפצים בידי פקח, מכח סמכותו על פי סעיף זה, וכל מקום בהוראות אלה שבו נאמר "שוטר", "קצין משטרה בדרגת מפקח משנה או בדרגה גבוהה מזו" ו"משטרה" ייקרא כאילו נאמר בו "פקח", "מנהל הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים", "הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים".
(ג) מבלי לגרוע מסמכותו על פי חוק זה או על פי כל דין, רשאי פקח לתפוס ולהחרים חיית בר, שבהחזקת אדם ללא היתר, ולהשמידה, אם חיית הבר אינה בחיים או אין סיכוי להמשך התפתחותה הטבעית.
12. (א) כלי ציד או אמצעי ציד אחר, פרט לכלי רכב ממונע, ששימשו למעשה עבירה על חוק זה או על תקנה לפיו, וכן חיית-בר שניצודה בעבירה כזאת, רשאי בית המשפט הדן בעבירה לצוות על חילוטם לאוצר המדינה; אולם לא יצווה בית המשפט על חילוט כלי ציד או אמצעי אחר כאמור אם נוכח שבעליהם לא היו אשמים באותה עבירה; הוראה זו אינה גורעת מסמכותו של בית המשפט להורות הוראה אחרת בענין זה לפי כל דין אחר.
199
2634
אז מה שאתה אומר בעצם זה שלאופנוע או ג'יפ לא יחרימו את הרכב, אופניים, כנראה שכן??
כדאי להתקין מנוע דמה על האופניים, ככה לא יוכלו "לחלוט" אותם!!!
121
1339
שאלת
קבלת תשובה
מחפש פרשנות - תבדוק בשטח או בבית המשפט
199
2634
מתוך סקרנות , מה דעתכם (בעד ונגד) על התוכן של הבלוג הזה ועל הכתבה המצולמת.
לא היו תגובות בבלוג עצמו.
36
470
ינון,
היו כבר דיונים ארוכים כאן בפורום בקשר לכתבה בערוץ 1.
אתה מוזמן לחפש את השירשור.
לנוחותך אני אסכם את מה שנאמר באותם שירשורים:
1. רובם המכריע של רוכבי האופניים הינם שוחרי טבע, מודעים לטבע ועושים את המקסימום כדי למנוע פגיעה בטבע.
2. עצם נוכחותו של אדם בטבע פוגעת בטבע. אם הדבר היה תלוי בעמרם הוא היה מעדיף לסגור את השמורה בגדר ולמנוע כליל כניסה (גם להולכי רגל).
3. רוב הכתבה והדברים של עמרם הינם דמגוגיה. חלקם הוכחו כלא נכונים בעליל (הקטע עם הנזק שגורם צמיג אופניים לעומת הנזק שגורם הג'יפ שלו - קישקוש מוחלט).
4. הפתרון הוא לא בסגירת השמורות אלא בחינוך ובהכשרת הרוכבים להיות שומרי טבע טובים יותר.
87
1229
יש למישהו מידע איזה שבילים, מתוך הבקשות אשר הוגשו,
אכן אושרו לרכיבת אופניים??
271
5474
אפס.
87
1229
עם התקרב עונת החורף וטיולי המדבר,
במקום לכתוכ כאן "אמרתי לכם"
אני אצטט את עצמי משנת 2009:
"אני אישית לא מתכוון לשלוח להם מאומה. לא מאמין להם ולא סומך עליהם.
בסופו של התהליך מעט מאוד, אם בכלל, יאושר, אבל מצד השני
רט"ג יקבלו תמונה מאוד ברורה איפה לחפש אותנו רוכבי השבילים.
(כן, יש עוד הרבה שבילים שהם לא הגיעו אליהם, ועכשיו זה יקל עליהם)."
271
5474
אני עוד לא אמרתי נואש ועדיין מקווה שהרט"ג יתעשת ויבין שעדיף לשתף פעולה עם הרוכבים מאשר להיכנס למלחמות בהן שני הצדדים מפסידים.
בל נשכח שהרט"ג עבר זעזועים ושינויים בזמן האחרון ואולי יצמח מזה משהו טוב.....
87
1229
זאב וכולם,
אושר לרכיבה מסלול אחד במדבר יהודה וגם שולט - נחל בוקק.
ניתן להתחיל את המסלול מאזור המלונות בערד בסינגל הירוק מעל נחל פראים (ההתחלה של "גמל אדום"), שלא נמצא בתחומי שמורת טבע מוכרזת ולרט"ג אין שם סמכויות, ומהכפר הבדואי שבנחל יעלים להמשיך בדאבלים דרומה עד לתחילתו של נחל בוקק. בנחל עצמו מצאנו שילוט אופניים חדש של הרט"ג לאורך הנקב. בהמשך, מתחת לצוק תמרור להמשיך דרומה בדאבל השחור ובכביש עד ראש מעלה זרון ולרדת במעלה למצד זהר.
מסלול זה כולו חוקי (להבנתי), ואפילו מסלול מוצלח וטכני.
ברור שזה מגוחך לאומת מה שביקשנו, אבל ברוח האופטימיות של אופיר, אולי זאת התחלה.
מי שרוצה מסלול מוקלט שיפנה אלי במייל
קובי
37
1185
נחל בוקק (וגם נחל רחם) הם לא תוצאה של הבקשות שלנו.
הבקשות שלנו (במקרה הטוב) תוייקו (במקרה הפחות טוב - שימשו כניירות לטיוטא).
87
1229
נחל בוקק הוא אחד השבילים שנתבקשו לאישור במסגרת שת"פ עם עיריית ערד, לאחר רכיבת המחאה לפני כשנה. הערכנו שלבקשת העירייה הרט"ג יתיחסו יותר מלרוכבי אופניים מהם הם מתעלמים.
בנוסף נתבקש אישור לשביל גמל אדום, השביל בסמ"ש אדום לאורך נחל צאלים, סינגל נחל מנחם וסינגל קנאים. שאר הבקשות בטיפולה "המסור" של הרט"ג...
474
2465