סובב שדה בוקר

מתאים לליל ירח: לא

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

תחנת הדלק "דלק" ליד הכניסה למתחם "צריף בן גוריון" - הגעה מכביש מס' 40, כחצי ק"מ דרומה לצומת חלוקים.

מקום מומלץ לחניית רכבים

כמצויין בנקודת ההתחלה.

אטרקציות

א. בינואר - פברואר ניתן לראות, ביובל של נחל חצץ, מקבצים של עשרות נרקיסים פורחים (אחד המקומות הבודדים בנגב, שבהם אפשר לראות את פריחתם). ב. בורות המים בנחל חצץ - ארבעה בורות/מאגורות מים שנחפרו לפני יותר מאלפיים שנה. המרכזי שבהם כה גדול, שנחצבו בו עמודים לתמיכת תקרתו.

עונות השנה המומלצות למסלול זה

חורף ועונות המעבר.

טיפים למסלול

לאחר שעוברים כשניים וחצי ק"מ, מהתצפית על הר צרור,"מופיעה" ירידה "מדודרדרת" ביותר. ניתן להימנע ממנה ע"י בחירה בשביל הפונה ימינה ומשמש מעין מעקף מתון לקטע הבעייתי.

תאור המסלול

יוצאים מתחנת הדלק, ורוכבים שמאלה (לכיוון דרום-מערב) בשולי הכביש (או במקביל לו) עד למקבץ של שלושה שלטי אכוונה חומים (אחד מהם מכוון למעלה צין). פונים שמאלה (לכיוון דרום-מזרח), לשביל המסומן שחור (מספרו במפת סימון שבילים 15375), ורוכבים לאורכו (חלק מהדרך עובר משמאל לגדרות המרכז לאנרגיה סלולארית במדרשת בן גוריון) עד לראש מעלה צין (ת"ל למצד צין העתיק, ששימש לשמירה על המעלה). מטרים ספורים לפני ראש המעלה מבחינים משמאל בסימון שבילים כחול (מספרו במפה 15275) רוכבים לאורכו (לכיוון צפון) - בשלב מסויים הוא משנה מגמה והופך לעליה "מדורדרת". ליד מפגש השביל הכחול עם האדום (שמספרו במפה 15273) עולים לתצפית על האיזור (ממול נראית פסגתו השטוחה של הר צרור). ממשיכים על השביל האדום (מזרחה ואח"כ צפון-מזרח) העולה ויורד עד למפגש עם נחל חצץ (סימון שבילים שחור, שמספרו במפה 15270). חוצים את הערוץ ורוכבים ימינה (מזרחה) - כך זוכים בשני בונוסים בכרטיס אחד : סינגל מדברי, באורך של כק"מ וחצי; שבסיומו מחכה שדה נרקיסים (בעונת הפריחה) - מקום מעולה למנוחה ואכילה קלה.
חוזרים בחזרה וממשיכים עם השביל השחור. כ-3 ק"מ מאתר הנרקיסים מבחינים על גדתו הימנית (צפונית) של הנחל בערימות עפר לבן - זהו אתר בורות המים בנחל חצץ, שדרך עפר החוצה את הערוץ מובילה אליו - בהחלט, שווה ביקור קצר !
חוזרים לשביל השחור, פונים ימינה (לכיוון צפון- מערב) ורוכבים עוד כשני ק"מ עד לכביש (על הגבעה משמאל ממוקמת חרבת חצצה) ירוחם - שדה בוקר (מס' 204). פונים שמאלה (לכיוון דרום-מערב) ורוכבים בשולי הכביש עד לשלט המכוון ימינה (צפונה) לחרבת חלוקים. בקרבת הכביש שרידים/חורבות של 3 מצדים/ח'אנים. נכנסים לשביל האדום (מספרו במפה 15368) ומטפסים עימו צפונה בעליה מתונה, אך מתמשכת, שלאחריה גולשים למנוחה בנחל נוקד מתחת לעץ שיטת הנגב הבולט בערוץ. לאחר המנוחה ממשיכים צפונה בערוץ הנחל עד למפגש עם כביש 40. רוכבים על הכביש שמאלה (דרומה) כ-50 מ' ופונים ימינה (מערבה) בשביל הגישה לחוות "זית המדבר". ממשיכים בשביל לא מסומן שמשמאלו נמתחות גדרות החווה עד למפגש עם סימון שבילים אדום (מספרו במפה 15278). פונים שמאלה (דרומה) ורוכבים לאורכו. החורשה בה מבחינים במרחק מסמנת את סוף המסלול ולאחר שפורצים מבין עציה מתגלה מעבר לכביש תחנת הדלק, שבה חונות המכוניות.