יוצאים חזרה מהישוב מתן לכוון הכביש ממנו הגענו. בכיכר ממשיכים ישר וכ-150 מטר אח"כ ישנה פניה ימינה היורדת בתלילות לכוון מערב. ממשיכים מעט ויורדים ימינה בזהירות לתעלת בטון ושוב פונים ימינה למעבר שמתחת לכביש ומגיעים לדרך אספלט נטושה.
אפשרות אחרת הינה לרכוב בשביל משמאל לכביש הכניסה, לפנות שמאלה בצומת/כיכר ולחצות את הכביש ולרדת בשביל. מגיעים לאותה נקודה - על כביש אספלט ישן.
בנקודה זו יש 2 אפשרויות:
1.
אפשרות אחת ומומלצת, הינה לעלות בסינגל עולה קצר "העליה", הנמצא בדיוק לפנים - ממנו נגיע לסינגל "החרש", סינגל העולה מהצומת הרחבה שמעבר לכביש בו סיימנו את העליה האחרונה (הראשונה שלנו). מול החניה והשילוט - יש סינגל העולה מימין, לצד צינור ברזל. הסינגל מתפתל מעט שמאלה ואז ימינה ואז שובר שמאלה - יורד ועולה, נכנס למקטע מיוער, ואז שוב פונה שמאלה ולמטה עד לקטע בו יש ירידה טכנית תלולה עם דרופ (זהירות!) וכן אפשרות להמשך הסינגל שמאלה - וחזרה להתחלה (ראו בהמשך). משם ניתן לעלות ימינה עד סינגלים "דיר הכבשים", "הבריכה" ונוספים (ע"ע בהמשך ובסעיף 5).
2.
אפשרות אחרת זה לעלות בסינגל, ואז כשמגיעים לכביש - במקום לחצות ולהכנס לרחבה המסומ"שת בכחול ובשילוט קק"ל - להמשיך לרכוב בכביש ימינה, לעבור את בית העלמין והמפעל - עד שמגיעים לשער הקיבוץ (חורשים), משמאלנו.
שם פונים ימינה, ומיד שמאלה לשביל 4X4 המקיף את הקיבוץ בצמוד לגדר. הקפה זו, שרובה עליה, משמשת בעיקר לצורך חימום ו"התנעה" ולצבירת עליה מצטברת... במהלך ההקפה (לאחר כקילומטר), מגיעים לצומת שבילים. שם מתחיל סינגל "דיר הכבשים". הסינגל יוצא בפיתול במגמה ימינה עד לשביל לבן, בו פונים שמאלה, ולאחר כ-20 מטר שוב שמאל חזרה להמשך הסינגל. סינגל זה מהנה מאד גם כשרוכבים אותו הפוך.
לסינגל זה ניתן להגיע גם מהשביל הלבן שעולה מהצומת בו מסתיים סינגל "חרש" או סינגל "הבריכה" (ע"ע בהמשך).
3. בסיום הסינגל חוצים את השביל הלבן ולוקחים מעט שמאלה. כאן מתחיל סינגל "הבריכה" (מימין). סינגל זה רווי באלמנטים טכניים. סינגל זה נגמר בירידה מסולעת אל צומת שבילים לבנים. נסו לרכב את הסינגל הזה הפוך (לטפס בו מהצומת). זה מאתגר טכנית ופיזית.
4. בצד שמאל רואים את הכניסה/יציאה מ/לסינגל הבא: "החרש", אותו הזכרנו/איתו הגענו בהתחלה. זהו סינגל מעגלי. ניתן לעלות בו חצי-ימינה. בסוף הסינגל הזה, כאמור, יש אופציה לסיום במסלול דאונהיל עם גשר עץ ולהגיע לצומת בה התחלנו אותו, או לפנות שמאלה ולזרום שוב ואז לרדת בצומת הראשית של הכניסה ליער חורשים (סמ"ש כחול).
חוזרים לצומת ממנה התחלנו את הסינגל (אם בסיום הדאון-היל הקל, או לאחר הזרימה שמאלה וההגעה לצומת הראשית - אחרי שפנינו ימינה ורכבנו בירידה מתונה חזרה, או בצענו "לופ" מלא ומעגלי של כל הסינגל).
5. חזרנו לצומת. בצומת פונים ימינה ומטפסים בשביל הלבן עד אשר מגיעים להסתעפות קטנה משמאל. פונים, מטפסים עד לפניה "קטנה" קצרה ותלולה ימינה, לתוך סינגל קצרצר נוסף, "השכנה", המחזיר אותנו לאמצע סינגל "הבריכה", בו נרכב חזרה עד למקום בו הוא מתחיל.
משם יש להמשיך ישר (לא לחזור לשביל הלבן), ולהיכנס לשביל "הנושך". סינגל טכני ותלול. מתחיל במכשול סלע גדול (יש גם צ`יקן ליין לסלע זה), וממשיך בירידות תלולת. זהירות בשביל הזה, ובפרט בקיץ - מדורדר מאד.
6. ביציאה מהסינגל הזה פונים ימינה ואז יש שתי אפשרויות (בכל מקרה - עולים):
- המאתגרת: לפנות שוב ימינה ולטפס בשביל 4X4 מלא אבנים. בתום העליה לפנות שמאלה בשביל הלבן, עד לפניה ימינה - לעליה טכנית מאתגרת. בתום העליה, מגיעים לעוד שביל לבן, שם פונים שמאלה לעליה תלולה ולא ארוכה. ממשיכים לטפס עד שמגיעים לפיצול שמאלה וימינה. פונים שמאלה, ומגיעים לפינה עם 6 עצי אורן גבוהים, המאפשרת תצפית נחמדה על האיזור. זה גם מקום אפשרי להפסקת חטיף. הירידה שם תלולה, טכנית ומדורדרת מאד. זהירות !!! הירידה נגמרת בשביל בטון רחב המגיע לצומת שבילים. בה נמשיך ישר בשביל הלבן.
- הפשוטה יותר: להמשיך ישר ולטפס בעליה מתונה יחסית עד שמגיעים לצומת שבילים (ליד גן שעשועים). שם פונים שמאלה לשביל הלבן.
7. בשביל הלבן ממשיכים ישר כ-100 מטר אל התחלת סינגל "היורדת". התחלה שהיא טיפוס תלול וקשה, המסתיים ב"קיר" קצר. לאחר הטיפוס ישנה הקפה של הכיפה - להורדת הדופק ולהסדרת הנשימה, ומשם מתחילות הירידות. השביל טכני מאד עם קטעים תלולים, ומתאים לרוכבים מיומנים.
8. ביציאה מהשביל (חזרנו למקום בו גם מסתיים "הנושך"), פונים שמאלה. פונים שוב בפניה הראשונה שמאלה לשביל לבן, ומתחילים לטפס. פונים בפניה הראשונה ימינה, לשביל 4X4 תלול. בהמשך יש מזלג, לוקחים את הימני. בתום הטיפוס מגיעים לצומת שבילים. שם פונים שמאלה, ומיד התחלת סינגל "הדרדרת" (מימין). ביציאה מחלקו הראשון (לצומת T בשביל לבן כבוש) פונים "חצי" שמאלה ונכנסים להמשך הסינגל.
9. בסיום "הדרדרת", פונים ימינה, לשביל לבן רחב, שמתעקל שמאלה, ומביא אותנו לטיפוס ארוך לכוון מצפה חזי. בהגיענו לסיום העליה, בצד שמאל נמצאת הכניסה לסינגל "הבאר". נכנסים גולשים, נזהרים מהדרדרת, ובסיום, בשביל 4X4 פונים ימינה. שביל זה מגיע לשביל לבן אותו חוצים ומיד נכנסים לסינגל "הסירפדים".
10. זורמים בסינגל זה , שתחילתו בשיפוע קל מטה, באמצעו זווית השיפוע מתחלפת, ומתחיל טיפוס מתון שמסתיים בדיוק מול התחלת הסינגל "עליה וקוץ בה". זה סינגל מתפתל שגם הוא בשיפוע יותר תלול מעלה. הוא מסתיים בעליה תלולה וקצרה ומגיע לשביל לבן נוסף. גם כאן חוצים ומתחיל סינגל "הנבלה". זה סינגל שרובו עליה ומעט מאד שיפועים להחזרת הדופק. בסופו יש ירידה תלולה והסינגל מסתיים באזור בו התחלנו את שביל "הבאר", במתחם החניון התחתון של המצפה. הפעם נכנס לסינגל "הח'ירבה" ונתגלגל בו עד להתחלת סינגל "השמיכה". סינגל זורם זה יורד בתלילות, חוצה את סינגל "הסירפדים", ומסתיים בוואדי.
כמובן שמומלץ לא פחות להתחיל ב"נבלה" - לעבור ל"עליה וקוץ בה" או "הח'ירבה" בירידה, לזרום אל "הסירפדים" ולסיים בוואדי.
סה"כ יער חורשים כולל כ-22 סינגלים משמעותיים ומוכרים (מתוכם כ-13במתחם הגבעה הדרומית - בין חורשים-אורנית לנחל קנה, וכ-9 במתחם הגבעה הצפונית - בין נירית-מתן לנחל קנה). אפשר לספור יותר - אם מחשיבים חצאי סינגלים המופרדים בשבילים לבנים או סינגלים קצרים במיוחד. בנוסף - היער מכיל אין ספור עליות קשות וירידות מהירות, כמו גם דאבלים טכניים (בעיקר חומים) רבים.
מדובר במתחם הסינגלים המשמעותי היחיד באזור השרון, וברמה טכנית גבוהה ועליות מצטברות "מכובדות" יחסית לקילומטראז'.
חורשים (נחל קנה), בשילוב סינגלי ראש העין (נחל שילה) וסינגלי כוכב יאיר (נחל אלכסנדר) - הינם הנאה צרופה ומתחמי אימון מצויינים לתושבי השרון הדרומי - שמתעצלים להדרים לתל חדיד, בן שמן ופארק קנדה, או להצפין למענית.