מדובר ב"מסלול המסלולים" של איזור השרון בואכה מודיעין.מסלול סינגלים ודאבלים טכניים.
בגדול:> סיבוב מעגלי ענק המחבר את כביש 444 (אם מראש העין - בצומת יהודה הלוי/מגדל צדק, ואם משוהם) עם כביש 443 (גשר החיבור של תל חדיד-מצפה מודיעין), דרך כביש 6 וסביבתו.
> מאפשר רכיבה ארוכה על כל מתווה הסמ"ש האדום של איזור ראש העין-אלעד ועל שביל ישראל מאיזור אלעד ושוהם ועד לתל חדיד.
> נגיעה והתנסות, הנאה ומיצוי, של כל סגנונות הרכיבה, מ-XC לייט, דרך TXC (דאבלים טכניים וטרשיים), וסינגלים זורמים וטכניים (AM), עליות וירידות.
> ים של סינגלים (כ-20 ק"מ לפחות של סינגלים זורמים יותר ופחות, עולים ויורדים, רציפים או בודדים, עוד לפני שמשקללים את אלו של תל חדיד...).
המסלולים הרלוונטיים, להרחבה ולעיון נוסף (כולל מפות, גלריות וכו'):1.
סינגלים בגבעות ראש העין +
סינגל כסיפה
2.
סינגלים ביער קולה3.
מבן שמן לנחל שילהבפירוט:הטיול כולל את קטעי המסלולים הבאים (פרטים מעמיקים בקישורי המסלול שלעיל):
מתווה ארוך:הלוך: 1. סינגלים ודאבלים טכניים בראש העין -
סמ"ש אדום ארוך ארוך וטכני בין מבצר שלם/מגדל צדק לאלעד: סמ"ש אדום ממגדל צדק> חבירה לקו הרכס וביצוע סינגל שניים (יורד ועולה) בגבעות ראש העין ("נחשים" ו/או "4*4" ו/או "חביות")> ירידה עם הסמ"ש עד לנחל שילה> עזיבת הסמ"ש ועליה תלולה וקשה לכיוון אלעד בסרפנטינות העולות לימ"ח ("מעלה שילה").
2. מכאן, אפשרות א':
חבירה לשב"י דרך ירידה מהירה ביער כח/נחשונים (ימינה מהימ"ח ואז שמאלה)> מוזילאום אלעד> שב"י ביער אלעד/אלכסנדרוני וחרבת קולה> חציית כביש חוצה בינימין לטובת מספר סינגלים זורמיים ומספר טכניים ביער קולה הדרומי (כיוון כללי של שב"י).
אפשרות ב': קיצור קטן. חבירה לשב"י בדרך הפטרולים, אחרי שעלינו לכביש הימ"ח וחצינו את כביש חוצה בנימין אל שביל הגדר שמעבר לכביש וירדנו במהירות מערבה> מספר סינגלים זורמיים ומספר טכניים ביער קולה הדרומי.
3. סיום הסינגל במעבר הקטן מתחת לכביש 6, ועליה אל סינגל "המחצבה" ביער קולה המערבי> חציית המחצבה> סינגל בגבעות איזור התעשיה שהם (חבל מודיעין).
מכאן אל ההמשך (ע"פ האמור ב"מתווה קצר" להלן).
מתווה קצר (מומלץ לכל נפש):
הלוך: 4. מא.ת. שוהם עולים בשב"י אל יער שוהם/ברקת ולמעלה פונים שמאלה לסינגל זורם, יורד ומהיר, מקביל לשב"י> איזור חרבת נבלט וחציית כביש 6 מימין (מערב) לשמאל (מזרח) בגשר הראשון או השני> עליות וירידות בדאבלים טכניים תלולים וסינגלים וכן מספר שבילים בשדות באיזור בית נחמיה עד לתל חדיד> מספר סינגלים בתל חדיד.
חזור: בגדול - מה שירדנו? נעלה; מה שעלינו? נרד. 1. חזרה מתל חדיד אל עבר המעבר הגדול של שב"י מתחת לכביש 6 באיזור שוהם דרך הסינגלים והדאבלים התלולים (הפעם הפוך מההלוך)> עליה בסינגל וירידה ומעבר של הגשר השני> ירידה אל איזור המטווח/דרך הפטרולים של שטח האש והשדה הגדול> עיקוף משמאל וכניסה לסינגל הנע צפונה במקביל לכביש 6 על בסיס נחל נבלט ובית עריף> חציית כביש 6 לצד הנחל ועליה חזרה לא.ת. שהם.
מי שבמתווה הארוך:2. מספר סינגלים בגבעות מעל המחצבה ואיזור התעשייה> חציית כביש 6 במנהרה הגדולה של שב"י.
3. עליה חדה שמאלה לצד הגדר, לטובת סשן סינגלי אופניים ואופנועים מעולים ביער קולה> הגעה למעבר הקצר בו עברנו בבוקר וחבירה לשב"י/סינגלים ביער לכיוון צפון (כביש חומה בינימין ודרך הפטרולים)> חבירה לסמ"ש אדום, מיודענו, ורכיבה אל יער אלעד דרך האנדרטה> הקפה של אלעד ממזרח> הסמ"ש האדום ממשיך ישר ויורד במורד העקלקל המוכר כ"זונה" או "מעלה אלעד", אך אנחנו נעדיף סינגל היורד אל נחל מזור/שילה ("המרגמות")> עליה ב"חברת החשמל";
4. מכאן אפשרות א':
חבירה לסמ"ש אדום, ורכיבה במגמה מערבה עד למגדל צדק ולרכבים.
אפשרות ב': הארכה ועוד מספר סינגלים. נפנה ימינה ונחבור לסמ:ש האדום בעליה בסינגל "4*4"> נרד ונעלה לחרבת חמאם> נרד ונטפס לחרבת כסיפה> נרד בסינגל הנפלא "השב"חים"> נעלה למצפה יער ראש העין ונבצע את סינגל "הפריחה" בירידה> חזרה לרכבים דרך כביש גבעת הסלעים (ואל רח' יהודה הלוי).
יתרון ממשי של מסלול זה, ביכולת לבצע ווריאציות רבות על המסלול:
להתחיל בנחשונים; להתחיל בשהם או בא.ת. שהם; להתחיל במצפה מודיעין; להתחיל בראש העין.
לדלג או להעמיק את מקטעי הסינגלים בגבעות ראה"ע או ביער קולה;
להוסיף או לוותר על העליה לתל חדיד עצמו והסינגלים באיזור שלו;
לוותר על יער ראש העין או להתחיל ממנו;
ועוד.
ווריאציות אלו מאפשרות צמצום/הארכת שעות הרכיבה והקילומטראז': בין 2 שעות נטו ל-4.5 נטו, ובין 25 ק"מ ל-65 ק"מ+, וכן להקל/להקשות את רמת הרכיבה.
מומלץ!!
תהנו.