מ-444 ל-443 (או בין שהם לתל חדיד)

פרטי המסלול

פרטים כלליים

ת.פתיחה: 30/01/2009
אזור: מישור החוף
אופי רכיבה: XC
מרחק: 25 ק"מ
זמן רכיבה נטו: 2.0 שעות
טיפוס מצטבר: 600 מטר
ירידות מצטבר: 600 מטר
דרגת קושי: בינוני-קשה
קושי טכני: בינוני

אופי המסלול

מסלול סינגל: כן
מסלול מעגלי: כן
מתאים למתחילים: לא
מתאים לליל ירח: לא

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

א.ת. מודיעין-שוהם - מצפון ליער שוהם - כניסה מכביש 444. למאריכים ומוסיפים את ראש העין ויער קולה: רח' יהודה הלוי בראש העין (פינת כביש 444, בקרבת קיבוץ עינת) - מתחת למגדל צדק, תחילתו של הסמ"ש האדום. הגעה מכביש 6, ירידה במחלף אלעד/נחשונים ימינה לכביש 471 (צומת אפק) ולכביש 444. הגעה מכביש 5/מחלף קסם, פניה ימינה לכיוון ראש העין ועינת.

מקום מומלץ לחניית רכבים

רח' יהודה הלוי ראש העין; איזור תעשיה שוהם; מצפה מודיעין; חניון תל חדיד/האנדרטה; חניון נחשונית/ג'ויה בנחשונים; חניון מוזילאום אלעד על כביש 444.

אבני דרך במסלול

מגדל צדק סמ"ש אדום חרבת תעמוד הסרפנטינות לימ"ח יער נחשונים מוזילאום אלעד מבצר קולה יער אלעד מעברי כביש 6 שב"י המחצבה הישנה א.ת. שהם מצפה שהם ביער ברקת/הספלולים דרך הפטרולים של הבסיס/ש.א תל חדיד יער קולה אנדרטת אלכסנדרוני נחל שילה וקו המתח הגדול חרבת חמאם חרבת כסיפה חרבת דיר/מצפור ראש העין סינגל הפריחה ועוד ועוד ועוד...

אטרקציות

מלא.

עונות השנה המומלצות למסלול זה

חורף-אביב: בין פברואר לאפריל, אז שיא הפריחה במסלול: הכל ירוק ויש מרבדי צבעים של רקפות, כלניות, נרקיסים, חרציות, מרווה, פשתה, עכנאי, אירוס הצהריים ועוד. בחורף בוצי וחלק, בקיץ מדורדר וחם (המסלול חשוף במחציתו), בסתיו חום ויבש. דגש: לא ניתן לרכוב במסלול בימים גשומים (יש להמתין שבוע מהגשם האחרון!!) עקב בוץ כבד של האדמה החומה ו/או סלעים/מדרגות/משטחי סלע חלקים ומסוכנים. לאחר התייבשות הקרקע מהודקת ומעולה.

טיפים למסלול

מיגון. זהירות מכניסה לשטחי האש באמצע שבוע.

תאור המסלול

מדובר ב"מסלול המסלולים" של איזור השרון בואכה מודיעין.
מסלול סינגלים ודאבלים טכניים.

בגדול:
> סיבוב מעגלי ענק המחבר את כביש 444 (אם מראש העין - בצומת יהודה הלוי/מגדל צדק, ואם משוהם) עם כביש 443 (גשר החיבור של תל חדיד-מצפה מודיעין), דרך כביש 6 וסביבתו.
> מאפשר רכיבה ארוכה על כל מתווה הסמ"ש האדום של איזור ראש העין-אלעד ועל שביל ישראל מאיזור אלעד ושוהם ועד לתל חדיד.
> נגיעה והתנסות, הנאה ומיצוי, של כל סגנונות הרכיבה, מ-XC לייט, דרך TXC (דאבלים טכניים וטרשיים), וסינגלים זורמים וטכניים (AM), עליות וירידות.
> ים של סינגלים (כ-20 ק"מ לפחות של סינגלים זורמים יותר ופחות, עולים ויורדים, רציפים או בודדים, עוד לפני שמשקללים את אלו של תל חדיד...).

המסלולים הרלוונטיים, להרחבה ולעיון נוסף (כולל מפות, גלריות וכו'):
1. סינגלים בגבעות ראש העין + סינגל כסיפה
2. סינגלים ביער קולה
3. מבן שמן לנחל שילה

בפירוט:
הטיול כולל את קטעי המסלולים הבאים (פרטים מעמיקים בקישורי המסלול שלעיל): 

מתווה ארוך:
הלוך: 
1. סינגלים ודאבלים טכניים בראש העין - 
סמ"ש אדום ארוך ארוך וטכני בין מבצר שלם/מגדל צדק לאלעד: סמ"ש אדום ממגדל צדק> חבירה לקו הרכס וביצוע סינגל שניים (יורד ועולה) בגבעות ראש העין ("נחשים" ו/או "4*4" ו/או "חביות")> ירידה עם הסמ"ש עד לנחל שילה> עזיבת הסמ"ש ועליה תלולה וקשה לכיוון אלעד בסרפנטינות העולות לימ"ח ("מעלה שילה").
2. מכאן, אפשרות א': 
חבירה לשב"י דרך ירידה מהירה ביער כח/נחשונים (ימינה מהימ"ח ואז שמאלה)> מוזילאום אלעד>  שב"י ביער אלעד/אלכסנדרוני וחרבת קולה> חציית כביש חוצה בינימין לטובת מספר סינגלים זורמיים ומספר טכניים ביער קולה הדרומי (כיוון כללי של שב"י).
אפשרות ב': קיצור קטן. חבירה לשב"י בדרך הפטרולים, אחרי שעלינו לכביש הימ"ח וחצינו את כביש חוצה בנימין אל שביל הגדר שמעבר לכביש וירדנו במהירות מערבה> מספר סינגלים זורמיים ומספר טכניים ביער קולה הדרומי.
3. סיום הסינגל במעבר הקטן מתחת לכביש 6, ועליה אל סינגל "המחצבה" ביער קולה המערבי> חציית המחצבה> סינגל בגבעות איזור התעשיה שהם (חבל מודיעין). 
מכאן אל ההמשך (ע"פ האמור ב"מתווה קצר" להלן).

מתווה קצר (מומלץ לכל נפש):
הלוך: 
4. מא.ת. שוהם עולים בשב"י אל יער שוהם/ברקת ולמעלה פונים שמאלה לסינגל זורם, יורד ומהיר, מקביל לשב"י> איזור חרבת נבלט וחציית כביש 6 מימין (מערב) לשמאל (מזרח) בגשר הראשון או השני> עליות וירידות בדאבלים טכניים תלולים וסינגלים וכן מספר שבילים בשדות באיזור בית נחמיה עד לתל חדיד> מספר סינגלים בתל חדיד.


חזור: 
בגדול - מה שירדנו? נעלה; מה שעלינו? נרד. 
1. חזרה מתל חדיד אל עבר המעבר הגדול של שב"י מתחת לכביש 6 באיזור שוהם דרך הסינגלים והדאבלים התלולים (הפעם הפוך מההלוך)> עליה בסינגל וירידה ומעבר של הגשר השני> ירידה אל איזור המטווח/דרך הפטרולים של שטח האש והשדה הגדול> עיקוף משמאל וכניסה לסינגל הנע צפונה במקביל לכביש 6 על בסיס נחל נבלט ובית עריף> חציית כביש 6 לצד הנחל ועליה חזרה לא.ת. שהם. 

מי שבמתווה הארוך:
2. מספר סינגלים בגבעות מעל המחצבה ואיזור התעשייה> חציית כביש 6 במנהרה הגדולה של שב"י.
3. עליה חדה שמאלה לצד הגדר, לטובת סשן סינגלי אופניים ואופנועים מעולים ביער קולה> הגעה למעבר הקצר בו עברנו בבוקר וחבירה לשב"י/סינגלים ביער לכיוון צפון (כביש חומה בינימין ודרך הפטרולים)> חבירה לסמ"ש אדום, מיודענו, ורכיבה אל יער אלעד דרך האנדרטה> הקפה של אלעד ממזרח> הסמ"ש האדום ממשיך ישר ויורד במורד העקלקל המוכר כ"זונה" או "מעלה אלעד", אך אנחנו נעדיף סינגל היורד אל נחל מזור/שילה ("המרגמות")> עליה ב"חברת החשמל";
4. מכאן אפשרות א':
חבירה לסמ"ש אדום, ורכיבה במגמה מערבה עד למגדל צדק ולרכבים. 
אפשרות ב': הארכה ועוד מספר סינגלים. נפנה ימינה ונחבור לסמ:ש האדום בעליה בסינגל "4*4"> נרד ונעלה לחרבת חמאם> נרד ונטפס לחרבת כסיפה> נרד בסינגל הנפלא "השב"חים"> נעלה למצפה יער ראש העין ונבצע את סינגל "הפריחה" בירידה> חזרה לרכבים דרך כביש גבעת הסלעים (ואל רח' יהודה הלוי).

יתרון ממשי של מסלול זה, ביכולת לבצע ווריאציות רבות על המסלול:
להתחיל בנחשונים; להתחיל בשהם או בא.ת. שהם; להתחיל במצפה מודיעין; להתחיל בראש העין.
לדלג או להעמיק את מקטעי הסינגלים בגבעות ראה"ע או ביער קולה;
להוסיף או לוותר על העליה לתל חדיד עצמו והסינגלים באיזור שלו;
לוותר על יער ראש העין או להתחיל ממנו;
ועוד.
ווריאציות אלו מאפשרות צמצום/הארכת שעות הרכיבה והקילומטראז': בין 2 שעות נטו ל-4.5 נטו, ובין 25 ק"מ ל-65 ק"מ+, וכן להקל/להקשות את רמת הרכיבה.

מומלץ!!
תהנו.

מפות למסלול

שאלות ותגובות

נכתב ב - 02/02/2009 21:48:42

יש למישוהוא הקלטה

של המסלול הזה?
עדיף ב TWL

תודה

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר