סובב אלון גליל

מקום מומלץ לחניית רכבים

אלוןהגליל מרכז שטח

אבני דרך במסלול

טחנת הנזירים דרך שבילי יער ציפורי עין הרימונים עין יבקע בריכה.מים ראויים הכפרים זרזיר, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ח'וואלד וחילף.הישוב הרדוף

אטרקציות

מרכז השטח אלון הגליל ..תצפית לכפר ביר אל מכסור .עין הרימונים-אום אל חמיד- מעין בוצי-אותו עברנו בקפיצות של איילות.ואדי ביר אל מכסור. יש צבי ביצה כמו בנחל ציפורי. בשטח מטעי רימונים רבים. פאתי הכפר כאביה .עד ל עין יבקע בריכה.מים ראויים ,

עונות השנה המומלצות למסלול זה

לא בחורף, בוצי מדי.

תאור המסלול

לפי מסלול של אלי סט:
התכנסנו כ 23 רוכבות ורוכבים במרכז השטח אלון הגליל לטיולדת לכבודי.מזג האויר היה נאה אבל רוח חזקה נשבה לאחר התארגנות יצאנו בהובלת עמית ובני דרך שבילי יער ציפורי תצפית לכפר ביר אל מכסור לאחר ברבור קל ירדנו לעין הרימונים-אום אל חמיד מעין בוצי אותו עברנו בקפיצות של איילות. מזין את הואדי בהמשכו-ואדי ביר אל מכסור. יש צבי ביצה כמו בנחל ציפורי. בשטח מטעי רימונים רבים.
אחרי שצבי לניס התהפך ותוקנו מס' תקלות המשכנו ציר הבוסתנים יפה העובר בשטחי חקלאות.
הגענו עד לפאתי הכפר כאביה ופגשנו בערוץ נחל ציפורי הזורם זרימה יפה המשכנו עד ל עין יבקע בריכה.מים ראויים ,יסודותיה נבנו אולי כבר בתקופה הרומית. בבריכה יש דגי ספמנון ומיני דגים ושיפוץ נעשה בה, כנראה, בידי נוצרים אנשי המסדר הכרמליתי, שהשתמשו במים להנעת טחנת-הקמח לנזירים היפה עם גשר רומי שבה עצרנו אחרי רכיבה ומעברי בוץ ומים למיניהם ,להפסקת תה של בוקר והקראת שירים ופרוזה מפי עמית וחיים סאן שהייתה ברשותם במורד הנחל.
לאורכו של נחל ציפורי מתגוררים מספר שבטי בדואים המתגוררים בכפרים זרזיר, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ח'וואלד וחילף.מימיננו הישוב הרדוף ואנו המשכנו בעליה קשה מתחת לישוב נופית.אח"כ תצפית יפה על כל האזור ליד עץ האלון שמתחתינו טחנת הנזירים.עברנו בכפר סעדיה הפסקת ארטיקים וצילומים של הנשיא והבעלים. במעלה וכניסה לסינגל שמורת יער האלונים ער יפה, ברובו אלונים שונים. עכשיו היו רק מרבדי סתווניות וכרכומים לבנים.יצאנו בסמוך למושב אלוני אבא ונכנסנו לשמורה שוב לאחר מעבר בקרקע לא נוחה לרכיבה כאן נפתח טיול בתוך טיול הכח העיקרי המשיך בסמוך לכעבייה טרבש וחג'אג'רה בסמוך לצומת זרזיר ועליה על שביל המוביל לסינגל אלון הגליל טיפוס חזק לישוב וחזרה למרכז השטח.סה"כ 28 ק"מ.
היה טיול משובח עם נופים מרהיבים עליות ומורדות למכביר במינון הנכון.
התארגנו למשתה ,מרק העדשים המהביל היה להיט תודות לגזיה של איתן .היה משתה טעים ורב גוני
שירים ונאומים וחלוקת מתנות בה למדתי לקח חשוב לא לקנות בשום מקום חולצות.
תודות למרכז השטח אלון הגליל לדרור שארח למופת אותנו במרכז.
תודות למובילים בני עמית וישראל שארגן. המאספים אריאל .
לכל החבורה הנהדרת על הטיול הנהדר שכנראה מאד אתגעגע אליה בקרוב.