תאור המסלול
המסלול פורסם ע"י שחר שטייף באתר הרים בשנת 2004 (ללא קובץ GPS או מפה). אומנם עשינו אותו הרבה פעמים (ולפי סימני האופניים בדרך אנחנו לא לבד!), אבל אתמול עשינו אותו לראשונה מאז השריפה, וראיתי לנכון לפרסם אותו שוב. מסלול מגוון הכולל עליות בריאות, סינגלים מין הטובים שיש לכרמל להציע (אלון ושוקף), ומבט פנוראמי על האיזור כולל נזקי השריפה.
חונים רכבים בחניון האגם, ומתחילים בסמנ"ש אדום בעליה מתונה על סינגל בחלקו קצת טכני. עוברים קשת מאבנים, ואחרי כמה מאות מטרים עוזבים את הסמנ"ש לטובת שביל מדורדר המטפס בתלילות. הטיפוס ממשיך בשיפועים שונים כמעט ללא הפסקה עד לכביש 721 והכניסה לבית אורן. מכאן ממשיכים באדום לכיוון שווצריה הקטנה בדרך שהיה פעם סינגל רחב אבל הורחב (כנראה ע"י מכבי האש בעת השירפה). בהמשך יורדים לנחל כלח, עולים בצד השני בסינגל טכני, שלקראת סופו הופך עוד יותר טכני (מדרגות) ותלול. לא להתבייש ללכת קצת ברגל. בסוף מגיעים לחניון, מסדירים דופק, ואז ממשיכים לכחול שעולה לכיוון התצפית על נחל כלח. בהתחלה רכיב, בהמשך כבר לא, אבל רק 100 מטר עד לצומת T, עם סימון שקוף לתצפית. אנחנו וויתרנו הפעם, והמשכנו בכחול אד למפגש עם דרך רחבה שעולה עד לרום כרמל (האנטנה), נקודה הכי גבוהה בטיול ובאיזור בכלל.
מכאן זורמים בדרכי אפר וסינגלים על קו גובה עד לצומת דמון ותחילת הירידה לנחל אלון - דובדבן מספר אחד: סינגל ארוך, טכני, מהנה, עם כמה אלמנטים של אול-מאונטיין (אפשר לעקוף ברגל). אדרנלין הרב מסיח במעט את תשומת הלב מנזקי השריפה (הנחל היה במוקד השריפה).
בהמשך עולים שוב בשחור / שביל ישראל - עליה מתונה בשביל רחב. כאשר הסימון עוזב את הדרך ימינה לטובת סינגל לא להתפתות - הוא מוביל לעליה קשה וארוכה עם אופניים ביד - לא כדאי. במקום, ממשיכים בדרך הרחבה, שעולה בתלילות למעלה. יש מספר קירות ומספר קטעים רגועים יותר, עד שפוגשים דרך מעוספיה לכיוון הר שוקף, ומכאן עולים עד לפסגה.
עכשיו מתחיל דובדבן השני - סינגל שוקף - ירידה ארוכה, טכנית בחלקו, מהנה כולו, עוקבים אחרי סמנ"ש אדום עד לרכבים.
כיף גדול!